ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΤΟΣΑ ΠΟΛΛΑ ...
ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΑΛΛΟΤΕ ΤΑ ΜΕΣΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΕΝ ΠΑΡΕΜΕΝΑΝ ΣΙΩΠΗΛΑ...
1. Πρωτοφανές! Μάζεψαν και ξαναμοίρασαν τα θέματα των Μαθηματικών,
του Νίκου Μπέκη
Ένα πρωτοφανές γεγονός συνέβη φέτος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, που αφορά το μάθημα των μαθηματικών. Συγκεκριμένα, λίγη ώρα μετά την εκπομπή των θεμάτων και ενώ στα περισσότερα εξεταστικά είχαν ήδη μοιραστεί αυτά στους υποψήφιους, ήλθε κατεπείγουσα εντολή να τα αποσύρουν γιατί θα έστελναν άλλα. Πράγματι, μετά από κάποιο διάστημα στάλθηκαν εκ νέου θέματα, τα οποία όμως ήταν ίδια με τα πρώτα, με μια προσθήκη μιας παρένθεσης σ’ ένα απ’ αυτά.
Το γεγονός αυτό, που πρώτη φορά συμβαίνει σε Πανελλαδικές Εξετάσεις, εγείρει σοβαρό ζήτημα όχι απλά δυσλειτουργίας, προχειρότητας ή ανοργανωσιάς, αλλά αξιοπιστίας και, ακόμα περισσότερο, διαβλητότητας των εξετάσεων στο εν λόγω μάθημα. Και αυτό γιατί μεσολάβησε χρόνος, σ’ άλλο εξεταστικό μεγαλύτερος, σ’ άλλο μικρότερος, απ’ τη στιγμή που αποσύρθηκαν τα πρώτα θέματα, τα οποία είχαν τη δυνατότητα να δουν οι υποψήφιοι, μέχρι να δοθούν τα δεύτερα, που ήταν ίδια, με εξαίρεση την προσθήκη της παρένθεσης όπως είπαμε. Άρα πολλοί υποψήφιοι είχαν, θεωρητικά τουλάχιστον, σεβαστό χρόνο στη διάθεσή τους να κουβεντιάσουν μεταξύ τους τις απαντήσεις καθώς περίμεναν τα νέα θέματα!
Αυτό λοιπόν δεν ήταν ένα απλό λάθος, αλλά ευθεία υπονόμευση του ΑΔΙΑΒΛΗΤΟΥ χαρακτήρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ίσως του μόνου θεσμού που μένει σχετικά αλώβητος στη χώρα της πολιτικής ρεμούλας και της διαφθοράς. Και αυτό χωρίς να υπολογίσουμε την ταραχή, το άγχος και την ανησυχία, που δικαιολογημένα προκλήθηκε στους υποψήφιους, απ’ όλη αυτή την απαράδεκτη, το λιγότερο, ιστορία. Ο λόγος στην λαλίστατη κ. Διαμαντοπούλου να εξηγήσει πως συμβαδίζει όλο αυτό με το σύνθημα «πρώτα ο μαθητής». Εκτός κι αν θεωρεί ότι οι υποψήφιοι δεν είναι πια μαθητές.
Ο Νίκος Μπέκης είναι πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας
Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Κριτική για τα θέματα στο πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής Γενικής Παιδείας
ΣΑΒΒΑΤΟ 14 ΜΑΪΟΥ 2011
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Θέμα 1
Θεωρία
Θέμα 2
Το ερώτημα Β1 θα δυσκολέψει πάρα πολλούς υποψηφίους, διότι απαιτεί κριτική σκέψη, αλλά το ότι δίνεται το αποτέλεσμα, διευκολύνει στην απάντηση των επομένων ερωτημάτων.
Θέμα 3
Καλύπτει μεγάλο μέρος του Κεφαλαίου της Στατιστικής και η επιτυχής αντιμετώπιση προϋποθέτει πολύ καλή γνώση των εννοιών και αυξημένη προσοχή. Επισημαίνεται ότι αν ο μαθητής δεν απαντήσει σωστά στο Γ1 ερώτημα δεν μπορεί να απαντήσει στα υπόλοιπα ερωτήματα του θέματος. Το ερώτημα Γ1 μπορεί να απαντηθεί και χωρίς τη χρήση του δεδομένου της μέσης τιμής.
Θέμα 4
Συνδυάζει όλα τα κεφάλαια της διδακτέας ύλης.
ΓΕΝΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ
Δεν υπάρχει κλιμάκωση ως προς τη δυσκολία ούτε στα πλαίσια του ίδιου θέματος ούτε και ανάμεσα στα διαφορετικά θέματα.
Είναι ατυχής η επιλογή του Β1 ερωτήματος, διότι είναι σαφώς δυσκολότερο από τα επόμενα ερωτήματα.
Τα θέματα είναι σαφώς δυσκολότερα από τα αντίστοιχα θέματα του 2010.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο
της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
2. Ύποπτη "σύμπτωση" στα θέματα Μαθηματικών Γενικής Παιδείας,
του Στέλιου Μαρίνη
Γεμάτα ασάφειες (κυρίως το Β Θέμα) και παραπλανητικά (πλεονάζοντα) δεδομένα, αφού στο Γ1 δίνεται ένα παραπάνω στοιχείο από όσα χρειάζονται, κάτι που μπορεί να αναστατώσει τους μαθητές που βλέπουν να το έχουν λύσει χωρίς να χρησιμοποιήσουν ένα δεδομένο, σαφώς δυσκολότερα από άλλες χρονιές με τις δυσκολίες να αρχίζουν από το δεύτερο θέμα και με μια ύποπτη «σύμπτωση» το Θέμα Δ να περιέχεται με ελάχιστες διαφορές στα νούμερα σε φυλλάδιο που είχε διανεμηθεί σε «επώνυμο» Σχολείο, οι φετινές εξετάσεις των Μαθηματικών Γενικής θα λέγαμε ότι, τουλάχιστον προβληματίζουν. Αν προσθέσουμε τη μόνιμη υποβάθμιση της Στατιστικής από επιστήμη κρίσης σε πεδίο για άσκηση σε εξυπνάδες και αλγεβρικά κολπάκια, πιστεύουμε ότι ήταν η χειρότερη επιλογή θεμάτων των τελευταίων χρόνων.
Για όποιον ενδιαφέρεται για λεπτομέρειες στην ιστοσελίδα www.mathematica.gr και πιο συγκεκριμένα στο λινκ
Στέλιος Μαρίνης3. Διαρροή απαντήσεων στις Πανελλαδικές -
Τουλάχιστον 18 μαθητές έλαβαν τις απαντήσεις.
Άρση του τηλεφωνικού απορρήτου 100 μαθητών θα ζητήσει τη Δευτέρα ο εισαγγελέας προκειμένου να διαλευκανθεί η υπόθεση με τη διαρροής που συντάραξε τις Πανελλαδικές, σε εξεταστικό κέντρο του Γαλατσίου.
Όπως δείχνει η έρευνα της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, τουλάχιστον δεκαοκτώ μαθητές έλαβαν στο κινητό τους τις απαντήσεις για τα θέματα των Μαθηματικών και τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Οι τρεις καθηγητές που έστειλαν τα μηνύματα από τη πλευρά τους τόνισαν ότι επρόκειτο για "ενημέρωση" των μαθητών, οι οποίοι ήταν αγχωμένοι για το πως έγραψαν και πως δεν είχαν σκοπό να παραβιάσουν το αδιάβλητο των εξετάσεων.
Το χρονικό της υπόθεσης
Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά από την Αστυνομία, στις 10.04 της 18ης του μήνα, ο συγκεκριμένος μαθητής ζήτησε να πάει στην τουαλέτα για σωματική του ανάγκη, αλλά κατά την επιστροφή του ένας από τους καθηγητές παρατήρησε ότι από την τσέπη του προεξείχε κάτι.
Όταν τον έψαξε, διαπίστωσε πως ήταν κινητό τηλέφωνο. Ο καθηγητής, ανοίγοντας το τηλέφωνο, είδε ότι υπήρχε sms με τις απαντήσεις στο πρώτο θέμα του διαγωνίσματος.
Όταν ερωτήθη ο μαθητής, από πού εστάλη το συγκεκριμένο μήνυμα στο τηλέφωνό του, απάντησε ότι προερχόταν από το φροντιστήριο, στο οποίο πήγαινε. Ως εκ τούτου, ο διευθυντής του σχολείου μετέβη στην Ασφάλεια Αττικής και κατήγγειλε το περιστατικό στη δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος.
Ακολούθως, ενημερώθηκε η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών, Ελένη Ράικου, η οποία διέταξε προφορικά τη διενέργεια προανάκρισης για να διαπιστωθεί αν υπάρχει αδίκημα.
Χθες, κλιμάκιο της δίωξης ηλεκτρονικού εγκλήματος, παρουσία εισαγγελέα, ξεκίνησε έρευνα στο φροντιστήριο, όπου βρέθηκε κατάσταση μαθητών, μεταξύ των οποίων και ο συγκεκριμένος μαθητής. Επιπλέον, κατασχέθηκαν ένας σκληρός δίσκος ηλεκτρονικοί υπολογιστές και αρχεία που θα εξεταστούν.
Όπως διευκρινίστηκε από την Αστυνομία, δεν υπήρξε διαρροή θεμάτων, διότι ούτως ή άλλως στις 09.30, μισή ώρα μετά την έναρξη των διαγωνισμάτων, τα θέματα αναρτώνται στην ιστοσελίδα του υπουργείου Παιδείας.
Το γραπτό του μαθητή, που επιχείρησε την ηλεκτρονική αντιγραφή, μηδενίστηκε. Δικογραφία σχηματίζεται για όλους τους εμπλεκόμενους στην υπόθεση.
Σύμφωνα μάλιστα με δηλώσεις του εκπαιδευτικού ερευνητή Χρήστου Κάτσικα στο NEWS 247, "η εμπλοκή της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έγινε για να διαπιστωθεί η προέλευση του μηνύματος και σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής πληροφορίες, αυτό προήλθε από πρόσωπο που έχει σχέση με φροντιστήριο ή διδάσκει σε αυτό".
4. Ένωση Ελλήνων Φυσικών: "Δεν επαρκούσαν οι τρεις (3) ώρες για την αντιμετώπιση των σημερινών θεμάτων.Κάποια από αυτά προκάλεσαν σύγχυση"
Θέματα Πανελληνίων Εξετάσεων 2011 στο μάθημα
«Φυσική Κατεύθυνσης»
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η χρονική διάρκεια των τριών (3) ωρών δεν επαρκούσε για την αντιμετώπιση του όγκου των θεμάτων κάποια από τα οποία προκάλεσαν σύγχυση στους υποψηφίους. Τα θέματα κάλυπταν μεγάλο μέρος της ύλης και απαιτούσαν βαθειά γνώση των εννοιών της Φυσικής και μεγάλη εξάσκηση στην αντιμετώπιση απαιτητικών θεμάτων.
Συγκεκριμένα:
• Το θέμα Β2 θα έπρεπε να είχε διατυπωθεί με διαφορετικό τρόπο ώστε να έχει μεγαλύτερη σαφήνεια.
• Το θέμα Γ ήταν αυξημένων απαιτήσεων σε σχέση με αντίστοιχα Γ θέματα παρελθόντων ετών.
• Το θέμα Δ εξέταζε το μεγαλύτερο μέρος της ύλης της Μηχανικής με πολλαπλά και διαφορετικά ερωτήματα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα, να μην επαρκεί για τους μαθητές ο χρόνος για την πλήρη επεξεργασία και ανάπτυξή του. Εκτιμούμε ότι ακόμα και άριστοι μαθητές δεν πρόλαβαν να ολοκληρώσουν την επίλυση του.
Τελικά:
Τα θέματα δεν είχαν την απαιτούμενη διαβάθμιση ώστε να μπορούν να εξυπηρετήσουν τον στόχο τους, δηλαδή την εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανάλογα με το επίπεδό τους.
Για το ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών
Φιλντίσης Παναγιώτης
Φιλντίσης Παναγιώτης
Για την Επιτροπή Επίλυσης Θεμάτων
Πρόεδρος
Καράβολας Βασίλης
Πρόεδρος
Καράβολας Βασίλης
5. Μαθητές Εσπερινών εξετάστηκαν σε θέματα Ημερησίων
Νέα γκάφα της ενιαίας Επιτροπής Εξετάσεων που... εμπνεύστηκε ο Γ. Πανάρετος νια λόγους οικονομίας
6. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ: Τα θέματα των Μαθηματικών Κατεύθυνσης είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΘΕΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗΣ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ειδικά Σχόλια:
Ø Θέμα Α: Θεωρία
Ø Θέμα Β: Καλύπτει την ύλη των Μιγαδικών αριθμών, χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες για τους περισσότερους υποψηφίους.
Ø Θέμα Γ: Το θέμα Γ καλύπτει μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού λογισμού. Το ερώτημα Γ1 είναι αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής. Η σωστή επεξεργασία του προϋποθέτει ιδιαίτερη εξάσκηση σε θέματα αυτής της μορφής από τους υποψηφίους. Δίνεται, όμως, η απάντηση του ερωτήματος με αποτέλεσμα να διευκολύνεται η λύση των επόμενων ερωτημάτων Γ2, Γ3, Γ4.
Ø Θέμα Δ: Το θέμα αυτό αναφέρεται σε μεγάλο μέρος της ύλης του Διαφορικού και Ολοκληρωτικού Λογισμού. Τα ερωτήματα Δ1, Δ4 είναι επίσης αυξημένης δυσκολίας και ειδικής τεχνικής και απευθύνονται σε πολύ καλά προετοιμασμένους υποψηφίους.
Γενικά Σχόλια:
Καλύπτεται το σύνολο σχεδόν της ύλης, χωρίς να υπάρχουν ασάφειες.
Υπάρχει κλιμάκωση των θεμάτων ως προς τη δυσκολία.
Τα θέματα είναι πολύ δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά.
Με βάση τα παραπάνω θεωρούμε ότι ο παρεχόμενος χρόνος δεν ήταν επαρκής για την επιτυχή αντιμετώπιση των θεμάτων από την πλειοψηφία των υποψηφίων.
Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας
Ο Πρόεδρος
Γρηγόριος Καλογερόπουλος, Καθηγητής Πανεπιστημίου Αθηνών
7. Η Βιολογία τον οδήγησε στην έξοδο
Παραίτηση βόμβα βαθμολογητή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις: Καταγγέλλει σοβαρά λάθη στη βαθμολόγηση των γραπτών! Σκάνδαλο μεγατόνων αποκαλύπτει ο Καθηγητής Φυσικής κ. Θρασύβουλος Μαχαίρας για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι οδηγίες που έστειλε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τη βαθμολόγηση ορισμένων ζητημάτων στο μάθημα της Φυσικής Κατεύθυνσης είναι λανθασμένες με αποτέλεσμα οι βαθμολογητές να βαθμολογούν τις σωστές απαντήσεις ως λάθος! Ο κ. Μαχαίρας, αφού διαμαρτυρήθηκε για την απαράδεκτη αυτή κατάσταση, αποφάσισε να παραιτηθεί από βαθμολογητής του 48ου Βαθμολογικού Κέντρου της Μαγνησίας. «Μου είναι ηθικά αδύνατο να διορθώνω ως σωστό το λανθασμένο και το αντίστροφο. Αυτό που γίνεται αυτή τη στιγμή υποθηκεύει το μέλλον χιλιάδων παιδιών και ουσιαστικά διαπράττεται έγκλημα. Υπάρχουν παιδιά που δεν σκέφτονται να απαντήσουν αυτά που θέλει η επιτροπή, στείρες γνώσεις, αλλά έχουν κριτική σκέψη και οξυδέρκεια η οποία διαμέσου τέτοιων συμπεριφορών χάνεται», υποστήριξε ο κ. Μαχαίρας μιλώντας στον ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ. Εξηγώντας την όλη κατάσταση ο καθηγητής Φυσικής του Λυκείου Αγριάς σημείωσε πως είναι βαθμολογητής στο Βαθμολογικό Κέντρο που υπάρχει στη Μαγνησία. Την Παρασκευή 20 Μαΐου οι υποψήφιοι εξετάστηκαν μεταξύ άλλων και στη Φυσική Κατεύθυνσης, ένα μάθημα που θεωρείται ιδιαιτέρως απαιτητικό και δύσκολο. Το Σάββατο στο Εξεταστικό Κέντρο της Μαγνησίας συγκεντρώθηκαν οι βαθμολογητές προκειμένου να ενημερωθούν από την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων για τον τρόπο βαθμολόγησης των γραπτών. Μόλις είδε ο κ. Μαχαίρας τις απαντήσεις της Κ.Ε.Ε. διαμαρτυρήθηκε, καθώς οι απαντήσεις σε δύο ερωτήματα ήταν λανθασμένες. Αυτό σημαίνει πως οι μαθητές που είχαν απαντήσει σωστά σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής, δεν θα λάμβαναν τους πολυπόθητους βαθμούς, μιας και η απάντησή τους σύμφωνα με την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ήταν λάθος! Ο κ. Θρασύβουλος Μαχαίρας υπέβαλε ένσταση, χωρίς ωστόσο να απαντήσει η Κεντρική Επιτροπή. «Κάποιοι μαθητές που έχουν την ικανότητα να σκέφτονται πιο βαθιά και πιο σωστά από αυτούς που έβαλαν τα θέματα φέτος, θα αδικηθούν σε πολλά Βαθμολογικά Κέντρα, επειδή το υπουργείο δεν θα πάρει θέση στις ερωτήσεις των υπευθύνων βαθμολόγησης», δήλωσε ο κ. Μαχαίρας, ο οποίος σήμερα θα καταθέσει την παραίτησή του ως βαθμολογητής. Ο ίδιος τονίζει πως τη στιγμή που οι υποψήφιοι αγωνίζονται για το μέλλον τους, το ίδιο το κράτος φαλκιδεύει τα όνειρά τους και την επαγγελματική τους πορεία. «Δε θέλω να κοπούν μόρια από εκείνους τους μαθητές, που δυστυχώς ετοιμάστηκαν για να γράψουν τα λάθη που ήθελαν να ακούσουν οι κύριοι της Κ.Ε.Ε. Θέλω να σταλεί οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα όλης της χώρας, ώστε να παρθεί ως σωστό και το πραγματικά σωστό, έστω μαζί με το λανθασμένο που αυτοί απαιτούνε. Για την ηθική τη δικιά μου... Κυρίως όμως για τη δικαίωση εκείνου του ενός μαθητή, κάπου στην Ελλάδα, που επειδή έμαθε να σκέφτεται πιο καλά από τους θεματοδότες, απάντησε σωστά σε ό,τι τον ρωτήσανε, ακόμη και όταν οι ερωτώντες είχαν στο μυαλό τους το λάθος», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Μαχαίρας στην επιστολή του προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, παραθέτοντας και τη σωστή λύση των δύο επίμαχων ζητημάτων.
Ο Θρασύβουλος Μαχαίρας είναι καθηγητής Φυσικής στο Γενικό Λύκειο Αγριάς. Έχει συγγράψει πλήθος βιβλίων που σχετίζονται με τους νόμους της Φυσικής, ενώ διαμέσου της ιστοσελίδας του http://ylikonet.gr/profile/ThrashuvoylosMachahiras?xg_source=activity έχει επικοινωνία με χιλιάδες καθηγητές Φυσικής και Χημείας, αλλά και με όσους ενδιαφέρονται για τις θετικές επιστήμες. Θεωρείται από τους σπουδαιότερους Έλληνες Φυσικούς ενώ οι παρεμβάσεις του έχουν φιλοξενηθεί σε επιστημονικά περιοδικά αλλά και στον αθηναϊκό Τύπο.
ΤΑΧΥΔΡΟΜΟΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ
«Δε θέλω να κοπούν μόρια από εκείνους τους μαθητές, που δυστυχώς ετοιμάστηκαν για να γράψουν τα λάθη που ήθελαν να ακούσουν οι κύριοι της Κ.Ε.Ε. Θέλω να σταλεί οδηγία στα Βαθμολογικά Κέντρα όλης της χώρας, ώστε να παρθεί ως σωστό και το πραγματικά σωστό, έστω μαζί με το λανθασμένο που αυτοί απαιτούνε. Για την ηθική τη δικιά μου... Κυρίως όμως για τη δικαίωση εκείνου του ενός μαθητή, κάπου στην Ελλάδα, που επειδή έμαθε να σκέφτεται πιο καλά από τους θεματοδότες, απάντησε σωστά σε ό,τι τον ρωτήσανε, ακόμη και όταν οι ερωτώντες είχαν στο μυαλό τους το λάθος», υπογραμμίζει χαρακτηριστικά ο κ. Μαχαίρας στην επιστολή του προς την Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων, παραθέτοντας και τη σωστή λύση των δύο επίμαχων ζητημάτων.
8.
Πανελλαδικές Εξετάσεις 2011 - Σοκ με τη μεταχείριση μαθητών ΑΜΕΑ.
Σοκ με τη μεταχείριση μαθητών ΑΜΕΑ που έχει κυκλοφορήσει από το πρωί σε ραδιόφωνα και διαδίκτυο, για την στάση του υπουργείου, έναντι μαθητών από την Κρήτη, που είναι ΑΜΕΑ.
Το υπουργείο, υποχρεώνει τους μαθητές να φύγουν από την Κρήτη και να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις στην Αθήνα γιατί καταργεί τα εξεταστικά κέντρα στο νησί! Η αναλγησία πολιτείας, επικεντρώνεται στο γεγονός, πως οι οικογένειες των 136 μαθητών, πρέπει να επωμιστούν μόνες τους, όλα τα έξοδα!
Τεράστιο φάουλ από το υπουργείο, το οποίο (εγώ προσωπικά) καταλαβαίνω την προσπάθεια περικοπής εξόδων που κάνει, αλλά αυτό είναι πραγματικά ανήκουστο..
Περιμένουμε πάντως, από ώρα σε ώρα, τη τοποθέτηση του υπουργείου..
ΥΓ: Όχι τίποτα άλλο, χθες τους είπα και μπράβο, για την ιδιαίτερη φροντίδα που δείχνουν στα κακοποιημένα παιδιά στις πανελλήνιες.
Τεράστιο φάουλ από το υπουργείο, το οποίο (εγώ προσωπικά) καταλαβαίνω την προσπάθεια περικοπής εξόδων που κάνει, αλλά αυτό είναι πραγματικά ανήκουστο..
Περιμένουμε πάντως, από ώρα σε ώρα, τη τοποθέτηση του υπουργείου..
ΥΓ: Όχι τίποτα άλλο, χθες τους είπα και μπράβο, για την ιδιαίτερη φροντίδα που δείχνουν στα κακοποιημένα παιδιά στις πανελλήνιες.
9. Αποκλείονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ από τις επαναληπτικές εξετάσεις !
Χωρίς δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης οι Υποψήφιοι από ΕΠΑΛ Χωρίς δεύτερη ευκαιρία στις πανελλαδικές εξετάσεις παραμένουν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ, με πολλαπλές συνέπειες για τις περιπτώσεις παιδιών που για σοβαρούς λόγους δεν μπόρεσαν να πάρουν μέρος στις καθορισμένες ημερομηνίες των εξετάσεων με την πλειοψηφία των συμμαθητών τους. Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια με αφορμή τον τραυματισμό μαθητή της Γ' τάξης του ΕΠΑΛ Κέας σε τροχαίο. Ο μαθητής βρίσκεται στο νοσοκομείο και δεν μπορεί να πάρει μέρος στις πανελλαδικές που γίνονται αυτό το διάστημα.Σημειώνεται ότι για τους μαθητές των ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων που λόγω ασθένειας ή άλλου σοβαρού κωλύματος δεν μπόρεσαν να πάρουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις στις ημερομηνίες που αυτές γίνονται για όλους τους μαθητές, έχει προβλεφθεί η δυνατότητα επαναληπτικής εξέτασης σε πανελλαδικό επίπεδο για εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και οι εξετάσεις αυτές γίνονται αργότερα. Αναφερόμενη στο περιστατικό η ΕΛΜΕ Α' Κυκλάδων σημειώνει ότι «την Παρασκευή, 13 Μάη 2011, μαθητές της Γ' τάξης του ΕΠΑΛ Κέας ενεπλάκησαν σε τροχαίο δυστύχημα με αποτέλεσμα ο ένας να νοσηλεύεται σήμερα στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του "Ευαγγελισμού". Ο εν λόγω μαθητής είναι τελειόφοιτος και υποψήφιος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις Ομάδα Α, οι οποίες αρχίζουν την Πέμπτη 19 Μαΐου». «Κανένα οικονομικό κόστος δεν μπορεί να είναι σημαντικότερο των κόπων και των ονείρων ενός νέου ανθρώπου, που "τιμωρείται" γιατί είχε ένα ατύχημα παραμονές των εξετάσεων. Η κατάφωρη αδικία εις βάρος των μαθητών των ΕΠΑΛ αποτελεί ντροπή για τον εκπαιδευτικό χώρο είτε πρόκειται για νομοθετικό κενό είτε για διοικητική παράλειψη», σημειώνει μεταξύ άλλων. Τη διαμαρτυρία της για το θέμα εκφράζει η ΟΛΜΕ ζητώντας άμεσο προγραμματισμό επαναληπτικών πανελλήνιων εξετάσεων και για τους μαθητές των ΕΠΑΛ.
Ανακοίνωση της ΕΛΜΕ Α΄ Κυκλάδων Αποκλείονται οι μαθητές των ΕΠΑΛ από τις επαναληπτικές εξετάσεις!
Θέμα: «Επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις ΕΠΑΛ »
Η νομιμοποίηση της εκπαίδευσης «2 ταχυτήτων» αποδεικνύεται για άλλη μια φορά ένας από τους συγκεκαλυμμένους στόχους του ΥΠΔΒΜΘ. Στο Δελτίο Τύπου της 05-04-2011 ανακοινώνονται οι επαναληπτικές Πανελλήνιες Εξετάσεις μόνο για τους μαθητές των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕΛ, αποκλείοντας τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Παραβιάζοντας την αρχή της ισονομίας και ίσων ευκαιριών για όλους τους μαθητές, αρχή συνταγματικά κατοχυρωμένη, παραχωρείται το δικαίωμα συμμετοχής σε επαναληπτικές εξετάσεις για σοβαρούς λόγους υγείας και ανωτέρας βίας μόνο στους τελειόφοιτους και απόφοιτους ΓΕΛ.
Η σύνθεση του μαθητικού δυναμικού του ΕΠΑΛ (παιδιά προερχόμενα από χαμηλά κοινωνικο-οικονομικά στρώματα και παιδιά μεταναστών) οφείλει να κινητοποιήσει τις διοικητικές δομές και τους εμπλεκόμενους στην εκπαιδευτική διαδικασία ως ένα αντισταθμιστικό μέτρο για την άρση των κοινωνικών ανισοτήτων. Επιπλέον, πρόκειται συνήθως για μαθητές οι οποίοι με μεγάλο προσωπικό κόστος και τεράστια προσπάθεια, με πενιχρά μέσα, προερχόμενοι από μια συνεχώς υποβαθμιζόμενη Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση διεκδικούν μια θέση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο σε μια σύγχρονη κοινωνία που ευαγγελίζεται την ισότητα των ευκαιριών να «πριμοδοτεί» με δεύτερες ευκαιρίες μαθητές συγκεκριμένου τύπου Λυκείου και να υποχρεώνει τους μαθητές των ΕΠΑΛ να χάνουν, για σοβαρούς λόγους, μια χρονιά δίχως δυνατότητα επαναληπτικών εξετάσεων, αναγκάζοντάς τους, εντός περιόδου βαθύτατης οικονομικής κρίσης, να βγουν στην «ζούγκλα» της αγοράς εργασίας, μέχρι την διενέργεια των πανελληνίων εξετάσεων ΕΠΑΛ της επόμενης σχολικής χρονιάς.
Την Παρασκευή, 13 Μαίου 2011, μαθητές της Γ τάξης του ΕΠΑΛ Κέας ενεπλάκησαν σε τροχαίο δυστύχημα με αποτέλεσμα ο ένας να νοσηλεύεται σήμερα στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Ευαγγελισμού. Ο εν λόγω μαθητής είναι τελειόφοιτος και υποψήφιος για τις Πανελλήνιες Εξετάσεις Ομάδα Α, οι οποίες αρχίζουν την Πέμπτη 19 Μαΐου.
Κανένα οικονομικό κόστος δεν μπορεί να είναι σημαντικότερο των κόπων και των ονείρων ενός νέου ανθρώπου, που «τιμωρείται» γιατί είχε ένα ατύχημα παραμονές των εξετάσεων. Η κατάφωρη αδικία εις βάρος των μαθητών των ΕΠΑΛ αποτελεί ντροπή για τον εκπαιδευτικό χώρο είτε πρόκειται για νομοθετικό κενό είτε για διοικητική παράλειψη. Εν τέλει, οι επιτυχόντες μαθητές των πανελληνίων εξετάσεων των ΓΕΛ και των ΕΠΑΛ θα είναι αυριανοί συμφοιτητές με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις, ίδια όνειρα και φιλοδοξίες, γιατί όχι και ίσες ευκαιρίες πρόσβασης; Απαιτούμε τον άμεσο προγραμματισμό των Επαναληπτικών Πανελληνίων Εξετάσεων για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Για το Διοικητικό Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος Η Γενική Γραμματέας
Παπαμιχαήλ Παναγιώτης Μαυρουδή Α.
10. Στον αέρα η βαθμολόγηση γραπτών
.
ΟΛΜΕ: Αποχή Βαθμολογητών από τα Βαθμολογικά Κέντρα εκτός της Περιφερειακής Ενότητας.
.
ΟΛΜΕ: Αποχή Βαθμολογητών από τα Βαθμολογικά Κέντρα εκτός της Περιφερειακής Ενότητας.Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr Αθήνα, ΘΕΜΑ: Αποχή Βαθμολογητών από το Βαθμολογικά Κέντρα εκτός της Περιφερειακής Ενότητας
Υπενθυμίζουμε πως με την παρ. 2 του άρθρ. 3 του Ν. 2685/1999 (ΦΕΚ 35 Α΄): «Κάλυψη δαπανών μετακινούμενων υπαλλήλων εντός και εκτός Επικρατείας και άλλες διατάξεις», «οι αποφάσεις ή εντολές μετακίνησης εκδίδονται με την προϋπόθεση ότι υπάρχει σχετική πίστωση τον προϋπολογισμό των εκάστοτε φορέων που τις εκδίδουν. Η συνδρομή δε της προϋπόθεσης αυτής αναφέρεται στην εντολή μετακίνησης». Για το θέμα αυτό άλλωστε υπάρχει και σχετική νομολογία του Ελεγκτικού Συνεδρίου.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πληροφορήθηκε ότι:
1. Δεν αναφέρεται σε αποφάσεις Περιφερειακών Δ/ντών Εκπ/σης για έγκριση διάθεσης εκπαιδευτικών από όμορες Περιφερειακές Ενότητες, για τις ανάγκες των Βαθμολογικών Κέντρων η ανωτέρω συνδρομή.
2. Δεν επαρκούν τα κονδύλια για τα οδοιπορικά των συναδέλφων που μετακινούνται εκτός Περιφερειακής Ενότητας (τέως Νομού) προκειμένου να διορθώσουν τα γραπτά των Πανελλαδικών Εξετάσεων.
3. Δεν έχουν πληρωθεί τα οδοιπορικά αυτής της κατηγορίας επί διετία σε αρκετές περιοχές.
Κατόπιν τούτου το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ αποφάσισε:
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου