22/08/2011
ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΚΑΙ ΕΝ ΟΨΕΙ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ
Φτάνει πια !
Σταματήστε το ξεχαρβάλωμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης !
Σταματήστε το ξεχαρβάλωμα της Δημόσιας Εκπαίδευσης !
Μόλις λίγες μέρες πριν την επίσημη έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε συνέντευξη τύπου παραδέχτηκε και επίσημα ότι για τα σχολεία θα είναι μια πολύ δύσκολη χρονιά. Βέβαια, η μόνιμη δικαιολογία είναι πως για όλα τα προβλήματα της Εκπαίδευσης, αλλά και του κρατικού μηχανισμού, φταίει η οικονομική κρίση και η κακή χρονική συγκυρία.
Όμως φτάνει πια ! Οι πράξεις σας δεν πείθουν πλέον κανένα !
Η αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης δε μπορεί να είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Η έλλειψη συντονισμού, οργάνωσης και προγραμματισμού είναι εμφανής σε όλες τις αποφάσεις και τις πράξεις σας. Κάθε τόσο γινόμαστε μάρτυρες μιας κακόγουστης κωμωδίας με θύμα την ελληνική δημόσια εκπαίδευση.
Ν` αρχίσουμε από την επιλογή των στελεχών εκπαίδευσης; Για αρκετό διάστημα παίχτηκε μια φαιδρή παράσταση με τον τίτλο «Αξιοκρατικές επιλογές στελεχών εκπαίδευσης». Οι βαρύγδουπες δηλώσεις της κυρίας Υπουργού περί επιλογής των αρίστων έμειναν κούφια λόγια χωρίς περιεχόμενο. Οι ίδιοι που ψήφισαν το νόμο 3848/2010 δε δίστασαν να τον κουρελιάσουν προχωρώντας πρώτα στην επιλογή Διευθυντών σχολικών μονάδων και στη συνέχεια σε κρίσεις Σχολικών Συμβούλων, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους στόχους τους που δεν ήταν άλλοι από την εξυπηρέτηση των «υμετέρων». Τα Συμβούλια επιλογής με τον τρόπο που συγκροτήθηκαν έδιναν την «ευκαιρία», κατά παράβαση του Δημοσιοϋπαλληλικού κώδικα, σε απλούς καθηγητές να κρίνουν εν ενεργεία Προϊσταμένους Γραφείων ή Διευθυντές σχολικών μονάδων που η θητεία τους έληγε στις 31 Ιουλίου και θα μπορούσαν να κριθούν νόμιμα σαν απλοί καθηγητές μέσα στον Αύγουστο. Γιατί, λοιπόν, αυτή η βιασύνη; Για να αναλάβουν οι νέοι Διευθυντές τα καθήκοντά τους την 1η Αυγούστου, ισχυρίστηκε το Υπουργείο. Όμως, τότε, γιατί καθυστέρησε η επικύρωση των πινάκων των νέων Διευθυντών (κοινοποιήθηκε μόλις στις 17 Αυγούστου) με αποτέλεσμα η ανάληψη υπηρεσίας απ` αυτούς να γίνεται λίγες μόνο μέρες πριν ανοίξουν τα σχολεία;
Βέβαια και η όλη διαδικασία της επιλογής των νέων Διευθυντών είναι διάτρητη και βρίθει παρανομιών. Περί τις είκοσι (20) διευκρινιστικές εγκύκλιοι εκδόθηκαν στη μέση της διαδικασίας αλλά και μετά απ` αυτήν, οι οποίες άλλαζαν ουσιωδώς τους όρους της, ενώ οι περισσότερες απ` αυτές ήταν αλληλοσυγκρουόμενες. Για να μη σταθούμε και στην ουσία της διαδικασίας, όπου η συνέντευξη αποτέλεσε για πολλούς από τα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής το μόνο αποκλειστικό στοιχείο (και αυτό, βέβαια, κατά περίπτωση) για την αξιολόγηση των υποψηφίων Διευθυντών χωρίς να λαμβάνονται υπόψη καθόλου τα στοιχεία του φακέλου και της προηγούμενης δράσης τους (ουσιαστικά δε γινόταν καμία, σχεδόν, μελέτη του φακέλου από τα μέλη του Συμβουλίου).
Η Υπουργός στη συνέντευξη που έδωσε στις 18-8-2011 ισχυρίστηκε πως οι εκπαιδευτικοί που συνταξιοδοτούνται θα ανέλθουν φέτος στις 6000 περίπου και οι διορισμοί στους 600. Άρα εφαρμόζεται και στην εκπαίδευση η σχέση 1:10 όπως και στον ευρύτερο δημόσιο τομέα (10 αποχωρούν, 1 διορίζεται). Όμως κι εδώ ή τα στοιχεία είναι λανθασμένα ή το Υπουργείο σκόπιμα μας παραπλανά. Δε μας λέει από πού προκύπτουν τα στοιχεία που δημοσιοποιεί, όταν πολλοί εκπαιδευτικοί δεν κατέθεσαν ακόμα αίτηση συνταξιοδότησης και ενώ η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ ανεβάζουν τον αριθμό αυτών που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν φέτος σε 10000 έως 11000. Υπάρχει, επομένως, μεγάλη διαφορά. Πώς, λοιπόν, θα καλυφθούν τα κενά που θα προκύψουν στα σχολεία; Μόνο με τη «σωστή διαχείριση» του ανθρώπινου δυναμικού που ισχυρίζεται η υφυπουργός κ. Χριστοφιλοπούλου; Μπορούν να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά που θα προκύψουν με 600 συνολικά διορισμούς για την Πρωτοβάθμια και τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όταν η ίδια η Υπουργός τονίζει πως οι διορισμοί αναπληρωτών θα είναι φέτος μειωμένοι κατά 50%, την ίδια ώρα που για παράδειγμα προαναγγέλλονται προσλήψεις 1200 αστυνομικών; Και πως μπορεί να γίνει σωστή διαχείριση του εκπαιδευτικού προσωπικού όταν ακόμα και σήμερα (22-8-2011) δεν έχουν γίνει οι αποσπάσεις από ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ και από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ για τη Δευτεροβάθμια και την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση αντίστοιχα αλλά και ούτε οι διορισμοί των καθηγητών;
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά στη συνέντευξή της η Υπουργός ανακοίνωσε πως μόνο τα βασικά βιβλία θα βρίσκονται στα σχολεία με την έναρξη του νέου σχολικού έτους, ενώ τα υπόλοιπα θα φτάσουν στα σχολεία αργότερα. Αν προσπεράσουμε αυτή την αυθαίρετη διάκριση σε βασικά και μη βασικά βιβλία, πιστεύει κανένας στ` αλήθεια σ` αυτή τη δέσμευση; Ποιος ευθύνεται για την αδικαιολόγητη καθυστέρηση, όπως έχουν ήδη καταγγείλει έγκαιρα η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, του διαγωνισμού για την προμήθεια χαρτιού και της έκδοσης σχολικών εγχειριδίων από τον υπό κατάργηση Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων (Ο.Ε.Δ.Β.) που έγινε φέτος το μήνα Μάρτιο, ενώ, συνήθως, αυτός ο διαγωνισμός γινόταν ενάμισι χρόνο πιο πριν; Το Υπουργείο, η Διοίκηση του υπό κατάργηση Ο.Ε.Δ.Β. ή το Ελεγκτικό Συνέδριο στο οποίο θέλουν τώρα να την φορτώσουν;
Τι έχει να μας πει το Υπουργείο Παιδείας για την αποκάλυψη από την εφημερίδα «ΠΑΡΟΝ» του τεράστιου σκανδάλου με το στημένο διαγωνισμό για την απ` ευθείας ανάθεση προμήθειας χαρτιού για την εκτύπωση των φετινών (;) σχολικών βιβλίων έναντι 10.500.000 Ευρώ, όπου το καπέλο είναι – το λιγότερο –1.803.860 Ευρώ, όπως προκύπτει από αποδείξεις και μάλιστα μετά από διαπραγματεύσεις;
Αλλά και στα μαθητικά προβλήματα το Υπουργείο Παιδείας την ίδια αντιμετώπιση και «ευαισθησία» επέδειξε. Μετά από πολλές παλινωδίες και αλλαγές ημερομηνίας ανακοινώθηκε από το Υπουργείο πως η δημοσιοποίηση των βάσεων και των επιτυχόντων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θα γίνει τη Δευτέρα 29 Αυγούστου, λίγες, δηλαδή, μέρες πριν την έναρξη του νέου ακαδημαϊκού έτους στα Ανώτατα Ιδρύματα. Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας κατέρριψε κι εδώ ένα ακόμα αρνητικό ρεκόρ στη διεξαγωγή και ολοκλήρωση των πανελλαδικών εξετάσεων που ξεκίνησαν για πρώτη φορά φέτος τόσο νωρίς (στις 12 Μαΐου) και τελειώνουν τόσο αργά παίζοντας ουσιαστικά με την αγωνία των χιλιάδων υποψηφίων και των οικογενειών τους.
Στον αέρα κυριολεκτικά, εκτός από την έκδοση των σχολικών βιβλίων, βρίσκεται ακόμα και η μεταφορά δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης από τον τόπο κατοικίας των στα σχολεία που φοιτούν ή θα φοιτήσουν κατά το νέο σχολικό έτος, μετά μάλιστα και την απόφαση του Υπουργείου να περάσει τη δική του ευθύνη μεταφοράς των μαθητών στους ήδη χρεοκοπημένους «Καλλικρατικούς» Δήμους, αλλά και τη συγχώνευση χιλίων, περίπου, σχολικών μονάδων πανελλαδικά που θα αναγκάσει πολύ περισσότερους μαθητές να μετακινηθούν στα συγχωνευμένα σχολεία.
Όλα αυτά καθιστούν τη νέα σχολική χρονιά, όχι απλώς δύσκολη, αλλά και προβληματική για εκπαιδευτικούς και μαθητές. Αν σ` αυτά συνυπολογίσουμε και τη μηδαμινή χρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης που παραδίδεται πλέον στην αγορά, τους μισθούς πείνας του νέου μισθολογίου και τη σύνδεσή τους με την παραγωγικότητα και την αξιολόγηση, τους κεφαλικούς φόρους και τη χειροτέρευση του ασφαλιστικού και συνταξιοδοτικού των εκπαιδευτικών, τις συγχωνεύσεις και καταργήσεις σχολείων που μόνο τη πρώτη φάση τους γνωρίσαμε, το νέο έκτρωμα νόμου πλαισίου για τα ΑΕΙ και την μηδαμινή χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών, οι οποίες ακόμα καλά – καλά δε ξέρουμε πως θα λειτουργήσουν, γίνεται φανερό πως αναμένεται μια πολύ θερμή σχολική χρονιά. Είναι προφανές ότι και στο Υπουργείο Παιδείας υπάρχει τεράστιο διοικητικό έλλειμμα. Οι βαρύγδουπες διακηρύξεις του «Πρώτα ο μαθητής» και του «Οι εκπαιδευτικοί είναι οι πρωταγωνιστές της Εκπαίδευσης» ξεθώριασαν στην πορεία. Αφού οι κύριοι υπεύθυνοι για τη σημερινή «κατάντια» της Παιδείας αδυνατούν ή δε θέλουν ν` αναλάβουν τις ευθύνες τους, είναι καιρός εμείς οι Εκπαιδευτικοί να μπούμε μπροστά στους Αγώνες για μια πιο Ανθρώπινη Δημόσια Εκπαίδευση.
ΟΧΙ ΑΛΛΕΣ ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ !!!
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί και μαθητές δικαιούνται καλύτερη μεταχείριση !
Η Συντονιστική Επιτροπή
της Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ.Ε. Ν. Χαλκιδικής
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου