Powered By Blogger

Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2013

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΑΛ
 Tο ΕΠΑΛ δεν πρέπει να είναι το αποπαίδι της Εκπαίδευσης, αλλά πρώτη επιλογή των μαθητών
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Tο Επαγγελματικό Λύκειο δεν πρέπει να είναι το αποπαίδι της Εκπαίδευσης, πρέπει να είναι πρώτη επιλογή για τα παιδιά και πρέπει να μπολιάσουμε τις ελληνικές οικογένειες με τη νοοτροπία ότι ναι μεν, η ελληνική κοινωνία χρειάζεται δικηγόρους, γιατρούς, φιλολόγους, αλλά χρειάζεται εξίσου τεχνίτες, δεξιοτέχνες, επαγγελματίες, ναυτικούς, ανθρώπους του μόχθου, ανθρώπους που μπαίνουν στον παραγωγικό ιστό.
Τα παραπάνω είπε  ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος, μιλώντας στην ημερίδα 4η Ναυτιλιακή Συνάντηση «Ετησίες 2014», ενώ υπογράμμισε τα εξής:
Α.  Γι’ αυτό μέσα στην αναβάθμιση των Επαγγελματικών Λυκείων έχουμε και τα Ναυτικά μας Λύκεια, επτά τον αριθμό, τα οποία τα ενισχύουμε με τον τέταρτο χρόνο της Μαθητείας. Τι είναι η Μαθητεία; Είναι η πρακτική άσκηση, αλλά σε ετήσιο επίπεδο όπου το εκπαιδευτικό σύστημα έρχεται μαζί με τους κοινωνικούς εταίρους, με τις δυνάμεις της Αγοράς, με τις δυνάμεις της Ναυτιλίας, εν προκειμένω, για να χτιστεί μια σχέση, να γίνει μία επένδυση σε ανθρώπινο δυναμικό και να μπορέσουμε έτσι  να πάμε σε μία μακροχρόνια εργασιακή σχέση.
Β. Είναι, δηλαδή, αναβάθμιση της επαγγελματικής μας Παιδείας, στο προκείμενο, αναβάθμιση της Ναυτικής μας Παιδείας και αναβάθμιση των Ακαδημιών του Εμπορικού Ναυτικού. Γιατί, για επιστρέψω στο θέμα της Ναυτιλίας, χρειαζόμαστε τη ναυτοσύνη, χρειαζόμαστε τη Ναυτιλία μας και πρέπει να επενδύσουμε στον άνθρωπο. 
Γ. Πρέπει λοιπόν, να επενδύσουμε σ’ αυτούς τους νέους δημιουργικούς δρόμους  -αυτό άλλωστε είναι και το στοίχημα μας- γιατί μέσα απ’ αυτούς τους δημιουργικούς δρόμους περνάει και η πορεία της μεταμνημονιακής Ελλάδας. Και σίγουρα, κάποιοι απ’ αυτούς τους δρόμους είναι και οι δρόμοι που ακολούθησε για πολλά χρόνια στην ιστορική του πορεία ο ελληνισμός. Είναι οι δρόμοι της θάλασσας.
Δ.  Η ναυτιλία αποτελεί, χωρίς καμία αμφιβολία, έναν από τους βασικότερους πυλώνες της ελληνικής οικονομίας, έναν τομέα για τον οποίο μπορούμε διεθνώς να είμαστε υπερήφανοι για τη δύναμή που έχουμε.
Ε. Ιδιαίτερα ο Πειραιάς και τα νησιά μας έχουν διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό, καθοριστικό θα έλεγα, ρόλο στην πορεία της ναυτοσύνης και της ναυτιλίας, με μία ιστορική διαδρομή από την αρχαιότητα έως σήμερα.
Ζ.Και γι’ αυτό το λόγο, ήθελα να θυμίσω - γιατί τα καλά τείνουμε να τα ξεχνάμε γρήγορα - ότι η Κυβέρνησή μας, προχώρησε στην επανασύσταση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, γιατί είναι μία αυτονόητη προϋπόθεση για την ανάπτυξη της ναυτοσύνης, του Τομέα της Ναυτιλίας, αλλά και της ελληνικής Ναυτιλίας. Αν σκεφτεί κανείς ότι η Ναυτιλία διαδραματίζει αντίστοιχο ρόλο για τη χώρας μας, όπως το πετρέλαιο για τη Σαουδική Αραβία, θα ήταν σαν να είχαμε καταργήσει για τη Σαουδική Αραβία το Υπουργείο Πετρελαίου.
Η. Γι’ αυτό, λοιπόν, η Κυβέρνηση, σεβόμενη αυτή τη μακρά παράδοση, αλλά και τις μελλοντικές προοπτικές προχώρησε στην επανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και νομίζω ότι οι πολιτικές του Υπουργείου Ναυτιλίας είναι εμφανείς, όσον αφορά τις επιπτώσεις τους ήδη στον κλάδο. Και βέβαια ως Κυβέρνηση προχωρήσαμε σε μια σειρά από πολιτικές για την ενίσχυση της ναυτιλίας και των ναυτικών.
Θ. Η Εμπορική Ναυτιλία αποτελεί για τη χώρα μας Εθνικό Κεφάλαιο και ο κλάδος έχει καταξιωθεί και σε ευρωπαϊκό και σε παγκόσμιο επίπεδο. Όπως ανέφερε ο Ναύαρχος, η  Ελληνική Εμπορική Ναυτιλία είναι πρώτη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ ο Ελληνόκτητος στόλος κατέχει την πρώτη θέση στον κόσμο.
Ι.Και, σίγουρα, σε αυτή την περίοδο που διερχόμαστε την πιο βαθειά και πολύμορφη κρίση της ελληνικής ιστορίας, πρέπει να αξιοποιήσουμε στο έπακρο αυτό το συγκριτικό μας πλεονέκτημα.
Κ. Για να παραμείνει η Ναυτιλία μας κυρίαρχη και στον 21ο αιώνα, χρειαζόμαστε αξιόλογα και άρτια εκπαιδευμένα στελέχη, τόσο στη θάλασσα, όσο και στη στεριά. Χρειαζόμαστε να εξακολουθήσουμε να έχουμε και να καλλιεργούμε την ναυτοσύνη μας.
Λ. Οι νέοι άνθρωποι, σήμερα, πιθανώς γνωρίζουν λιγότερα, από όσα θα έπρεπε για τη συμβολή της Ελληνικής Εμπορικής Ναυτιλίας στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας, από την απελευθέρωση του Ελληνικού κράτους μέχρι σήμερα. Γι’ αυτό τέτοιες εκδηλώσεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές, αλλά και η ύπαρξη αυτού του Μουσείου παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο, για την απόκτηση γνώσης για τα θέματα που άπτονται όχι μόνο της Ναυτιλίας, αλλά και της εθνικής μας Ιστορίας, δύο πράγματα που είναι απολύτως συνυφασμένα.
Μ. Σε αυτό το επίπεδο, είναι πολύ σημαντικές και οι μαρτυρίες των παλαίμαχων ναυτικών, στους οποίους οφείλουμε πολλά ως Έλληνες και οι οποίοι μπορούν να μας μεταφέρουν, να μεταλαμπαδεύσουν την ακριβή εικόνα, για τη δουλειά του ναυτικού.
 Ν. Γιατί στην μεταπολιτευτική Ελλάδα, καλλιεργήθηκε μία νοοτροπία και επικράτησε ένα όνειρο σε κάθε Ελληνική οικογένεια όπου τα παιδιά μας θα έπρεπε να μπουν στο Πανεπιστήμιο και μετά, ενδεχομένως, στο Δημόσιο.
Ξ. Αυτό είχε μία σοβαρή επίπτωση στην απίσχναση και την απαξίωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης. Και στο διάβα, η γενιά μας και το εργατικό δυναμικό στερήθηκε δεξιοτήτων. Κι έτσι, χάσαμε τεχνίτες, χάσαμε επαγγελματίες, χάσαμε βιοτέχνες και αυτό είχε μία σημαντική επίπτωση στον παραγωγικό μας ιστό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου