Powered By Blogger

Παρασκευή 27 Απριλίου 2012

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής υπέβαλε την παραιτησή του στον Υπουργό Παιδείας 
               Οι λόγοι παραίτησης
ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
                 Διοικητικό Συμβούλιο
ΠΡΑΞΗ 12η / 20 Απριλίου 2012

 Σήμερα, 20 Απριλίου 2012, ημέρα Παρασκευή και ώρα 12.00, στο Γραφείο Προέδρου του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (οδός Τσόχα 36, Αμπελό-κηποι, 9ος όροφος), συνέρχεται το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ, ύστερα από πρόσκληση του Προέδρου κ. Αλέξη Δημαρά.
Παρόντες στη συνεδρίαση είναι ο κ. Αλέξης Δημαράς - Πρόεδρος, ο κ. Κωνσταντίνος Δημόπουλος - Αντιπρόεδρος, τα μέλη κ.κ. Κωνσταντίνος Λάμνιας, Χρήστος Παναγιωτακόπουλος, Γεώργιος Τύπας,  Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη.
Ο κ. Αθανάσιος Γκότοβος, λόγω έκτακτου κωλύματος,  δεν κατάφερε να έρθει στην Αθήνα, και μετέχει στη συνεδρίαση μέσω συστήματος τηλεδιάσκεψης.
Χρέη γραμματέα αναλαμβάνει η κ. Ευαγγελία Γιάνναρου, αποσπασμένη εκ-παιδευτικός .
Μοναδικό θέμα της Ημερήσια Διάταξης:
Κατάσταση που διαμορφώνεται μετά την ψήφιση του  άρθρου 329 του Νόμου 4072/11-4-2012.
 
Στην αρχή της συνεδρίασης, ο Πρόεδρος, κατά την πάγια τακτική που τηρείται στις συνεδριάσεις του Δ.Σ., παρακαλεί τον κ. Γεώργιο Τύπα να αποχωρήσει, δεδομένου ότι το μοναδικό θέμα της Ημερήσια Διάταξης αφορά ζητήματα που έχουν άμεση σχέση με την υπαλληλική του ιδιότητα. 
Στη συνέχεια, το Συμβούλιο:
1. Διαπιστώνει ότι η ρύθμιση που γίνεται με το άρθρο 329 του Νόμου 4072/11-4-2012 («Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις») μεταβάλλει ριζικά τους όρους και τις συνθήκες λειτουργίας του ΙΕΠ, καθώς στερεί από αυτό οργανικά το σύνολο του υφιστάμενου επιστημονικού του προσωπικού. Αυτό ανατρέπει πλήρως τη φυσιογνωμία του φορέα όπως αυτή αρχικά αποτυπώθηκε στον ιδρυτικό του νόμο (3966/24-5-2011), και αποτέλεσε τη βάση της απόφασης των μελών του Δ.Σ. να αποδεχτούν την πρόσκληση συμμετοχής τους στην οργάνωση και διοίκησή του. 
2. Χαρακτηρίζει τουλάχιστον αντιδεοντολογικό το γεγονός ότι η ρύθμιση αυτή συντάχτηκε και προωθήθηκε για ψήφιση χωρίς να ζητηθεί η γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου και χωρίς καν να ενημερωθεί το Προεδρείο.

3. Θεωρεί ότι υπό τις νέες συνθήκες καλείται να διοικεί έναν φορέα, μέλη του επιστημονικού προσωπικού του οποίου, έχουν οργανική διοικητική σχέση με υπηρεσίες του Υπουργείου και μπορούν να αποχωρούν από αυτόν ή/και να προσχωρούν σε αυτόν κατά βούληση.

4. Εκτιμά, εν όψει της ηθικής πλευράς του ζητήματος, και για να μη δημιουργηθεί η εντύπωση συνέργειάς του σε αυτό, ότι πρόκειται για ευνοϊκή διευθέτηση υπαλληλικών σχέσεων, με την οποία διατηρούνται αμετάβλητες προηγούμενες απολαβές προσωπικού, και μάλιστα χωρίς σαφή περιγραφή των υποχρεώσεών του. Η ρύθμιση αυτή αποτελεί  ιδιαίτερα αρνητικό συμβολισμό σε μια εποχή που γίνονται περικοπές στους προϋπολογισμούς των σχολείων και στις αποδοχές των εκπαιδευτικών .

5. Διευκρινίζει ότι προχωρεί στη λήψη αποφάσεων για το θέμα άμεσα, παρόλο που λόγω της συγκυρίας τα περιθώρια λειτουργικής παρέμβα-σης είναι πολύ περιορισμένα: Η πράξη του αποτελεί ταυτόχρονα δια-μαρτυρία και εξήγηση προς συνεργάτες εκπαιδευτικούς για την παρά-ταση οικονομικών εκκρεμοτήτων τους. 
Ύστερα από αναλυτική συζήτηση, κατά την οποία δε διατυπώθηκε καμία διαφορετική άποψη, το Συμβούλιο, ομόφωνα αποφάσισε τα ακόλουθα, σύμφωνα με εισηγήσεις του Προέδρου:
 
Υποβάλλει σήμερα προς τον Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ο οποίος κατά το νόμο εποπτεύει το ΙΕΠ, τις παραιτήσεις όλων των παρόντων μελών του Συμβουλίου. Δέχεται μόνο, για λόγους δη-μοσίου συμφέροντος και από αίσθηση προσωπικής ευθύνης των μελών του να εξακολουθεί για εύλογο χρονικό διάστημα να συμβάλλει αποκλειστικά στην εξασφάλιση της λειτουργίας των διοικητικών υπηρεσιών του ΙΕΠ καθώς και στην υλοποίηση υποχρεώσεων που έχουν ήδη δρομολογηθεί.

Στο πλαίσιο αυτό, και για το εν λόγω εύλογο διάστημα:  
 
1. Αναστέλλει από σήμερα κάθε επιστημονική δράση του ΙΕΠ σε οποιοδήποτε στάδιο και αν βρίσκεται αυτή (σχεδιασμού, υλοποίησης, ολο-κλήρωσης κλπ).
Κατ’ εξαίρεση συνεχίζει τις δράσεις του προγράμματος PISA, αποκλειστικά ως προς το διεθνές σκέλος του και, καθώς δεν μπορεί πια αντικειμενικά να το έχει ενταγμένο σε Επιστημονικό Γραφείο, το υπάγει προς το παρόν απευθείας στο προεδρείο του ΙΕΠ.
 
2. Δηλώνει, αδυναμία (έως τη στελέχωσή του με μόνιμο επιστημονικό προσωπικό ή επιστημονικό προσωπικό σύμφωνα με την παράγραφο 27 του άρθρου 20 του Ν.3966/2011) να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε υποχρέωση που απορρέει από τον ιδρυτικό του νόμο ως προς την υ-ποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας ιδίως για τη «διαρκή επιστημονική και τεχνική υποστήριξη του σχεδιασμού και της εφαρμογής της εκπαι-δευτικής πολιτικής στα θέματα» που σχετίζονται με την πρώτη και τη δεύτερη βαθμίδα του συστήματος. 
 
3. Θεωρεί ότι αναιρείται εκ των πραγμάτων προηγούμενη απόφαση του (Πράξη 2/23.9.2011) για την τοποθέτηση των πρώην Συμβούλων και Παρέδρων του ΠΙ σε θέσεις προϊσταμένων και βοηθών των Γραφείων του ΙΕΠ, και αναθέτει στα μέλη του ΔΣ που έχουν οριστεί με την ίδια Πράξη επόπτες των γραφείων αυτών τη φροντίδα για τη διαχείριση εκκρεμών ζητημάτων.  
4. Διαπιστώνει ότι δεν διαθέτει πια το προσωπικό για τη συγκρότηση και λειτουργία του «Ειδικού Λογαριασμού» (στην επιτροπή του οποίου ο νόμος ορίζει συμμετοχή δύο μελών του επιστημονικού προσωπικού). Συνεπώς οι συνθήκες επιβάλλουν τη διακοπή των διαδικασιών για την ολοκλήρωση της καταβολής των οφειλόμενων από τους καταργημένους φορείς (Π.Ι., ΟΕΠΕΚ, ΚΕΕ) αποζημιώσεων στους δικαιούμενους εκπαιδευτικούς, οι οποίες έχουν ήδη δρομολογηθεί.
5. Εφόσον δεν μπορεί να μετέχει με επιστημονικούς συμβούλους στην ε-πιτροπή που έχει συγκροτηθεί με διαδικασίες Τεχνικής Βοήθειας για τη σύνταξη Εσωτερικού Κανονισμού, αποσύρει από αυτή και τους διοικη-τικούς συνεργάτες του, δεδομένου ότι η συμμετοχή τους είναι πλέον αλυσιτελής. 
6. Διατηρεί στο ακέραιο το δικαίωμα που του παρέχει ο ιδρυτικός του νό-μος να αποφασίζει κατά την απόλυτη κρίση του για το χρόνο, τις διαδι-κασίες και τις προϋποθέσεις αποσπάσεων, σύμφωνα με τις ανάγκες του ΙΕΠ και την ισχύουσα νομοθεσία. 
7. Αποφασίζει τη διερεύνηση της εγκυρότητας του άρθρου 329 του Νόμου 4072/11-4-2012 σε σχέση με την ουσιαστική και τυπική συνταγματικό-τητά του, ενόψει των διαδικασιών που τηρήθηκαν για την ψήφισή του ως τροπολογίας άσχετης με το κύριο αντικείμενο του νομοσχεδίου, το περιεχόμενο της απαιτούμενης έκθεσης του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, κλπ., και επιφυλάσσεται να ασκήσει τα ενδεδειγμένα ένδικα μέσα για πράξεις που ενδεχομένως θα στηρίζονται στις διατάξεις του και θα περιορίζουν το ρόλο του ΔΣ γενικώς και ιδίως σε θέματα επιλο-γής, αξιολόγησης και εξέλιξης του προσωπικού.
8. Δίνει εντολή στον Πρόεδρο, σε εφαρμογή του άρθρου 6, παρ. 8 του ι-δρυτικού νόμου του ΙΕΠ, να εγκρίνει τη χορήγηση αντιγράφου αυτού του Πρακτικού σε όποιον το ζητήσει.

Τέλος το Διοικητικό Συμβούλιο εκφράζει τη βαθύτατη απογοήτευσή του γιατί ένας φορέας που ιδρύθηκε για να αποτελέσει ανεξάρτητο, ευέλικτο, επιστημο-νικό σύμβουλο του Υπουργείου Παιδείας, ο οποίος θα ενσωμάτωνε το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας και τον Οργανισμό Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών, διαμορφώνεται, έντεκα μήνες αργότερα, με τις πολιτικές πρωτοβουλίες για  ανατροπές στον ιδρυτικό νόμο του ΙΕΠ, σε μια ά-νευρη, οριακής νομιμότητας διαχειριστική υπηρεσία.
 
Όλα αυτή τη στιγμή φαί-νεται να οδηγούν τελικά απλώς στην κατάργηση τριών φορέων αντί στη σύγκληση δυνάμεων που σε συνδυασμό και με οικονομίες κλίμακας θα συνέβαλλαν στον εκσυγχρονισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, ο οποίος αποτε-λεί κατά κοινή ομολογία βασική προϋπόθεση για την έξοδο της χώρας από την κρίση. Έτσι υπάρχει ο κίνδυνος να μείνει το πεδίο ελεύθερο στις εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου να αποφασίζουν χωρίς να βασίζονται σε δεδομένα και χωρίς ανεξάρτητες, υπεύθυνες επιστημονικές εισηγήσεις. 
  
 
 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                         Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
 Αλέξης Δημαράς                                    Κωνσταντίνος Δημόπουλος
 
 
ΤΑ ΜΕΛΗ:
Αθανάσιος Γκότοβος Κωνσταντίνος Λάμνιας
Χρήστος Παναγιωτακόπουλος                          Αθηνά Ζώνιου-Σιδέρη

 
-----------------------------------------
 
ΜΙΚΡΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΥΠΟΘΕΣΗΣ
 
 
o Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ιδρύθηκε ως Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου με το Νόμο 3966 που δημοσιεύτηκε στις 24 Μαΐου 2011.
o Η διαπιστωτική πράξη (Υπουργική Απόφαση) για την έναρξη λειτουργίας του δημοσιεύτηκε την 24 Φεβρουαρίου 2012 (ΦΕΚ 118 τεύχος Α)
o Με την ίδια πράξη έπαψαν να λειτουργούν το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο (ΠΙ), το Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας (ΚΕΕ) και ο Οργανισμός Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών (ΟΕΠΕΚ), ενώ καταργήθηκε το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ), του οποίου η λειτουργία είχε ουσιαστικά ανασταλεί από το 2010.
o Οι διαδικασίες για την παραχώρηση του κτηρίου όπου στεγάζεται το ΙΕΠ (Τσόχα 36) ολοκληρώθηκαν την 07 Μαρτίου 2012, οπότε απέκτησε δικαίωμα να λάβει ΑΦΜ και να αρχίσει την οργάνωση του Λογιστηρίου του.
o Η προβλεπόμενη από τον ιδρυτικό νόμο Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη μεταφορά του Διοικητικού προσωπικού των καταργούμενων φορέων στο ΙΕΠ δημοσιεύτηκε στις 27 Μαρτίου 2012 (ΦΕΚ:947 τεύχος Β)
Ως προς το Επιστημονικό Προσωπικό
o Το μόνο μόνιμο επιστημονικό προσωπικό για το ΙΕΠ, το οποίο προβλέπεται στον ιδρυτικό νόμο του, αποτελείται από Συμβούλους και Παρέδρους του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου. 
o Ο νόμος παρείχε στο σύνολο του επιστημονικού προσωπικού του Π.Ι. τη δυνατότητα να επιλέξουν:
α. να μεταφερθούν με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου στην πρωτοβάθμια ή δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε θέσεις αντίστοιχες προς τα προσόντα τους.
β. να μεταφερθούν με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Παιδείας.
γ. να συνταξιοδοτηθούν υπό ορισμένες προϋποθέσεις.
δ. να ενταχθούν με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου στο ΙΕΠ.
o Στη λήξη της σχετικής προθεσμίας (24 Ιουνίου 2011) από τους 19 συμβούλους, παρέδρους κλπ. του Π.Ι. οι 10 ζήτησαν ένταξη στο ΙΕΠ
o Η ΚΥΑ που απαιτούνταν για την ολοκλήρωση της διαδικασίας ένταξης των συμβούλων και παρέδρων στο ΙΕΠ δημοσιεύτηκε (ΦΕΚ 369).στις 3 Απριλίου 2012
o Στις 11 Απριλίου 2012 δημοσιεύτηκε ο νόμος 4072 («Βελτίωση επιχειρηματικού περιβάλλοντος − Νέα εταιρική μορφή − Σήματα − Μεσίτες Ακινήτων − Ρύθμιση θεμάτων ναυτιλίας, λιμένων και αλιείας και άλλες διατάξεις»), που περιλαμβάνει ως άρθρο 329 τοπολογία του ιδρυτικού νόμου του ΙΕΠ. Σύμφωνα με αυτή: Το επιστημονικό προσωπικό του πρώην Παιδαγωγικού Ινστιτούτου μεταφέρεται στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου σε προσωποπαγείς θέσεις με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, όπου «ασκεί επιστημονικά - συμβουλευτικά καθήκοντα και επικουρεί τον Υπουργό Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων», διατηρώντας το μισθολογικό και ασφαλιστικό - συνταξιοδοτικό καθεστώς του.
Η σχετική διάταξη δεν είναι απολύτως σαφής αλλά μάλλον παρέχεται στον Υπουργό το δικαίωμα να αποσπά τους πρώην συμβούλους του ΠΙ κλπ στο ΙΕΠ χωρίς έγκριση του ΔΣ του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου