Powered By Blogger

Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ...
...του απερχόμενου Περιφερειακού Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Γεωργίου Δ. Καρατάσιου
Αγαπητές και Αγαπητοί μου Συνάδελφοι,Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά
Ολοκληρώνοντας τη θητεία μου ως Περιφερειακού Διευθυντή, αισθάνομαι την ανάγκη αλλά και την υποχρέωση να σας ευχαριστήσω από καρδιάς για τη συνεργασία των οκτώ περίπου ετών, την αμοιβαία προσπάθεια και την καθοριστική συμβολή σας  στην προαγωγή του εκπαιδευτικού έργου στην Κεντρική Μακεδονία.
Στον δεύτερο αυτό κύκλο επιτέλεσης των καθηκόντων μου και σε μια περίοδο ανελαστικών συνθηκών για τη χώρα μας, προσπαθήσαμε όλοι οι συνεργάτες της περιφερειακής μας διεύθυνσης να συνδυάσουμε την εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής με την αναγκαία διασφάλιση της νομιμότητας των διαδικασιών και την ταυτόχρονη ανάδειξη του κοινωνικού ρόλου της εκπαίδευσης. Ένα σχολείο ανοιχτό για όλους: μαθητές και εκπαιδευτικούς. Η επίτευξη αυτής της ισορροπίας δεν ήταν πάντα εύκολη. Χρειάστηκε συχνά να εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, προκειμένου να οδηγηθούμε στη λήψη αποφάσεων προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Σε λειτουργικό επίπεδο, βασικές μας επιδιώξεις ήταν η κατά το δυνατόν αποτελεσματική κάλυψη των αναγκών  στελέχωσης και εύρυθμης λειτουργίας των σχολικών μονάδων και των υπηρεσιών μας.
Υπηρετώντας τη διττή αποστολή της περιφερειακής διεύθυνσης ως φορέα  διοίκησης αλλά και επιστημονικής ?παιδαγωγικής καθοδήγησης, στοχεύσαμε στην ισόρροπη προσφορά ευκαιριών μόρφωσης και ποιοτικής εκπαίδευσης προς όλα αδιακρίτως τα παιδιά μας, χωρίς ρατσιστικές εξαιρέσεις και αποκλεισμούς. Ιδιαίτερη έμφαση δώσαμε σε τομείς όπως η διαπολιτισμική και περιβαλλοντική εκπαίδευση, η ειδική αγωγή, η αγωγή υγείας και η συμβουλευτική στο πλαίσιο της διά βίου μάθησης.
Θεωρώντας αλληλένδετη την πορεία δασκάλου και μαθητή, στοχεύσαμε στη διαρκή υποστήριξη του διδακτικού και παιδαγωγικού έργου των μάχιμων συναδέλφων μας, μέσα από τη διοργάνωση ποικίλων επιμορφωτικών δράσεων και επιστημονικών εκδηλώσεων.
Αποβλέποντας σε μια εκπαιδευτική καθημερινότητα χαρούμενη και δημιουργική, ακόμη και μέσα στις πιο αντίξοες συνθήκες, σε έναν δάσκαλο δραστήριο και σε έναν μαθητή σκεπτόμενο και συμμετοχικό, συνδέσαμε το σχολείο με την τοπική κοινωνία. Ανοίξαμε τις πόρτες στον αθλητισμό, στη μουσική, στη φιλαναγνωσία, στη δημιουργική γραφή, στο θέατρο. Προωθήσαμε τα προγράμματα ανταλλαγών, έρευνας και τεχνολογικών εφαρμογών, τις ευρωπαϊκές συνεργασίες, καθώς και τις μεγάλες συνεδριακές διοργανώσεις με γνωστότερες το Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής και το Περιβαλλοντικό Συνέδριο που πραγματοποιούμε σε συνεργασία με το Ζωγράφειο Γυμνάσιο ? Λύκειο στην Κωνσταντινούπολη, υπό την αιγίδα του Οικουμενικού μας Πατριάρχη, κ.κ. Βαρθολομαίου. Δουλέψαμε με όλους τους εκπαιδευτικούς, για όλους τους μαθητές, για ένα σχολείο ίσων ευκαιριών, με κοινωνικό περιεχόμενο και ευαισθησία, ανοιχτό σε όλα τα παιδιά. Και ευελπιστώ, ότι στο βαθμό που μας αναλογεί, όλοι μαζί το προσπαθήσαμε συνειδητά.
Κυρίως, όμως, προσπαθήσαμε να αφουγκραστούμε την κοινωνική πραγματικότητα και να παρέμβουμε στα ποικίλα φαινόμενα που συνοδεύουν την εποχή της κρίσης, με αποκορύφωμα, τις δράσεις μας στο πλαίσιο του Κοινωνικού Σχολείου και του  Παρατηρητηρίου για την πρόληψη της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, στην οργάνωση του οποίου προπορευτήκαμε πανελλαδικά.
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Το έργο που υλοποιήθηκε σε συντονισμό με τις κεντρικές υπηρεσίες του Υπουργείου μας είναι αποτέλεσμα  της κοινής προσπάθειας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας της Κεντρικής Μακεδονίας: των εκπαιδευτικών, των  Διευθυντών και Προϊσταμένων των σχολείων μας, των Διευθυντών Εκπαίδευσης με όλο το στελεχιακό δυναμικό των Διευθύνσεων, των ΠΕΚ, ΚΠΕ και ΚΕΔΔΥ, των Σχολικών Συμβούλων, των Προϊσταμένων Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, των στελεχών και του προσωπικού των Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών της Περιφερειακής μας Διεύθυνσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.
Στον αγώνα αυτό σημαντική ήταν η συμβολή των Γονέων και Κηδεμόνων, της Εκκλησίας, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, των τοπικών κοινωνιών, των εθελοντικών οργανώσεων, των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων και των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.
Σας ευχαριστώ, λοιπόν, όλες και όλους, από καρδιάς για τη συμπόρευση και την υποστήριξη, η οποία ήταν από μέρους σας πάντοτε γενναιόδωρη και ειλικρινής.
Ευχαριστίες οφείλω στα μέλη των υπηρεσιακών εκπαιδευτικών συμβουλίων και των συνδικαλιστικών οργανώσεων που συνέβαλαν στη νομιμότητα, την ορθότητα και τη δικαιοσύνη των αποφάσεών μας. Μαζί δημιουργήσαμε ένα βήμα ανοιχτού διαλόγου και εποικοδομητικών ?πάντοτε- διαφωνιών, μια υπηρεσία με ανθρώπινο πρόσωπο που βρισκόταν στο πλευρό όλων των συναδέλφων, διοικητικών και εκπαιδευτικών.
Ευχές για επιτυχία εκφράζω στον συνάδελφο κ. Παναγιώτη Ανανιάδη, που αναλαμβάνει τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή.
Αγαπητές συναδέλφισσες και αγαπητοί συνάδελφοι,
Ευελπιστώ ότι παρά τα προβλήματα της σύνθετης εκπαιδευτικής καθημερινότητας κατορθώσαμε να προσθέσουμε ένα μικρό λιθαράκι στη μεγάλη υπόθεση της παιδείας.
Σε εσάς, που δίνετε καθημερινά τη μάχη της τάξης, που ασκείτε το λειτούργημα της διαμόρφωσης των αυριανών πολιτών και της μετάδοσης των κοινωνικών αξιών, εύχομαι να συνεχίσετε την αποστολή σας με την ίδια δύναμη, επιτυχία και αποτελεσματικότητα.
  Τέλος, οφείλω ένα ξεχωριστό ευχαριστώ στους άμεσους, καθημερινούς συνεργάτες μου στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης: στα στελέχη μας, στο διοικητικό προσωπικό και στους αποσπασμένους συναδέλφους. Είναι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν με υπευθυνότητα, υπομονή και συνέπεια τις εντάσεις μιας δυναμικής εκπαιδευτικής καθημερινότητας, έστω και αν δεν βρίσκονται μέσα στις σχολικές τάξεις.
Η παιδεία είναι ένα αγαθό αλλά συγχρόνως και ένας ζωντανός χώρος, η βελτίωση του οποίου απαιτεί τη συνεργασία και την καθημερινή προσπάθεια όλων όσοι μετέχουμε σε αυτόν. Είχα εκφράσει και κατά το παρελθόν την ελπίδα, τώρα όμως, τολμώ να εκφράσω τη βεβαιότητα, ότι η ειλικρινής φιλία και η συναδελφική αλληλεγγύη που αναπτύξαμε κατά τη διάρκεια της συνεργασίας μας θα διαρκέσει στο χρόνο, γιατί θα τη συντηρεί ο κοινός μας αγώνας για ένα καλύτερο σχολείο, μια δικαιότερη εκπαίδευση κι ένα αισιόδοξο μέλλον για τα παιδιά μας.


Ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης
Κεντρικής Μακεδονίας
Δρ. Γεώργιος Δ. Καρατάσιος

Τρίτη 14 Απριλίου 2015

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΤΟΥ

Ο νέος Περιφεριακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη, είναι ο Ανανιάδης Παναγιώτης του Ζαχαρία, εκπαιδευτικός Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Διετέλεσε:Καθηγητής ΤΕΛ Πολυγύρου(1995-98)

Καθηγητής ΤΕΕ Πολυγύρου και Υπεύθυνος
Αγωγής Υγείας ν. Χαλκιδικής (1998-2000)...

Υπεύθυνος Αγωγής Υγείας της Δ/νσης Δ/θμιας
Εκπ/σης Χαλκιδικής (15-3-2002 έως 21-12-2004)

Καθηγητής Εσπερινού Γυμνασίου Πολυγύρου
(22-12-04 έως 30-6-05)
Δείτε ολόκληρο το βιογραφικό σημείωμα ΕΔΩ.

Παρασκευή 10 Απριλίου 2015

ΑΛΛΑΓΗ ΦΡΟΥΡΑΣ...
Οι 13 νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης
 Χ Λόντος στην Αττική και Π. Ανανιάδης στη Θεσσαλονίκη 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Υπογράφηκε από τον Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη η απόφαση διορισμού των ακόλουθων εκπαιδευτικών στις 13 θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, κατόπιν αιτήσεως τους, ως εξής:
1. Κεραμάρη Παναγιώτη του Σταματίου εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με έδρα την Κομοτηνή.
2. Ανανιάδη Παναγιώτη του Ζαχαρία, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ04.05, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, με έδρα τη Θεσσαλονίκη.
3. Κωνσταντόπουλο Κωνσταντίνο του Αντωνίου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ11, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την Κοζάνη.
4. Φωτεινού Αγγελική του Θεοδώρου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ02, στη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Ηπείρου, με έδρα τα Ιωάννινα.
5. Αναστασοπούλου Ελένη του Χρήστου, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ60, στη θέση της Περιφερειακής Διευθύντριας Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με έδρα την Λάρισα.
6. Γκούση Κωνσταντίνο του Θεοδώρου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ19, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με έδρα την Κέρκυρα.
7. Γιαννόπουλο Κωνσταντίνο του Γεωργίου, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Πάτρα.
8. Δημητρίου Χρήστο του Ιωάννη, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ70 στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, με έδρα την Λαμία.
9. Λόντο Χαράλαμπο του Χρήστου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ03, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, με έδρα την Αθήνα.
10. Πετρόπουλο Παναγιώτη του Νικολάου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, κλάδου ΠΕ20, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη.
11. Καλάργαλη Αριστείδη του Ιωάννη, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Μυτιλήνη.
12. Καραγιάννη Βασίλειο του Γεωργίου, εκπαιδευτικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ04 , στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, με έδρα την Ερμούπολη.
13. Τερζάκη Γεώργιο του Μιχαήλ, εκπαιδευτικό Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ70, στη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο.
Με την έναρξη ισχύος της παρούσης παύονται οι μέχρι σήμερα υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι οποίοι διορίστηκαν με την αριθμ Φ.350.2/1/32/Δ1/2-1-2013 «Διορισμός Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης» Υπουργική Απόφαση.
Για τους αποχωρούντες Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ισχύει η διάταξη του άρθρου 26 παρ. 14, του Ν.3879/2010 (ΦΕΚ 78 τ. Α’), με τυην οποία τους δίνεται η δυνατότητα να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι.
 Άνδρες οι 11 στους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές-Υποψήφιοι συνδικαλιστές οι περισσότεροι

Άνδρες είναι οι 11 στους 13  νέους Περιφερειακούς Διευθυντές που διόρισε σήμερα η πολιτική ηγεσία και 2 μόνο γυναίκες.
Οι περισσότεροι νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές στο παρελθόν ήταν υποψήφιοι σε συνδικαλιστικά όργανα των εκπαιδευτικών και   υποψήφιοι για την Τοπική Αυτοδιοίκηση.
Όσον αφορά τις ειδικότητες:
    Τέσσερις είναι Δάσκαλοι
    Δύο Γυμναστές
    Μία Νηπιαγωγός
    Δύο Πληροφορικής
    Ένας Φιλόλογος
    Ένας Μαθηματικός
    Ενας Γεωλόγος
    Ένας Φυσικός
 452 αιτήσεις
Συνολικά η αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας δέχθηκε 452 αιτήσεις εκπαιδευτικών για τις 13 θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία είχαν  οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι έχουν:
α) πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της ημεδαπής ή αλλοδαπής,
β) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία,
 γ) σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία είχαν  και οι ήδη υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Η επιλογή των υποψηφίων προβλέπεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 παρ. 1 του Ν. 3260/2004 ( ΦΕΚ 151 τ. Α΄)
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας υποχρεωτικά συνοδεύτηκαν  από:
1. Βιογραφικό σημείωμα, στο οποίο θα αναφέρονται τα προσόντα και στοιχεία του ενδιαφερομένου.
2. Αποδεικτικά δεκαπενταετούς τουλάχιστον εκπαιδευτικής υπηρεσίας η οποία πρέπει να έχει συμπληρωθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων.
3. Αποδεικτικά των αναφερόμενων στο βιογραφικό σημείωμα προσόντων και στοιχείων, που έχουν αποκτηθεί ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. Οι τίτλοι σπουδών εξωτερικού πρέπει να έχουν αναγνωρισθεί από τους αρμόδιους φορείς. Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα θα πρέπει να κατατεθούν επίσημα μεταφρασμένα. Σημειώνουμε ότι το συγγραφικό έργο μόνο  αναφέρεται και δεν θα προσκομίζεται.

Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

ΕΥΧΕΣ ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ
Ο Πρόεδρος και η Συντονιστική Επιτροπή της Δ.Α.Κ.Ε. Δ.Ε. Ν. Χαλκιδικής 
εύχονται 
προς όλα τα μέλη και τους φίλους της Δ.Α.Κ.Ε. 
αλλά και σε όλους τους συναδέλφους του νομού Χαλκιδικής
ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ & ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ!

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ, ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

Δευτέρα 6 Απριλίου 2015

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΙ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μετά το Πάσχα τα ονόματα των Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Για μετά το Πάσχα-εκτός απροόπτου- μεταφέρεται η ανακοίνωση των ονομάτων που θα τοποθετηθούν ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.

Οι φήμες που κυκλοφόρησαν σήμερα ότι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι να μην αλλάξει τους Περιφερειακούς Διευθυντές μέχρι την ολοκλήρωση των Πανελλαδικών εξετάσεων, δεν φαίνεται να ισχύουν. Άλλωστε εάν υπάρχει αυτό  το ενδοχόμενο θα φανεί μετά τις γιορτές.
 Θυμίζουμε ότι το  Γραφείο του κ. Κουράκη    θεωρεί ότι στις θέσεις αυτές θα πρέπει να είναι πρόσωπα έμπιστα της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας.
Αντίθετα ο υπουργός Αριστείδης Μπαλτάς θεωρεί ότι η επιλογή θα πρέπει να γίνει αξιοκρατικά . Άλλωστε ο κ. Μπαλτάς το υποστήριξε και δημοσίως, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του esos: «Είναι καθαρή κρυστάλλινη από την πρώτη στιγμή  η θέση  . Δεν υπάρχουν κομματικά κριτήρια σε τέτοιου τύπου διαδικασίες. Υπάρχουν σύμφωνα με τους νόμους και στο πλαίσιο αυτών των νόμων, αξιολογήσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικές στα περιθώρια που αφήσει ο νόμος πάντα. Αυτό είναι θέση αρχής. Δεν υποχωρούμε . Δεν έχουμε κανένα λόγο να διορίσουμε ανθρώπους που είναι στο ΣΥΡΙΖΑ».
 452 αιτήσεις
Συνολικά η αρμόδια Κεντρική Υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας δέχθηκε 452 αιτήσεις εκπαιδευτικών για τις 13 θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία είχαν  οι δημόσιοι εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οι οποίοι έχουν:
α) πτυχίο Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης ή άλλο ισότιμο τίτλο της ημεδαπής ή αλλοδαπής,
β) δεκαπενταετή τουλάχιστον εκπαιδευτική υπηρεσία,
 γ) σημαντικά επιστημονικά και διοικητικά προσόντα.
Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία είχαν  και οι ήδη υπηρετούντες Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης.
Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 12 παρ. 1 του Ν. 3260/2004 ( ΦΕΚ 151 τ. Α΄)
Οι αιτήσεις υποψηφιότητας υποχρεωτικά συνοδεύτηκαν  από:
1. Βιογραφικό σημείωμα, στο οποίο θα αναφέρονται τα προσόντα και στοιχεία του ενδιαφερομένου.
2. Αποδεικτικά δεκαπενταετούς τουλάχιστον εκπαιδευτικής υπηρεσίας η οποία πρέπει να έχει συμπληρωθεί έως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων.
3. Αποδεικτικά των αναφερόμενων στο βιογραφικό σημείωμα προσόντων και στοιχείων, που έχουν αποκτηθεί ως την καταληκτική ημερομηνία υποβολής των αιτήσεων. Οι τίτλοι σπουδών εξωτερικού πρέπει να έχουν αναγνωρισθεί από τους αρμόδιους φορείς. Τυχόν ξενόγλωσσες βεβαιώσεις ή έγγραφα θα πρέπει να κατατεθούν επίσημα μεταφρασμένα. Σημειώνουμε ότι το συγγραφικό έργο μόνο  αναφέρεται και δεν θα προσκομίζεται.

Οι θέσεις που θα πληρωθούν είναι οι εξής:
1. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης με έδρα την Κομοτηνή και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Έβρου, Ροδόπης, Ξάνθης, Δράμας και Καβάλας.
2. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας με έδρα τη Θεσσαλονίκη και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Σερρών, Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής, Κιλκίς, Πέλλας, Ημαθίας και Πιερίας.
3. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Μακεδονίας, με έδρα την Κοζάνη και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Φλώρινας, Κοζάνης, Καστοριάς και Γρεβενών.
4. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου, με έδρα τα Ιωάννινα και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Ιωαννίνων, Άρτας, Θεσπρωτίας και Πρέβεζας.
5. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Θεσσαλίας, με έδρα την Λάρισα και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας.
6. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, με έδρα την Κέρκυρα και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Κέρκυρας, Λευκάδας, Κεφαλληνίας και Ζακύνθου.
7. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας, με έδρα την Πάτρα και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Αιτωλοακαρνανίας, Αχαΐας και Ηλείας.
8. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, με έδρα την Λαμία και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Φθιώτιδας, Ευρυτανίας, Φωκίδας, Βοιωτίας και Εύβοιας.
9. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, με έδρα την Αθήνα και περιοχή αρμοδιότητας το νομό Αττικής.
10. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Πελοποννήσου, με έδρα την Τρίπολη και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας και Λακωνίας.
11. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου, με έδρα τη Μυτιλήνη και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Λέσβου, Χίου και Σάμου.
12. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Νοτίου Αιγαίου, με έδρα την Ερμούπολη και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Κυκλάδων και Δωδεκανήσου.
13. Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κρήτης, με έδρα το Ηράκλειο και περιοχή αρμοδιότητας τους νομούς Χανίων, Ρεθύμνης, Ηρακλείου και Λασιθίου.
Θέσεις Σχολικών Συμβούλων θα δοθούν στους Περιφερειακούς Διευθυντές εάν το επιθυμούν

Οι 13 Περιφερειακοί Διευθυντές μετά την αντικατάστασή τους έχουν τη δυνατότητα να μην επιστρέψουν στο σχολείο τους, αλλά να γίνουν Σχολικοί Σύμβουλοι εκτός διαδικασιών επιλογής,  Ηδη αυτή  η δυνατότητα αξιοποιήθηκε στο παρελθόν από ΠΔΕ Ειδικούς και Γενικούς Γραμματείς
Θυμίζουμε ότι ο πρώην υπουργός Παιδείας Α. Λοβέρδος, ύστερα από αντιδράσεις, (Ο ΣΥΡΙΖΑ ως αξιωματική αντιπολίτευση δεν είχε αντιδράσει) απέσυρε τροπολογία που ο ίδιος κατέθεσε προς ψήφιση στη Βουλή , με την οποία οι Περιφερειακοί Διευθυντές που έχουν αξιολογηθεί ως εξαιρετικά , σύμφωνα με το Προεδρικό Διάταγμα 152/13, μετά την για οποιονδήποτε λόγο αποχώρησή της από τη θέση που κατέχουν, εξαιρουμένων των λόγων συνταξιοδότησης ή πειθαρχικών λόγων, θα μπορούσαν, κατόπιν αιτήσεως τους και κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων περί στελέχωσης των ελεγκτικών υπηρεσιών και Σωμάτων Επιθεώρησης, να αποσπώνται με απόφαση του υπουργείου Παιδείας ως :
Α. Επιθεωρητές- Ελεγκτές στις ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης που υπάγονται ή εποπτεύονται από το υπουργείο Παιδείας, ή,
Β. Με απόφαση των κατά περίπτωση αρμόδιων υπουργών σε ελεγκτικές υπηρεσίες ή Σώματα Επιθεώρησης άλλων υπουργείων.

Παρασκευή 3 Απριλίου 2015

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ - Ο.Λ.Μ.Ε.
Χορήγηση άδειας στους καθηγητές για Γεν. Συνελεύσεις 
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τη χορήγηση άδειας μια ημέρας στους καθηγητές για την πραγματοποίηση των Γενικών Συνελεύσεων, μετά τις γιορτές του Πάσχα, ενόψει του συνεδρίου της ΟΛΜΕ, ζητά το ΔΣ της Ομοσπονδίας, με επιστολή προς τον Αναπληρωτή υπουργό Παιδείας Τάσο Κουράκη.

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Κύριε Υπουργέ,
Ενόψει του συνεδρίου της ΟΛΜΕ που θα πραγματοποιηθεί από 1 έως 4/7/2015 στην Αθήνα, θα διεξαχθούν Γενικές Συνελεύσεις σε όλες τις ΕΛΜΕ της χώρας μετά τις διακοπές του Πάσχα.
Πρόκειται για μια διαδικασία που γίνεται τακτικά ανά διετία. Προκειμένου να διευκολυνθούν οι εκπαιδευτικοί να συμμετάσχουν στις προσυνεδριακές Γεν. Συνελεύσεις, σας ζητάμε να καλέσετε τους Διευθυντές Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να χορηγήσουν άδεια μίας (1) ημέρας σύμφωνα με τα αιτήματα που θα καταθέσουν οι τοπικές ΕΛΜΕ.
Σημειώνουμε ότι αυτή η έγκριση αποτελεί πάγια τακτική του Υπουργείου Παιδείας.
Ετικέτες: 
ΟΛΜΕ
ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνταξιοδοτικός οδηγός εκπαιδευτικών 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Ενημερωτικό των αιρετών στο  ΚΥΣΔΕ
Νεκτάριου Κορδή & Χρήστου Φιρτινίδη

   Σε λίγες μέρες και συγκεκριμένα στα διάστημα από 20-30 Απρίλη θα υποβληθούν οι αιτήσεις των εκπαιδευτικών για παραίτηση από την υπηρεσία λόγω συνταξιοδότησης. Στο ενημερωτικό που ακολουθεί παρατίθενται κάποιες χρηστικές πληροφορίες σχετικά με τη διαδικασία της συνταξιοδότησης. Τα στοιχεία που παρατίθενται βασίζονται κυρίως σε δεδομένα της ιστοσελίδας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (στην οποία παραπέμπουν και οι υπερσύνδεσμοι καθώς  και στην πολύτιμη βοήθεια του νομικού Δ. Τεμπονέρα.
( https://portal.gsis.gr/portal/page/portal/SYNTMIST/Content/Syntaxeis)

 Ας ξεκινήσουμε συνεπώς  με τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης πολιτικών υπαλλήλων  . Πρόκειται για ένα αναλυτικό οδηγό που μεταξύ άλλων διευκρινίζει τους όρους:
-Παλαιός – νέος ασφαλισμένος.
-Θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος
-Όρια ηλικίας συνταξιοδότησης για:
1.    Προσληφθέντες στο Δημόσιο έως την 31/12/1982
2.    Προσληφθέντες από 1/1/1983 έως 31/12/1992 και
3.    Ασφαλισμένους μετά την 1/1/1993
-Πρόωρη – μειωμένη σύνταξη
- Αναγνώριση πλασματικού χρόνου παιδιών
-Αναγνώριση χρόνου σπουδών
   Όλα τα στοιχεία αυτά εμπλουτίζονται με συγκεντρωτικούς πίνακες συνταξιοδότησης .
   Η διαδικασία συνταξιοδότησης χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή προκειμένου να αποφευχθεί η άσκοπη πολλές φορές ταλαιπωρία των εκπαιδευτικών.
   Στο σημείο αυτό πρέπει να τονίσουμε ότι όσοι προσλαμβάνονται στο Δημόσιο και σε ΝΠΔΔ για πρώτη φορά από 1/1/2011 και μετά υπάγονται υποχρεωτικά και αυτοδίκαια στον κλάδο κύριας σύνταξης του ΙΚΑ-ΤΕΑΜ.
   Για τη θεμελίωση του δικαιώματος και τον υπολογισμό της σύνταξης αναγνωρίζονται:
1.    Η στρατιωτική θητεία
2.    Η γονική άδεια
3.    Ο χρόνος σπουδών
4.    Ο χρόνος παιδιών
5.    Ο χρόνος ιδιωτικού τομέα
   Η κατάθεση αίτησης αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μπορεί να γίνει οποτεδήποτε ακόμη και κατά τη συνταξιοδότηση.     
   
   Αναφορικά με την προκαταβολή της σύνταξης (αρ. 75302/0092/ΦΕΚ1344/τ.Β/3/6/2013),  οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:
1.
Η καταβολή της προκαταβολής της σύνταξης στους συνταξιούχους - λειτουργούς του Δημοσίου, που προ¬βλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν. 4151/2013 (Α` 103), γίνεται μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής (ΕΑΠ) και εφαρμόζονται αναλόγως οι διατάξεις του άρθρου 10 της αριθμ. 2/37345/0004/4-6-2010 κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Οικονομικών, όπως ισχύει.
2. Η προκαταβολή σύνταξης καταβάλλεται την 10η εκάστου μηνός. Σε περίπτωση που η ημερομηνία αυτή συμπίπτει με αργία, η καταβολή γίνεται την αμέσως προηγούμενη εργάσιμη ημέρα. Η πρώτη προκαταβολή θα γίνει σε 40 μέρες από την ηλεκρονική παραλαβή του σχετικού δελτίου ΔΑΥΚ.
3. Η προκαταβολή ισούται με το 50% του βασικού μισθού του Οκτώβρη του 2011 ή με το 60% όταν είναι τρίτεκνος ή πολύτεκνος, όταν είναι ανάπηρος με ποσοστό άνω του 67% ή γονέας τέκνου με αναπηρία. Από το ποσό αυτό αφαιρείται ο φόρος εισοδήματος και η κράτηση για υγειονομική περίθαλψη.
   Το βασικό ζητούμενο για όλους τους εκπαιδευτικούς είναι σίγουρα ο υπολογισμός της κύριας σύνταξης, των επικουρικών συντάξεων ( ΜΤΠΥ-ΤΕΑΔΥ) και του εφάπαξ βοηθήματος. Πιο αναλυτικά:
Α. Η κύρια σύνταξη:
Η κύρια σύνταξη αποτελείται από το 80% του Β.Μ. του εκπαιδευτικού κατά την αποχώρησή του από την υπηρεσία, επί τον αριθμό των συντάξιμων χρόνων του δια του 35. Δηλαδή κλείνοντας τα 34,5 χρόνια συντάξιμης υπηρεσίας, παίρνουμε 35/35 του 80% του Β.Μ.
Από 1-7-2007 για τον υπολογισμό των συντάξιμων αποδοχών λαμβάνεται υπόψη και ποσό 140,80 €. Δηλαδή η κύρια σύνταξη θα υπολογίζεται στο ποσό: Β.Μ.+140,80 €. Η διαφορά μεταξύ της σύνταξης που θα προκύπτει με τη νέα βάση υπολογισμού και αυτής που προέκυπτε με βάση υπολογισμού μόνο το Β.Μ., θα δοθεί τμηματικά κατά το 1/4 ετησίως με έναρξη την 1-7-07. (άρθρο 2 του νόμου 3513?2006)
Υπηρεσία πάνω από έξι μήνες θεωρείται χρόνος.
Για κάθε συντάξιμο χρόνο πάνω από τα 35 και μέχρι τα 40 χρόνια, αυξάνεται το ποσό της σύνταξης κατά 1/50 για κάθε χρόνο.
Για όσους συνταξιοδοτηθούν μετά την 1-1-2008 θα υπάρξουν οι εξής αλλαγές:
Για τα χρόνια που διανύθηκαν στην υπηρεσία μέχρι και το 2007, ο υπολογισμός της σύνταξης θα γίνεται με τον ίδιο τρόπο που αναφέρθηκε παραπάνω.
Για τα χρόνια μετά το 2007, το 80% θα μειώνεται κάθε χρόνο κατά 1%, μέχρι το 2017 να γίνει 70% και ο υπολογισμός δεν θα γίνεται πάνω στον Β.Μ. του μήνα εξόδου από την υπηρεσία, αλλά του μέσου όρου των Β.Μ. τις τελευταίας πενταετίας (συμπεριλαμβανομένων και των δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και Άδειας). Αυτές οι αλλαγές καθιερώθηκαν με το Νόμο 3029/11-7-02 (ΦΕΚ 160 τ. Α΄) γνωστό σαν νόμο Ρέππα.
Στη σύνταξη που αναλογεί για αυτόν που συνταξιοδοτείται, προστίθεται το επίδομα εξομάλυνσης, που εξαρτάται από το ποσό της σύνταξης και κυμαίνεται από 19 € έως 85 € (καθορίζεται συνήθως κάθε χρόνο και η τελευταία τροποποίηση έγινε με το άρθρο 1 του νόμου 3513/2006). Επίσης προστίθενται και τα τυχόν δικαιούμενα επιδόματα γάμου και τέκνων και είναι ισόποσα με αυτά που δικαιούνται και οι εν ενεργεία εκπαιδευτικοί.
Κρατήσεις που διενεργούνται στη κύρια σύνταξη:
Υπάρχει η κράτηση για υγειονομική περίθαλψη και είναι ποσοστό 2,55 % στο σύνολο των αποδοχών και η παρακράτηση φόρου εισοδήματος. Ο μηνιαία παρακρατούμενος φόρος υπολογίζεται με τον ίδιο τρόπο που υπολογίζεται και για τους εν ενεργεία εκπαιδευτικούς (Εγκύκλιος 1109980/2543/Α0012/18-12-06 της Γενικής Δ/νσης Φορολογίας του Υπουργείου Οικονομικών.
Η σύνταξη των υπαλλήλων που εξέρχονται από την υπηρεσία μέχρι τις 31-12-2015 εξακολουθεί να υπολογίζεται  με βάση τη μισθοδοσία του μηνός Οκτωβρίου 2011, πράγμα που σημαίνει ότι κάθε μεταγενέστερη χορήγηση ΜΚ δεν επηρεάζει τις συντάξιμες αποδοχές. Το επίδομα θέσης ευθύνης υπολογίζεται στις συντάξιμες αποδοχές με βάση το ποσό επιδόματος ( της θέσης ευθύνης έστω και αν αυτή είναι μεταγενέστερη του 2011) που προβλεπόταν γι αυτήν από το μισθολόγιο του Οκτ. 2011. Το επίδομα χορηγείται για όσους άσκησαν για μια τουλάχιστον ημερολογιακή διετία καθήκοντα προϊσταμένου σχολικής μονάδας, μετά από επιλογή από τα αρμόδια όργανα και όχι λόγω ανάθεσης ή αναπλήρωσης.  
Β. Η επικουρική του ΜΤΠΥ:
Το Μ.Τ.Π.Υ δίνει στους δικαιούχους, μέρισμα (μηνιαία χρηματική παροχή), το οποίο χορηγείται στον υπάλληλο μετά την αποχώρησή του από την υπηρεσία. Το μέρισμα καταβάλλεται ανά τρίμηνο και συγκεκριμένα την πρώτη εργάσιμη ημέρα του Ιανουαρίου, Απριλίου, Ιουλίου και Οκτωβρίου.
Ο τρόπος υπολογισμού του μηνιαίου μερίσματος των μετόχων του ΜΤΠΥ καθορίζεται με το νόμο 3336 Κεφ. Γ΄ άρθρο 3 (ΦΕΚ 96/20-4-2005 τ. Α΄ ).
Δίνεται από τον τύπο: Β.Μ. x 20% x (Έτη ασφάλισης στο ΜΤΠΥ/35) x (Συντελεστήςπροσαρμογής).
Ο Συντελεστής Προσαρμογής είναι σήμερα 0,8075 (Υ.Α 18507 ΦΕΚ 792/2007 τ. Β΄).
Ο μέτοχος θεμελιώνει δικαίωμα για μέρισμα αν:
1)Απομακρυνθεί από την υπηρεσία του και έχει 20 τουλάχιστον χρόνια ασφάλισης στο ΜΤΠΥ.
2) Απολυθεί από την υπηρεσία του λόγω ορίου ηλικίας ή 35ετίας και έχει 15 χρόνια ασφάλισης στο ΜΤΠΥ.
Το ΜΤΠΥ χορηγεί ετησίως 14 μερίσματα (12 μήνες και επιδόματα Χριστουγέννων, Πάσχα και άδειας).
Χρόνος υπηρεσίας πέραν των 6 μηνών λαμβάνεται ως έτος. Όταν βγαίνει κάποιος μετά την παραίτησή του από την υπηρεσία σε τρίμηνες αποδοχές, επειδή κατά το τρίμηνο αυτό διάστημα γίνονται κρατήσεις για το ΜΤΠΥ, το χρόνο αυτό μπορεί να τον χρησιμοποιήσει για να συμπληρώσει πάνω από εξάμηνο, ώστε να υπολογιστεί ολόκληρο έτος.
Στο δικαιούμενο μέρισμα γίνεται κράτηση μόνο για φόρο εισοδήματος.
Γ.Η επικουρική του ΤΕΑΔΥ:
Από το ΤΕΑΔΥ δικαιούμαστε σύνταξη, αν συνταξιοδοτηθούμε από το Δημόσιο (κύριος φορέας σύνταξης) και έχουμε τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης του Κύριου φορέα.
Το ΤΕΑΔΥ δίνει μηνιαίο βοήθημα στους δικαιούχους και ο υπολογισμός του γίνεται με βάση το βασικό μισθό του υπαλλήλου που έχει τον τελευταίο μήνα πριν αποχωρήσει από την ενεργό υπηρεσία, σύμφωνα με τον κατωτέρω τύπο:
Μηνιαίο βοήθημα = Β.Μ. x 20% x (έτη ασφάλισης)/35
Για κάθε έτος πάνω από τα 35 το μηνιαίο βοήθημα αυξάνεται κατά 1/50 και όχι πέραν των 5/50, όπως και στην κύρια σύνταξη. Υπηρεσία πάνω από εξάμηνο λογίζεται σαν ολόκληρος χρόνος.
Ως χρόνος ασφάλισης για τον υπολογισμό του βοηθήματος θεωρείται ο χρόνος πραγματικής ασφάλισης για τον οποίο έχουν καταβληθεί εισφορές στο ΤΕΑΔΥ καθώς και κάθε αναγνωριζόμενος με εξαγορά χρόνος προϋπηρεσίας. Η εξαγορά γίνεται με κράτηση στις συντάξιμες αποδοχές (Β.Μ.) σε ποσοστό 6%.
Στο δικαιούμενο βοήθημα γίνεται κράτηση μόνο για φόρο εισοδήματος.
Δ. Το εφάπαξ βοήθημα:
Για το υπολογισμό του εφάπαξ παίζουν ρόλο οι μήνες ασφάλισης στο ΤΠΔΥ. Υπολογίζεται με βάση το μέσο όρο των συντάξιμων αποδοχών μας (Β.Μ.) κατά τα τελευταία πέντε έτη πριν την έξοδό μας από την υπηρεσία, μαζί με τα δώρα εορτών και άδειας (άρθρο 5 του νόμου 3513/2006). Η διαδικασία και οι αλγόριθμοι υπολογισμού καθορίζονται στο νόμο 3232/12-2-04 (άρθρο 21 παρ. 4 ΦΕΚ 48 τ. Α΄).
Το εφάπαξ  είναι αφορολόγητο. Σύμφωνα με το νέο τύπο υπολογισμού του εφάπαξ  (ΦΕΚ 313/τ.Β/12-2-2014) λαμβάνεται υπόψη ο συντελεστής βιωσιμότητας του Ταμείου βγάζοντας διαφορετικά ποσά εφάπαξ κάθε χρόνο. Δυστυχώς με τις συνεχείς μειώσεις τα τελευταία χρόνια χάθηκε ο ανταποδοτικός χαρακτήρας του εφάπαξ και οδηγούμαστε ουσιαστικά σε μια άτοκη επιστροφή των εισφορών των εκπαιδευτικών!
Ε. Επαναφορά λόγω πλάνης
Παρέχεται η δυνατότητα επαναφοράς στην υπηρεσία των υπαλλήλων, εφόσον αυτό οφείλεται σε πλάνη ως προς τους όρους και τις προϋποθέσεις για την άμεση καταβολή της σύνταξης και προκύπτει από την απορριπτική πράξη συνταξιοδότησης του ΓΛΚ και σε διάστημα 3 μηνών από την πράξη αυτή.
   Κλείνοντας να τονίσουμε για άλλη μια φορά ότι η  παραίτηση από την Υπηρεσία είναι μια πολύ σοβαρή απόφαση ζωής! Αποτελεί αναφαίρετο δικαίωμα των εκπαιδευτικών να επιλέγουν  το χρόνο υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης κάτι που συμβαίνει σε όλο το Δημόσιο τομέα! Σε κάθε περίπτωση η όποια επιλογή θα πρέπει να είναι αποτέλεσμα ώριμης σκέψης και ουσιαστικής ενημέρωσης! Μέσα στα πλαίσια αυτά σας παραθέτουμε το βασικό οδηγό συνταξιοδότησης.
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ 2015
Οδηγίες για την προετοιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Εγκύκλιο με οδηγίες για την προετοιμασία των Πανελλαδικών Εξετάσεων υπέγραψε σήμερα ο Αναπληρωτής υπουργός Παιδείας Τάσος Κουράκης.

Σύμφωνα με την εγκύκλιο
Οι υποψήφιοι με τα ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄) προκειμένου να συμμετάσχουν στη διαδικασία επιλογής για εισαγωγή σε σχολές και τμήματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, πρέπει να είναι κάτοχοι απολυτηρίου και βεβαίωσης πρόσβασης. Σε περίπτωση που δεν αποκτήσουν το απολυτήριο τον Ιούνιο του ίδιου έτους, η συμμετοχή τους στις πανελλήνιες εξετάσεις θεωρείται άκυρη και δεν τους χορηγείται βεβαίωση πρόσβασης.
Σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 7 του Ν.3255/2004 (ΦΕΚ 138 – Α΄) τα μαθήματα της Γ΄ τάξης των Ημερησίων Γενικών Λυκείων και της Δ΄ τάξης των Εσπερινών Γενικών Λυκείων που εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο και σε κοινά θέματα ορίζονται σε έξι (6). Τα μαθήματα που εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθμ.63442/Γ2/27-6-05 (ΦΕΚ 921 -Β΄) Υπουργικής Απόφασης είναι κατεύθυνσης και   γενικής παιδείας, καθώς και το μάθημα επιλογής της Γ΄ τάξης «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας». Οι μαθητές και οι απόφοιτοι ΓΕΛ εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο στα τέσσερα (4) μαθήματα κατεύθυνσης και σε δύο (2) μαθήματα γενικής παιδείας, από τα οποία το ένα (1) είναι υποχρεωτικά η «Νεοελληνική Γλώσσα» και το άλλο είναι αυτό που επιλέγουν από τα μαθήματα: Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία και Φυσική.
Σε περίπτωση που ο υποψήφιος ΓΕΛ δηλώσει ότι θα εξεταστεί πανελλήνια στο μάθημα επιλογής Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, απαραίτητη προϋπόθεση είναι το δεύτερο μάθημα γενικής παιδείας, το οποίο δηλώνει ότι θα εξεταστεί πανελλήνια να είναι υποχρεωτικά το μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
Αντίστοιχα οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ(ΟΜΑΔΑΣ Β΄) εξετάζονται πανελλήνια σε έξι (6) μαθήματα ως ακολούθως:
− Νεοελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά ΙΙ (Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης) και Φυσική ΙΙ (Φυσική θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης), τα οποία είναι μαθήματα υποχρεωτικά για όλους τους υποψηφίους.
− ένα μάθημα που επιλέγουν από τα: Ιστορία του Νεότερου και του Σύγχρονου Κόσμου, Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, Βιολογία Ι (Βιολογία γενικής παιδείας), Βιολογία ΙΙ (Βιολογία θετικής κατεύθυνσης) και Αρχές Οικονομικής Θεωρίας. Σε περίπτωση που προτίθενται να επιλέξουν το 5ο Επιστημονικό Πεδίο τότε υποχρεούνται να επιλέξουν και να εξεταστούν σε δύο μαθήματα από τα παραπάνω και συγκεκριμένα στα: Αρχές Οικονομικής Θεωρίας και Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής.
− δυο μαθήματα ειδικότητας (τα οποία εξετάζονται πανελλήνια σε κοινά θέματα με τους υποψηφίους της ΟΜΑΔΑΣ Α΄ των ΕΠΑΛ).
Οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ (ΟΜΑΔΑΣ Β΄) για εισαγωγή σε Σχολές και Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης δεν έχουν δικαίωμα να επιλέξουν επιστημονικό πεδίο, αν δεν έχουν εξετασθεί σε πανελλήνιο επίπεδο και στα δύο μαθήματα αυξημένης βαρύτητας του συγκεκριμένου πεδίου όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 3 της αριθμ. Φ253/28934/Β6 (ΦΕΚ 391Β΄/30-3-2006) και στη Φ.253/27456/Β6(ΦΕΚ 493 Β΄ /18-3-09) Υπουργική Απόφαση.
Θα πρέπει να γνωρίζουν επίσης ότι αν προτίθενται να επιλέξουν το 5ο Επιστημονικό πεδίο, το μάθημα γενικής παιδείας στο οποίο εξετάζονται υποχρεωτικά σε πανελλήνιο επίπεδο είναι τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής. Επιπλέον εξετάζονται σε πανελλήνιο επίπεδο και στο μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας».
Όλοι οι υποψήφιοι ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑΣ Β΄ που θα συμμετάσχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις των ΓΕΛ έχουν ήδη υποβάλει Αίτηση - Δήλωση, με την οποία δήλωσαν όλα τα στοιχεία που αφορούν στη συμμετοχή τους στις εν λόγω εξετάσεις (σχετικά η με αριθ. Φ.251/12121/A5/23-1-2015/ΑΔΑ:ΨΨΛΧ9-03Ο εγκύκλιος) και αναλυτικότερα:
α)Οι υποψήφιοι ΓΕΛ το δεύτερο μάθημα Γενικής Παιδείας, το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και την κατεύθυνσή τους
β)Οι υποψήφιοι ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑΣ Β΄ το μάθημα επιλογής Γενικής Παιδείας ή/και το μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» και την ειδικότητά τους.
Οι παραπάνω Αιτήσεις - Δηλώσεις των υποψηφίων είναι σημαντικές και δεσμευτικές, αφού το μάθημα γενικής παιδείας, όπως και παραπάνω αναφέραμε, επηρεάζει την επιλογή επιστημονικών πεδίων, το δε μάθημα επιλογής «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» είναι το πρώτο μάθημα αυξημένης βαρύτητας του 5ου επιστημονικού πεδίου.
Επισημαίνεται ότι αν ο υποψήφιος δεν πάρει μέρος στην εξέταση μαθήματος κατεύθυνσης, γενικής παιδείας, επιλογής ή ειδικότητας (προκειμένου για υποψηφίους ΕΠΑΛ ΟΜΑΔΑΣ Β΄) που επέλεξε να εξετασθεί σε πανελλήνιο επίπεδο, τότε θεωρείται ότι εξετάσθηκε στο συγκεκριμένο μάθημα και πήρε γραπτό βαθμό μηδέν (0).
Διευκρινίζεται επίσης ότι εφόσον ο εξεταζόμενος έχει δηλώσει ότι στο μάθημα «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» θα εξεταστεί σε πανελλήνιο επίπεδο, ο βαθμός του προσμετράται για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, ανεξάρτητα των επιστημονικών πεδίων που θα επιλέξει. Αντίθετα, δεν λαμβάνεται υπόψη αν δεν δήλωσε εξέταση σε πανελλήνιο επίπεδο. Στην περίπτωση αυτή δεν έχει δικαίωμα να δηλώσει σχολές του πέμπτου (5ου) επιστημονικού πεδίου. Σε περίπτωση που, αν και δήλωσε, δεν προσέλθει στην εξέταση του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» τότε βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0).
Η σωστή οργάνωση, η διεξαγωγή και η απρόσκοπτη ολοκλήρωση των εξετάσεων αυτών είναι ευθύνη όλων μας. Στα πλαίσια αυτά σας παρακαλούμε να προβείτε στις αναγκαίες και επείγουσες ενέργειές σας για τον καλύτερο συντονισμό και οργάνωση των εξετάσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και τις οδηγίες της παρούσας εγκυκλίου.