Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ 28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
Σήμερα καλούμεθα και πάλι να πούμε ένα μεγάλο «όχι»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Σήμερα,
καλούμεθα και πάλι να πούμε ένα μεγάλο «όχι» στο απεχθές πρόσωπο του
ολοκληρωτισμού, του φασισμού και του ναζισμού που ξανάκανε την εμφάνισή
του στη χώρα μας, και της βίας, κάθε μορφής βίας, είπε σήμερα ο υπουργός Κ. Αρβανιτόπουλος, στους διοικητικούς υπαλλήλους του της Κεντρικής Υπηρεσίας υπουργείου Παιδείας, στην εκδήλωση για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940», ενώ υπογράμμισε τα εξής:
Α.Εχουμε την ιερή υποχρέωση να ενισχύσουμε τους δημοκρατικούς μας θεσμούς και να παλέψουμε γι’ αυτές τις αρχές τη Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και της Ανεξαρτησίας που είναι οι πλέον σημαντικές αρχές για κάθε λαό, αλλά που δεν θα πρέπει να θεωρούνται ούτε δεδομένες ούτε αυτονόητες. Γιατί ο αγώνας κάθε λαού για την Ελευθερία, τη Δημοκρατία, και την Ανεξαρτησία είναι συνεχής.
Β.Σήμερα, η δική μας γενιά, καλείται να σηκώσει ένα σταυρό. Και καλείται σε μια ιερή πρόκληση, να διορθώσει τα δικά της λάθη. Να διορθώσει λάθη και στρεβλώσεις και συνήθειες που οδήγησαν σ αυτήν την σημερινή κρίση, γιατί έχει μία ιερή υποχρέωση.
Έχει μία υποχρέωση να παραδώσει αυτή τη χώρα, στους νέους ανθρώπους, σ’ αυτά τα παιδιά που είναι το μέλλον μας, να παραδώσει αυτή τη χώρα, χωρίς χρέη, χωρίς δουλείες, για να μπορέσει αυτή η γενιά να ζήσει σε μια χώρα ανεξάρτητη, ελεύθερη, για να χει το δικαίωμα να διεκδικήσει όρους ζωής καλύτερους από τους δικούς μας. και αυτήν την πρόκληση πρέπει να τη φέρουμε πέρα.
Γ.Και θέλω να σας ευχαριστήσω -με την ευκαιρία αυτή- όλους, γιατί, δεκαπέντε μήνες τώρα, εμείς από το μετερίζι αυτό, έχουμε βάλει τα θεμέλια της αλλαγής «επί τα βελτίω» του εκπαιδευτικού συστήματος. Γιατί είναι βαθειά μου πεποίθηση ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάταξη αυτής της χώρας εάν δεν μπορέσουμε να αναγεννήσουμε, να οδηγήσουμε στην αναγέννηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και με τη δική σας βοήθεια και όλων των εκπαιδευτικών, δεκαπέντε μήνες κάναμε πολλά, μ’ έναν βασικό γνώμονα: την Αξιοκρατία και τη Διαφάνεια.
Δ.Ξαναλειτουργήσαμε με εξετάσεις τα Δημόσια Πρότυπα Σχολειά ούτως ώστε τα παιδιά όλων των οικογενειών, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης να έχουν πρόσβαση σε σχολειά Αριστείας, σε σχολειά αξιολογημένα, με μοναδικό γνώμονα την αξιοσύνη τους.
Αυτή την εβδομάδα εκδίδεται το Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσουμε, και δεν μπορεί να γνωρίζουμε τις αβελτηρίες τα κενά του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος ένα δεν έχουμε ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα που αξιολογείται διαρκώς. Γιατί έτσι θα βελτιώσουμε το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα γιατί έτσι θα αυτό βελτιωθούμε. Θα ξέρουμε ποιοι από εμάς πόσο , πότε χρειάζονται επιμόρφωση θα επιβραβεύονται αυτοί οι οποίοι προχωράν χωρίς να τιμωρούνται οι υπόλοιποι.
Ε. Περάσαμε το Νομοσχέδιο για το Λύκειο και το Τεχνολογικό και Επαγγελματικό Λύκειο και είναι τομή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μια μεγάλη τομή γιατί επί σειρά ετών, μπολιάσαμε την κοινωνία μας με μια νοοτροπία να παρκάρουμε τα παιδιά μας στο πανεπιστήμιο και μετά να τα εισάγουμε στο δημόσιο τομέα και να τα αποτελέσματα. Ζ.Απαξιώθηκαν οι δεξιοτεχνίες και τα τεχνικά προσόντα στην πολιτεία μας στην κοινωνία μας χάσαμε τεχνίτες και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απαξίωση της παραγωγικής διαδικασίας. Σήμερα το Επαγγελματικό Λύκειο όπως το δομούμε δεν είναι ένα σχολείο δεύτερης επιλογής είναι ένα σχολείο πρώτης επιλογής, είναι ένα σχολείο που δίνει ευκαιρίες στους πολίτες μας να αποκτήσουν δεξιότητες να γίνουν τεχνίτες να κάνουν ένα χρόνο μαθητείας μετά το Λύκειο ερχόμενοι σε επαφή με την παραγωγή με τους κοινωνικούς εταίρους δημιουργώντας σχέσεις μακροχρόνιας εργασίας .
Η.Με το Σχέδιο Αθηνά κορφολογήσαμε τα τεχνικά Ιδρύματα κυρίως τα απαλλάξαμε από γνωστικά παιδία που ήταν άσχετα από την Τεχνολογική Εκπαίδευση. Έχει αρχίσει μια μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και αυτό με την δική σας βοήθεια και την βοήθεια των εκπαιδευτικών και είναι αλήθεια ότι αναγκαστήκαμε να πάρουμε και δύσκολες και επώδυνες αποφάσεις.
Α.Εχουμε την ιερή υποχρέωση να ενισχύσουμε τους δημοκρατικούς μας θεσμούς και να παλέψουμε γι’ αυτές τις αρχές τη Ελευθερίας, της Δημοκρατίας και της Ανεξαρτησίας που είναι οι πλέον σημαντικές αρχές για κάθε λαό, αλλά που δεν θα πρέπει να θεωρούνται ούτε δεδομένες ούτε αυτονόητες. Γιατί ο αγώνας κάθε λαού για την Ελευθερία, τη Δημοκρατία, και την Ανεξαρτησία είναι συνεχής.
Β.Σήμερα, η δική μας γενιά, καλείται να σηκώσει ένα σταυρό. Και καλείται σε μια ιερή πρόκληση, να διορθώσει τα δικά της λάθη. Να διορθώσει λάθη και στρεβλώσεις και συνήθειες που οδήγησαν σ αυτήν την σημερινή κρίση, γιατί έχει μία ιερή υποχρέωση.
Έχει μία υποχρέωση να παραδώσει αυτή τη χώρα, στους νέους ανθρώπους, σ’ αυτά τα παιδιά που είναι το μέλλον μας, να παραδώσει αυτή τη χώρα, χωρίς χρέη, χωρίς δουλείες, για να μπορέσει αυτή η γενιά να ζήσει σε μια χώρα ανεξάρτητη, ελεύθερη, για να χει το δικαίωμα να διεκδικήσει όρους ζωής καλύτερους από τους δικούς μας. και αυτήν την πρόκληση πρέπει να τη φέρουμε πέρα.
Γ.Και θέλω να σας ευχαριστήσω -με την ευκαιρία αυτή- όλους, γιατί, δεκαπέντε μήνες τώρα, εμείς από το μετερίζι αυτό, έχουμε βάλει τα θεμέλια της αλλαγής «επί τα βελτίω» του εκπαιδευτικού συστήματος. Γιατί είναι βαθειά μου πεποίθηση ότι δεν μπορεί να υπάρξει ανάταξη αυτής της χώρας εάν δεν μπορέσουμε να αναγεννήσουμε, να οδηγήσουμε στην αναγέννηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος. Και με τη δική σας βοήθεια και όλων των εκπαιδευτικών, δεκαπέντε μήνες κάναμε πολλά, μ’ έναν βασικό γνώμονα: την Αξιοκρατία και τη Διαφάνεια.
Δ.Ξαναλειτουργήσαμε με εξετάσεις τα Δημόσια Πρότυπα Σχολειά ούτως ώστε τα παιδιά όλων των οικογενειών, ανεξαρτήτως κοινωνικής προέλευσης να έχουν πρόσβαση σε σχολειά Αριστείας, σε σχολειά αξιολογημένα, με μοναδικό γνώμονα την αξιοσύνη τους.
Αυτή την εβδομάδα εκδίδεται το Προεδρικό Διάταγμα για την Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Συστήματος γιατί δεν μπορεί να λειτουργήσουμε, και δεν μπορεί να γνωρίζουμε τις αβελτηρίες τα κενά του Εκπαιδευτικού μας Συστήματος ένα δεν έχουμε ένα Εκπαιδευτικό Σύστημα που αξιολογείται διαρκώς. Γιατί έτσι θα βελτιώσουμε το Εκπαιδευτικό μας Σύστημα γιατί έτσι θα αυτό βελτιωθούμε. Θα ξέρουμε ποιοι από εμάς πόσο , πότε χρειάζονται επιμόρφωση θα επιβραβεύονται αυτοί οι οποίοι προχωράν χωρίς να τιμωρούνται οι υπόλοιποι.
Ε. Περάσαμε το Νομοσχέδιο για το Λύκειο και το Τεχνολογικό και Επαγγελματικό Λύκειο και είναι τομή στην Επαγγελματική Εκπαίδευση σε μια μεγάλη τομή γιατί επί σειρά ετών, μπολιάσαμε την κοινωνία μας με μια νοοτροπία να παρκάρουμε τα παιδιά μας στο πανεπιστήμιο και μετά να τα εισάγουμε στο δημόσιο τομέα και να τα αποτελέσματα. Ζ.Απαξιώθηκαν οι δεξιοτεχνίες και τα τεχνικά προσόντα στην πολιτεία μας στην κοινωνία μας χάσαμε τεχνίτες και αυτό είχε ως αποτέλεσμα την απαξίωση της παραγωγικής διαδικασίας. Σήμερα το Επαγγελματικό Λύκειο όπως το δομούμε δεν είναι ένα σχολείο δεύτερης επιλογής είναι ένα σχολείο πρώτης επιλογής, είναι ένα σχολείο που δίνει ευκαιρίες στους πολίτες μας να αποκτήσουν δεξιότητες να γίνουν τεχνίτες να κάνουν ένα χρόνο μαθητείας μετά το Λύκειο ερχόμενοι σε επαφή με την παραγωγή με τους κοινωνικούς εταίρους δημιουργώντας σχέσεις μακροχρόνιας εργασίας .
Η.Με το Σχέδιο Αθηνά κορφολογήσαμε τα τεχνικά Ιδρύματα κυρίως τα απαλλάξαμε από γνωστικά παιδία που ήταν άσχετα από την Τεχνολογική Εκπαίδευση. Έχει αρχίσει μια μεγάλη προσπάθεια αναβάθμισης σε κάθε βαθμίδα της εκπαίδευσης και αυτό με την δική σας βοήθεια και την βοήθεια των εκπαιδευτικών και είναι αλήθεια ότι αναγκαστήκαμε να πάρουμε και δύσκολες και επώδυνες αποφάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου