Powered By Blogger

Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2011

ΝΕΟ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ "ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ' ;


Νέο σύστημα Πανελλαδικών από το 2014 καταρτίζει το υπουργείο Παιδείας

Νέο σύστηµα Πανελλαδικών µε «διπλές» εξετάσεις την ίδια ηµέρα σε ενδοσχολικό και εθνικό επίπεδο παρουσιάζει στις αρχές Νοεμβρίου το υπουργείο Παιδείας. Το νέο εξεταστικό σύστηµα, το οποίο θα εφαρµοστεί από το 2014, εντάσσει στη διαδικασία επιλογής των φοιτητών τα ίδια τα πανεπιστήµια, διατηρώντας ωστόσο ρόλο και για την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, η οποία τελικά δεν θα καταργηθεί αλλά απλώς θα αναµορφωθεί.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δημοσιεύει το Βήμα, τα τµήµατα των πανεπιστηµίων και των ΤΕΙ, σε συνεργασία µε τον «αναβαθµισµένο» κοσµήτορα της σχολής στην οποία υπάγονται, θα καθορίζουν τα προαπαιτούµενα µαθήµατα, αλλά και τους συντελεστές βαρύτητας στη βαθµολόγηση των εισακτέων τους.

Με το νέο εξεταστικό σύστηµα όποιος θέλει να σπουδάσει, π.χ., Μαθηµατικά θα έχει να κάνει µε τη διοίκηση του Μαθηµατικού Τµήµατος και µόνο. Στο σηµείο αυτό φαίνεται ότι αλλάζει ο σχεδιασµός του υπουργείου Παιδείας, καθώς ενώ αρχικά είχε ανακοινωθεί ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε σχολές, τελικά και µε δεδοµένες τις αλλαγές που έγιναν την τελευταία στιγµή στην ψήφιση του νέου νόµου-πλαισίου για τα ΑΕΙ αποφασίστηκε ότι η εισαγωγή θα γίνεται σε τµήµατα.

Αναλυτικά, οι αλλαγές περιλαµβάνουν τα εξής:

Οι απολυτήριες και οι πανελλαδικές εξετάσεις θα γίνονται σε κοντινούς χρόνους, το πιθανότερο την ίδια ηµέρα. Σύµφωνα µε τον σχεδιασµό του υπουργείου Παιδείας, οι εξετάσεις θα καθορίζονται ανά µάθηµα. Ετσι, για παράδειγµα, ένας µαθητής θα εξετάζεται το πρωί στα Μαθηµατικά σε ενδοσχολικό επίπεδο, θα κάνει ένα διάλειµµα λίγων ωρών και στη συνέχεια θα εξετάζεται ξανά στο ίδιο µάθηµα (αν φυσικά ανήκει στο επιστηµονικό αντικείµενο που τον ενδιαφέρει) σε εθνικό επίπεδο για την εισαγωγή του στο πανεπιστήµιο.

Τα θέµατα τόσο στις απολυτήριες όσο και στις πανελλαδικές εξετάσεις θα επιλέγονται κεντρικά από την Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας. Ωστόσο εκείνα των απολυτήριων εξετάσεων θα διορθώνονται στο σχολείο, ενώ εκείνα των πανελλαδικών εξετάσεων θα διορθώνονται κεντρικά στο υπουργείο Παιδείας από τις επιτροπές των εξετάσεών του.

Τα εξεταζόµενα µαθήµατα θα είναι από τρία ως πέντε ανά κατεύθυνση. Όπως είναι γνωστό, µε το σύστηµα του Νέου Λυκείου που έχει ήδη ανακοινωθεί τα επιστηµονικά πεδία αντικαθίστανται από δύο κατευθύνσεις στη Β’ Λυκείου (Θετική, Θεωρητική) και τρεις κατευθύνσεις στη Γ’ Λυκείου (µε µία επιπλέον κατεύθυνση σε αντικείµενα ∆ικαίου και Οικονοµικά). Κοινό πανελλαδικά εξεταζόµενο µάθηµα σε όλες τις κατευθύνσεις θα είναι η Εκθεση.

Οι υποψήφιοι της Θετικής Κατεύθυνσης θα εξετάζονται ακόµη σε Φυσικές Επιστήµες, Μαθηµατικά, Βιολογία. Εκείνοι της Θεωρητικής Κατεύθυνσης σε Αρχαία, Ιστορία, Νέα Ελληνική Γλώσσα. Και εκείνοι της Τρίτης Κατεύθυνσης σε Μαθηµατικά, Αρχές Οργάνωσης και ∆ιοίκησης Επιχειρήσεων. Ωστόσο, ο ακριβής αριθµός των εξεταζόµενων µαθηµάτων και το ποια από αυτά θα επιλεγούν τελικά θα αποφασιστούν από το υπουργείο Παιδείας τις επόµενες ηµέρες.

Για την εισαγωγή στα πανεπιστήµια και στα ΤΕΙ θα συνυπολογίζονται οι βαθµοί της Β’ και της Γ’ Λυκείου, όπως γινόταν στο παρελθόν.

Τα τµήµατα πανεπιστηµίων και ΤΕΙ θα βάζουν συγκεκριµένο «πλαφόν» για τα µαθήµατα βαρύτητας στο επιστηµονικό τους αντικείµενο (για παράδειγµα, το Μαθηµατικό Τµήµα θα «ζητάει» βαθµολογία τουλάχιστον 15.000 µορίων για την εισαγωγή υποψηφίων στα προγράµµατά του). Έτσι ο κάθε υποψήφιος θα ξέρει από νωρίς ποιον βαθµό πρέπει να πετύχει για την εισαγωγή του στο τµήµα που τον ενδιαφέρει.

Η ύλη στις πανελλαδικές εξετάσεις δεν θα είναι αυστηρά προσδιορισµένη (δηλαδή από συγκεκριµένο κεφάλαιο σε συγκεκριµένο κεφάλαιο ανά βιβλίο), αλλά θα είναι ευρεία. Για παράδειγµα, στην Ιστορία θα προσδιορίζεται µόνο ότι εξεταστέα ύλη αποτελούν οι Βαλκανικοί Πόλεµοι ή στα Αρχαία ότι εξεταστέα ύλη θα αποτελέσουν τα κείµενα του Πλάτωνα.

Στις απολυτήριες εξετάσεις θα λαµβάνεται υπόψη και ένα γενικό τεστ γνώσεων και δεξιοτήτων, το οποίο θα δίνουν όλοι για να εκτιµηθούν το επίπεδό τους και τα αποτελέσµατα της εκπαιδευτικής δουλειάς που έγινε στη διάρκεια της χρονιάς στο σχολείο τους.


Newsroom ΔΟΛ

Οι 10 αλλαγές στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2014
Αντιμέτωποι με ένα νέο σύστημα εξετάσεων για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση θα έρθουν οι μαθητές της Τρίτης Λυκείου το 2014.
Πρόκειται για ένα σύστημα, όπως το παρουσιάζει η εφημερίδα «Τα Νέα» το οποίο αναμένεται να ανακοινωθεί κατά το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου από το υπουργείο Παιδείας.
Ήδη βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας από την αρμόδια επιστημονική επιτροπή και έχει εγκριθεί από την υπουργό και υφυπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου και Εύη Χριστοφιλοπούλου αντίστοιχα.
Για μια ακόμη φορά οι υποσχετικές για "καταπολέμηση της παπαγαλίας και των φροντιστηρίων" δίνουν και πάιρνουν, ωστόσο δεν γίνονται πιστευτές. Επιγραμματικά οι δέκα αλλαγές σύμφωνα με το δημοσίευμα των ΝΕΩΝ περιλαμβάνουν:

1.Διατηρούνται οι πανελλήνιες, ώστε να κατοχυρωθεί το αδιάβλητο
2.Θα γίνονται ταυτόχρονα πανελλήνιες και απολυτήριες (την ίδια μέρα με διαφορά ωρών)
3.Ξεχωριστή διαδικασία ενδοσχολικών εξετάσεων για όσους δεν θέλουν να συνεχίσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση
4.Πιθανότατα τα  προς εξέταση μαθήματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα είναι τέσσερα και για τις τρεις κατευθύνσεις
5.Τα πανεπιστημιακά τμήματα γίνονται υπεύθυνα για τον συντελεστή βαρύτητας των μαθημάτων
6.Καταργείται η εξεταστέα ύλη με την μορφή που την γνωρίζαμε. Θα γίνεται μόνο ένας γενικός προσδιορισμός
7.Θεσπίζεται τράπεζα ερωτήσεων και, σε ορισμένα μαθήματα, η πλειονότητα των ερωτήσεων θα είναι τύπου πολλαπλών επιλογών. Επίσης, οι ερωτήσεις θα έχουν βαθμό δυσκολίας ώστε να διακρίνονται οι διαβασμένοι μαθητές
8.Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα συνυπολογίζεται ο βαθμός του απολυτηρίου από τους βαθμούς της Β και Γ Λυκείου
9.Ο αριθμός των εισακτέων σε κάθε σχολή θα ορίζεται πλέον από τα ίδια τα πανεπιστήμια, μέσω αποφάσεων των νέων Συμβουλίων οι οποίες θα γίνονται δεκτές από την κεντρική διοίκηση
10. Κατά την διάρκεια της Γ Λυκείου το κάθε σχολείο θα κάνει προσομοίωση της εξεταστικής διαδικασίας "με στόχο οι μαθητές να αντιληφθούν και να προετοιμαστούν στο σχολείο και από τους καθηγητές τους για όλα όσα είναι αναγκαία".


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου