Καταγγελία των Α, Β, Γ, Δ, Ε ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης και της ΕΛΜΕ Χαλκιδικής
Θεσσαλονίκη, Σάββατο 1-10-2011
Συνάδελφοι!
Για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο παραβιάζονται συνταγματικά κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα από το ΥΠΔΒΜΘ, τον ΟΕΠΕΚ και την Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας. Οι καθηγητές μετά την απώλεια πέντε (5) μισθών , το «χαράτσι» στα εισοδήματά τους και την έκτακτη εισφορά στην ακίνητη περιουσία, τη συρρίκνωση των ατομικών, κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων τους, την «εφεδρεία» και τη μείωση του κοινωνικού κράτους υφίστανται νέα επίθεση στα δικαιώματα και στην αξιοπρέπειά τους από την πλευρά των «υπεύθυνων» για την παιδαγωγική και επιστημονική τους καθοδήγηση. Νιώθουμε ότι παραβιάζεται κάθε έννοια ασφάλειας δικαίου και σεβασμού της προσωπικότητάς μας.
Μετά την «προαιρετική» ενημέρωση των συναδέλφων, όπως χαρακτηρίζουν στην ανακοίνωση -απάντηση τους στις ΕΛΜΕ-Θ οι σχολικοί σύμβουλοι των Φιλολόγων την Ημερίδα του Σαββάτου 24/9/11 που διοργάνωσε η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας στην αίθουσα «Αλέξανδρος», και παρά την καταγγελία όλων των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, ακολούθησε η νέα μεθόδευση της μεταφοράς της προγραμματισμένης για τις22 και 23 Σεπτεμβρίου επιμόρφωσης σεμιναρίου 16 ωρών με τίτλο: «Η Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών Λυκείων στο αντικείμενο: ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ (PROJECTS)» στο Σαββατοκύριακο 1&2 Οκτώβρη 2011. Η επίκληση από την Διοίκηση της εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους ανύπαρκτων απεργιακών κινητοποιήσεων καθώς και το κροκοδείλια δάκρυα για τη «διαταραχή της εύρυθμης (sic) λειτουργίας των σχολικών μονάδων» δεν πείθουν κανένα. Δεν είδαμε ποτέ ούτε την Προϊσταμένη του Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας
κα. Ευαγγελία Ψυχογυιού ούτε τις Σύμβούλους Φιλολόγων Ν. Θεσσαλονίκης κ.κ Άννα Αγγελοπούλου, Αναστασία Βακαλούδη, Ιωάννα Βορβή, Ευγενία Δανιηλίδου, Αδελαΐδα Ισμυρλιάδου ,Ευσεβία Χασάπη, Θεοδώρα Χασεκίδου-Μάρκου, οι οποίες υπογράφουν την απάντηση των σχολικών συμβούλων Ν. Θεσσαλονίκης στην προηγούμενη καταγγελία των ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, να αγανακτούν, να ασκούν κριτική και να δημοσιοποιούν έστω και μία ανακοίνωση εναντίον όσων ευθύνονται για το οξύτατο πρόβλημα της σχολικής στέγης της πόλης , για το σκάνδαλο έλλειψης βιβλίων, προσωπικού, αιθουσών διδασκαλίας και πόρων, καθώς και για τις πρωτοφανείς παραβιάσεις της χωροταξικής κατανομής του μαθητικού δυναμικού τις οποίες έχουν επανειλημμένα καταγγείλει τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών. Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και τα υπεράριθμα τμήματα που δημιουργούν ανεπίτρεπτες συνθήκες μάθησης – διδασκαλίας στο σχολείο και δυσχεραίνουν ακόμη περισσότερο το έργο μας, η πρόωρη διακοπή των μαθημάτων επί δύο συνεχόμενα έτη, όπως και όλα όσα παραπάνω αναφέρονται, φαίνεται πως τελικά δεν αποτέλεσαν αιτία ευαισθητοποίησης και διαμαρτυρίας των σχολικών συμβούλων, έπεται γαρ η «αξιολόγησή» τους.
Η έλλειψη στοιχειώδους σεβασμού προς τους εκπαιδευτικούς της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από τους συμπράττοντες συνυπεύθυνους αρμόδιους και από τον καθηγητή κύριο Χατζηδήμου όπως και η γραφειοκρατική διαχείριση - απαξίωση ενός ιστορικού, πρωτοποριακού εκπαιδευτικού θεσμού ο οποίος γνώρισε καλύτερες μέρες για λίγο και στον τόπο μας στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας -τα οποίακαταργεί η κυρία Διαμαντοπούλου μαζί με άλλες 12 ευαίσθητες κοινωνικά δομές της Εκπαίδευσης- δεν αποτελούν απλή διοικητική αρρυθμία αλλά βαρύ σύμπτωμα του αυταρχισμού που επελαύνει κάτω από το κάλπικο επικοινωνιακό σλόγκαν του Νέου Σχολείου.
Η “Μέθοδος Project”, όταν πρωτοεφαρμόστηκε στην εκπαιδευτική διαδικασία πριν από εκατό περίπου χρόνια, χαιρετίστηκε ως απελευθερωτική πράξη που μετατρέπει τις γνωστικές διαδικασίες σε θετική κοινωνική προοπτική.
Συνδέθηκε στη συνέχεια με τις προσδοκίες για κοινωνική δικαιοσύνη και μόρφωση σε περιβάλλοντα τόσο διαφορετικά όσο ήταν η Οκτωβριανή επανάσταση, η Αμερική της κρίσης του 30 και οι τυφλωμένες από το σκοταδισμό χώρες της Λατινικής Αμερικής την μεταπολεμική περίοδο. Αποτέλεσε όπλο και εργαλείο ταυτόχρονα για την «παιδαγωγική των καταπιεσμένων», εργαλείο που θα βοηθούσε το μαθητή να συνειδητοποιήσει τον ενιαίο χαρακτήρα της γνώσης καθώς και την ενότητα της γνώσης με τη φύση και την κοινωνία. Τόσο το περιεχόμενο όσο και η διοργάνωση των σεμιναρίων ευτελίζουν τη “Μέθοδο Project”, ενώ ταυτόχρονα σφετερίζονται για ίδιον όφελος το καλό της όνομα .
Η καλλιέργεια ομαδικού πνεύματος και η συνεργασία δεν προάγονται από ένα εμβόλιμο στο απαρχαιωμένο curriculum , ξεχωριστό μάθημα τρίωρης διάρκειας αλλά από το συνολικό αναλυτικό πρόγραμμα και τη δημοκρατική στοχοθεσία του, τη συνεργασία του διευθυντή της σχολικής μονάδας ως πρώτου μεταξύ ίσων και του Συλλόγου Διδασκόντων, την αποφασιστική ενίσχυση αρχών συνδιαμόρφωσης των αποφάσεων που αφορούν στο σχολείο και, φυσικά, την εξασφάλιση επαρκών πόρων για τη λειτουργία του κάθε σχολείου.
Τα ταξικά σχολεία των χορηγών και της αγοράς που μας ετοιμάζουν απέχουν έτη φωτός και έχουν τόση σχέση με όσα παραπάνω αναφέρθηκαν, όση έχουμε οι περισσότεροι από εμάς με την Αστροναυτική.
Στο «Νέο Σχολείο» της κυρίας Διαμαντοπούλου δεν υπάρχει χώρος για την ενότητα θεωρίας και πράξης, κυριαρχεί ο ανταγωνισμός και ο επιθετικός ατομικισμός.
Η απαραίτητη γνωστική πειθαρχία αλλά και η συνολική μορφωτική διαδικασία υπονομεύονται και καταντούν κενή αναζήτηση πληροφοριών . Αυτή η κατακερματισμένη μεταμοντέρνα αναπαραγωγή πληροφοριών προβάλλεται από τους πανίσχυρους επικοινωνιακούς μηχανισμούς του Υπουργείου ως δημιουργική πρακτική , ενώ την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες των φροντιστηρίων τρίβουν τα χέρια τους και ετοιμάζουν πυρετωδώς τα δικά τους «πρότζεκτ», τα οποία έχουν ήδη επιβάλει προκαταβολικά στο Δημόσιο σχολείο. Το Υπουργείο ανάμεσα στις άλλες δομές κατάργησε δια μιάς 700 περίπου πρότυπες βιβλιοθήκες ενώ o εξοπλισμός των εργαστηρίων πληροφορικής είναι ανεπαρκής και απαρχαιώνεται ταχέως.Προκύπτουν λοιπόν τα ακόλουθα εύλογα ερωτήματα: Πώς τα σχολεία στη δραματική κατάσταση που βρίσκονται θα ανταποκριθούν στις πιεστικές απαιτήσεις των ερευνητικών εργασιών; Τι θα γίνει του χρόνου ή σε δύο χρόνια , όταν όλες οι τάξεις του Λυκείου θα «αξιωθούν» να μεταμορφωθούν στο «Νέο Σχολείο»;Ιδού λοιπόν νέον πεδίον δόξης για την παραπαιδεία.
Συνάδελφοι, ο κλάδος μας έχει διαμορφώσει με σοβαρότητα θέσεις για την επιμόρφωσή μας στα εκπαιδευτικά συνέδρια που έχει διοργανώσει. Η επιμόρφωση των συναδέλφων αποτελεί πάγιο αίτημα της ΟΛΜΕ σε κάθε διεκδικητικό πλαίσιο των αγώνων του κλάδου. Διεκδικούμε σοβαρή επιμόρφωση στα νόμιμα πλαίσια, επιμόρφωση που θα σέβεται την προσωπικότητα του εκπαιδευτικού και το έργο που προσφέρει, ιδιαίτερα στις σημερινές δυσμενείς οικονομικές συνθήκες που άλλοι διαμόρφωσαν για μας.
Οι ΕΛΜΕ αντιτίθενται στην διαδικασία και καταγγέλλουν τον ΟΕΠΕΚ και την Περιφερειακή Διεύθυνση για τη διοργάνωση σεμιναρίων σε μη εργάσιμες ημέρες.
Καλούμε τον Περιφερειακό Διευθυντή Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίαςκ. Θεόδωρο Καρτσιώτη να μας καταστήσει κοινωνούς των προθέσεών του.Σκοπεύει να καταργήσει την αργία του Σαββατοκύριακου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση;
Καλούμε τους συναδέλφους με την υπεύθυνη στάση τους να αντισταθούν στην κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών τους δικαιωμάτων, υπερασπιζόμενοι και τιμώντας εργασιακά δικαιώματα που κατακτήθηκαν με αγώνες του κλάδου.
Καταγγέλλουμε τις υψηλές αμοιβές που εισπράττονται από τους επιμορφωτές (συμβούλους κ.α.),ενώ δημοσίως διατείνονται ότι συμμετέχουν αφιλοκερδώς. Ζητούμε τη δημοσιοποίηση των αμοιβών όλων όσοι εμπλέκονται στις διάφορες επιμορφώσεις στο Δι@ύγεια.
Το γεγονός ότι τη διαμαρτυρία των ΕΛΜΕ υπέγραψαν οι καθηγητές που συμμετείχαν στην επιμόρφωση, η καταγγελτική αποχώρησή τους από τη διαδικασία της καθώς και οι παρεμβάσεις τους στη διάρκεια των συνεδρειών αποτελούν πασιφανέστατη απόδειξη για το πώς κρίνουν το εν λόγω σεμινάριο.
Τέλος , ρωτούμε τους διοργανωτές του σεμιναρίου αν ήταν τυχαία η παρουσία της Αστυνομίας κατά τη διάρκεια της διαμαρτυρίας μας στο 27ο ΓΕΛ Θεσ/νίκης .
Για τα Δ.Σ.
Οι Πρόεδροι
Α΄ ΕΛΜΕ Β’ ΕΛΜΕ Γ΄ ΕΛΜΕ Δ΄ ΕΛΜΕ Ε΄ ΕΛΜΕ ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
Ν. Αγαθαγγέλου Μ. Καμτσίκης Τρ. Τρανός Ν. Κάντας Χρ. Βαϊτσίδης Ι. Στίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου