ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ - ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ Ο.Λ.Μ.Ε.
Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 – 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
email: olme@otenet.gr (1) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΟΡΙΣΜΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΦ. Δ/ΝΤΕΣ ΩΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΠΡΟΕΔΡΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καταγγέλλει τον πλήρη ευτελισμό από το Υπουργείο Παιδείας κάθε «αξιοκρατικής διαδικασίας», με τον αυτόματο ορισμό από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης ως σχολικών συμβούλων και «παιδαγωγικών καθοδηγητών» σχολικών μονάδων, εκπαιδευτικών με μόνο προσόν ότι είχαν διοριστεί από τον/την Υπουργό Παιδείας ως πρόεδροι οργανισμών, γραμματείς Υπουργείου, περιφερειακοί διευθυντές κ.λπ.
Συγκεκριμένα, η κυβέρνηση υλοποιώντας το νέο νόμο 3879/2010 για τη διά βίου μάθηση (παράγραφος 14 του άρθρου 26) έχρισε σχολικούς συμβούλους εκείνους που «έχουν διοριστεί σε θέσεις Γενικών ή Ειδικών Γραµµατέων και Περιφερειακών ∆ιευθυντών Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, ∆ιά Βίου Μάθησης και Θρησκευµάτων, καθώς και Προέδρων ή ∆ιευθυνόντων Συµβούλων φορέων που εποπτεύονται από το Υπουργείο» και μάλιστα με αυξημένο ρόλο, μιας και θα «υπηρετούν ως στελέχη παιδαγωγικής καθοδήγησης». Και σαν να μην έφτανε αυτό, διορίζονται «σε περιοχές που επιθυµούν».
Αυτή είναι λοιπόν η αντίληψη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας για την «αξιολόγηση, τη διαφάνεια και την αξιοκρατία», έννοιες τις οποίες συνεχώς επαναλαμβάνει ότι πιστεύει;
Φαίνεται πως πάνω από όλα είναι η φροντίδα με την οποία η εξουσία (η εκάστοτε) περιβάλλει τα στελέχη που την έχουν υπηρετήσει διαχρονικά και τα επιβραβεύει.
(2) ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ 40 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΟΥ 2ου ΓΕΛ ΓΙΑΝΝΙΤΣΩΝ
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη έκπληξη και διαμαρτυρία του κλάδου μας για την για την πρόσφατη καταδικαστική απόφαση σε βάρος 40 (!) εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕ.Λ. Γιαννιτσών και του προϊστάμενου του Γραφείου Δ/θμιας Εκπαίδευσης.
Τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που κάποιοι μαθητές τους αντιμετώπιζαν, λειτούργησαν αποκλειστικά ως δάσκαλοι και παιδαγωγοί. Χωρίς ιδιοτέλεια και δόλο, αλλά με ευαισθησία, αποφάσισαν να στηρίξουν τους μαθητές του σχολείου και να τους δοθεί η ευκαιρία να συμμετάσχουν στις προαγωγικές εξετάσεις του σχολείου.
Το γεγονός αυτό ποινικοποιήθηκε με πρωτοβουλία του τότε Διευθυντή του σχολείου και οι συνάδελφοί μας οδηγήθηκαν στο δικαστήριο με την κατηγορία της «παράβασης καθήκοντος», όπου και καταδικάστηκαν με 12 μήνες φυλάκιση με αναστολή!
Είναι γνωστό πως το σχολείο δεν μπορεί να λειτουργεί μόνο με τους «τύπους». Οι εκπαιδευτικοί αντιμετωπίζουν τους μαθητές τους με ευαισθησία και χρέος τους είναι να θέτουν τις ανάγκες, τα προβλήματα και το καλό των μαθητών τους σε προτεραιότητα.
Θεωρούμε, ότι στη βάση αυτή θα έπρεπε να κριθούν οι παραπάνω συνάδελφοι και συναδέλφισσές μας, οι οποίοι υπέστησαν μια εξοντωτική ποινή για ενέργειες και πράξεις ηθικά δικαιωμένες στη συνείδηση του εκπαιδευτικού κόσμου και της μαθητικής κοινότητας.
Αποδοκιμάζουμε την στάση που τήρησε ο πρώην διευθυντής του σχολείου ο οποίος μήνυσε και οδήγησε στα δικαστήρια όλο το σύλλογο διδασκόντων και ο οποίος σήμερα, έχει αναλάβει την παιδαγωγική καθοδήγηση σχολείων στην Περιφέρεια Θεσσαλίας!!
Καλούμε την Υπουργό Παιδείας να λάβει δημόσια θέση για το θέμα. Θα πρέπει να απαντηθεί το ερώτημα τι εκπαιδευτικό θέλει: τον εκπαιδευτικό με τις παιδαγωγικές και τις ανθρώπινες ευαισθησίες προς τους μαθητές τους ή τον εκπαιδευτικό των «τύπων» και της κακώς εννοούμενης «δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας»;
Καλούμε επίσης τους αρμόδιους δικαστικούς παράγοντες να επιταχύνουν τη διαδικασία εκδίκασης της υπόθεσης σε ανώτερο Δικαστήριο, το οποίο πιστεύουμε ακράδαντα ότι θα απαλλάξει τους συναδέλφους μας από κάθε κατηγορία.
Οι καθηγητές δεν νοιώθουν ένοχοι απέναντι στους μαθητές τους και την τοπική κοινωνία.
(3) ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΟΛΜΕ
ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΩΘΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ – ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Κύριε Περιφερειακέ Δ/ντά,
Πληροφορηθήκαμε ότι διεξάγονται υπόγειες συνεννοήσεις με θέμα την κατάργηση-συγχώνευση σχολικών μονάδων.
Η συγκεκριμένη διαδικασία γίνεται εν κρυπτώ και με την απουσία των τοπικών κοινωνιών. Σας υπενθυμίζουμε ότι το υφιστάμενο νομικό καθεστώς προβλέπει τη συμμετοχή της τοπικής κοινωνίας (Δημοτικές Επιτροπές Παιδείας, Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας). Οι προαναφερθείσες επιτροπές της αυτοδιοίκησης έχουν γνωμοδοτικό ρόλο. Είναι γνωστό ότι με τη νέα διοικητική δομή της χώρας που προβλέπει ο «Καλλικράτης», οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας καταργούνται από 01/01/2011, αφού δεν υφίσταται η νομαρχιακή αυτοδιοίκηση. Οι αρμοδιότητες που είχαν οι Νομαρχιακές Επιτροπές Παιδείας είναι άγνωστο εάν θα περάσουν στην περιφερειακή αυτοδιοίκηση, αφού είναι γνωστό ότι εκκρεμούν δεκάδες προεδρικά διατάγματα και υπουργικές αποφάσεις, προκειμένου ο νέος νόμος για την αυτοδιοίκηση να καταστεί λειτουργικός.
Η ασάφεια αυτή δίνει τη δυνατότητα στους περιφερειακούς διευθυντές και στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να παρακάμψουν τις τοπικές κοινωνίες και να αποφασίσουν με κριτήρια που δεν είναι βέβαιο ότι προάγουν τις κοινωνίες αυτές.
Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καθώς και σύσσωμος ο κλάδος των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι με καταργήσεις-συγχωνεύσεις σχολείων.
Η συγχώνευση σχολείων θα έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των μαθητών, οι οποίοι καθημερινά θα αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες αποστάσεις μέχρι να φτάσουν στο σχολείο τους. Η καθημερινή αυτή ταλαιπωρία των μαθητών σαφέστατα θα επηρεάσει και τη σχολική τους επίδοση.
Με καθαρά παιδαγωγικά κριτήρια θα πρέπει η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να δείξει τον απαιτούμενο σεβασμό στο χρόνο των μαθητών, των πιο σκληρά εργαζομένων Ελλήνων, όπως έχουν δείξει οι σχετικές έρευνες. Η απώλεια χρόνου λόγω μετακίνησης θα επιβαρύνει περαιτέρω το ήδη βεβαρημένο πρόγραμμα των μαθητών.
Στα μεγάλα πολεοδομικά συγκροτήματα της χώρας, η σχεδίαση καταργήσεων-συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων επί χάρτου είναι επιεικώς επικίνδυνη. Ένας σοβαρός σχεδιασμός επιβάλλει τη συνεξέταση πάμπολλων παραγόντων, πριν ληφθεί η οποιαδήποτε απόφαση. Ο μαθητής δεν πρέπει να μετακινείται πεζή σε μεγάλη απόσταση από το σπίτι του, δεν πρέπει, εάν είναι εφικτό, να διασχίζει μεγάλες οδικές αρτηρίες, γιατί ελλοχεύει ο κίνδυνος τροχαίων ατυχημάτων και επιπροσθέτως πρέπει να συνεκτιμάται ότι η επικινδυνότητα του αστικού περιβάλλοντος για έναν ανήλικο είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με τις αγροτικές περιοχές. Σε κάθε περίπτωση
· είμαστε αντίθετοι με τη δημιουργία τεράστιων σχολικών συγκροτημάτων που θα αποτελούνται από πολυπληθή τμήματα, γιατί είναι βέβαιο ότι δεν είναι δυνατόν να επιτελέσουν οι εκπαιδευτικοί το έργο τους με αποτελεσματικότητα.
· διαφωνούμε στην οικονομίστικη λογική, που υπακούει στις επιταγές του Δ.Ν.Τ. και επιβάλλει ως πρώτιστο μέλημα όχι την ποιότητα στην εκπαίδευση, αλλά τις αιματηρές περικοπές στο χώρο της εκπαίδευσης.
· καταγγέλλουμε με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας, το οποίο επιχειρεί να αποφασίσει για τις τοπικές κοινωνίες, χωρίς να ερωτηθούν οι αιρετοί εκπρόσωποι τους. Σε κάθε διαδικασία κατάργησης-συγχώνευσης σχολικής μονάδας επιβάλλεται να υπάρχει η σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου