ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ
Δέκα ερωτήματα για το πλαίσιο επιλογής Διευθυντών από το Σύλλογο διδασκόντων
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS
Η προαναγγελία πιλοτικής εφαρμογής πλαισίου επιλογής Διευθυντών σχολείων από τους Συλλόγους διδασκόντων ανοίγει νέο κεφάλαιο στον τρόπο διοίκησης των σχολικών μονάδων.
Για την επιτυχή ωστόσο εφαρμογή ενός τέτοιου πλαισίου και για να μην
αποκλειστεί οριστικά στο μέλλον ο Σύλλογος από τη διαδικασία επιλογής
του Διευθυντή σχολείου λόγω αποτυχίας της προσπάθειας αυτής, είναι
αναγκαίο το σχετικό θεσμικό πλαίσιο που τώρα ετοιμάζεται, να απαντάει με
σαφήνεια σε καίρια ερωτήματα, μερικά από τα οποία επισημαίνουμε εδώ:
1. Ποιοι αποτελούν το Σύλλογο διδασκόντων που θα
ψηφίζει για το Διευθυντή σχολείου; Μόνο όσοι από τους οργανικά ανήκοντες
στο σχολείο υπηρετούν σε αυτό;
2. Όσοι εκπαιδευτικοί βρίσκονται στη διάθεση των
ΠΥΣΔΕ, χωρίς οργανική θέση και τοποθετούνται προσωρινά κάθε χρονιά, σε
ποιο Σύλλογο ανήκουν και ψηφίζουν; Επιπλέον, αυτοί μπορούν να είναι
υποψήφιοι Διευθυντές και σε ποιο σχολείο;
3. Οι προσωρινά τοποθετημένοι, οι αποσπασμένοι από
άλλα ΠΥΣΔΕ ή εντός ΠΥΣΔΕ έχουν δικαίωμα ψήφου και υποψηφιότητας και σε
ποιο σχολείο;
4. Όσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε δύο ή περισσότερα
σχολεία σε ποιο από αυτά θα έχουν δικαίωμα ψήφου και υποψηφιότητας; Θα
μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των σχολείων που διδάσκουν;
5. Πότε γίνεται η ψηφοφορία από τα μέλη του Συλλόγου
για τον Διευθυντή σχολείου; Πριν ή μετά την ολοκλήρωση των τοποθετήσεων
(οργανικών και προσωρινών) των εκπαιδευτικών; Πιο απλά, τον Ιούνιο ή
τον Οκτώβριο, οπότε ολοκληρώνουν τα ΠΥΣΔΕ τις περισσότερες τοποθετήσεις;
Πριν ή μετά την ανακοίνωση των αποσπάσεων; Γιατί η σύνθεση του Συλλόγου
είναι πολλές φορές ριζικά διαφορετική τον Ιούνιο και τον Σεπτέμβριο
λόγω των υπηρεσιακών μεταβολών (βελτιώσεων θέσης, προσωρινών
τοποθετήσεων, αποσπάσεων κ.α.) των εκπαιδευτικών.Δεν είναι διακριτική
μεταχείριση υπέρ των τωρινών Διευθυντών η πρόβλεψη της δυνατότητας αυτών
να διεκδικούν θέση Διευθυντή ή στο σχολείο που τώρα είναι Διευθυντές ή
σε εκείνο που έχουν οργανική θέση;
6. Οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι έχουν κάποια συμμετοχή και με ποιο τρόπο στη διαδικασία επιλογής Διευθυντών;
7. Σε περίπτωση ισοψηφίας μεταξύ δύο ή περισσοτέρων υποψηφίων τι γίνεται;
8. Διευθυντής σχολείου θέτει υποψηφιότητα για το
σχολείο στο οποίο είναι τώρα Διευθυντής αλλά χωρίς να έχει σε αυτό
οργανική θέση. Σε περίπτωση που δεν εκλεγεί, επιστρέφει ως εκπαιδευτικός
στην οργανική του ή παραμένει ως εκπαιδευτικός στο σχολείο αυτό;
9. Η ψηφοφορία των μελών του Συλλόγου είναι φανερή ή μυστική;
10. Ποιο όργανο διενεργεί και επιβλέπει τη διαδικασία επιλογής Διευθυντή; Συγκροτείται εφορευτική επιτροπή;
Ποιος εξετάζει τυχόν ενστάσεις επί της διαδικασίας ή επί του
αποτελέσματος; Αναφέραμε ενδεικτικά μερικά μόνο ερωτήματα που εύλογα
προκύπτουν από μια νέα πρωτόγνωρη διαδικασία.
Ασφαλώς υπάρχουν και άλλα.
Σε κάθε περίπτωση όσο περισσότερα ζητήματα επιλύουν οι σχετικές
διατάξεις που τώρα ετοιμάζονται ή οι εφαρμοστικές εγκύκλιοι που θα
ακολουθήσουν τόσο πιο επιτυχής μπορεί να είναι η εφαρμογή ενός νέου
συστήματος επιλογής Διευθυντών σχολείων που σε κάθε περίπτωση ενισχύει
το ρόλο του Συλλόγου διδασκόντων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου