Powered By Blogger

Τρίτη 13 Σεπτεμβρίου 2011

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ Δ.Α.Κ.Ε. Ν. ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2011-2012




Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δ/θμιας Εκπ/σης  Ν. Χαλκιδικής
 ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ 2011-2012

 Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι,

       Για τη νέα σχολική χρονιά που μόλις ξεκινά η Δ.Α.Κ.Ε. Καθηγητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Χαλκιδικής σας εύχεται από καρδιάς υγεία, ατομική και οικογενειακή, δύναμη και κουράγιο για να αντεπεξέλθουμε στα νέα δεδομένα που Κυβέρνηση και Τρόικα ετοίμασαν για τη Δημόσια Εκπαίδευση.

         Η  χρονιά αρχίζει με το δόγμα «πρώτα ο μαθητής» ( δηλαδή πρώτα φθάνουν οι μαθητές, μετά οι εκπαιδευτικοί και μετά τα βιβλία...). Μαθητές, γονείς και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται ήδη αντιμέτωποι με σωρεία προβλημάτων. Το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς βρίσκει τη δημόσια εκπαίδευση και τους εκπαιδευτικούς σε ακόμη χειρότερη κατάσταση από πέρσι.
       Η αποτυχία της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα της δημόσιας εκπαίδευσης δε μπορεί να είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης. Η απαξίωση του δημόσιου σχολείου είναι μέρος της συνολικής υπονόμευσης του κοινωνικού κράτους και των εργασιακών και κοινωνικών δικαιωμάτων των εργαζομένων και της νέας γενιάς που εφαρμόζει η σημερινή  κυβέρνηση με την καθοδήγηση της συμμαχίας Ε.Ε. – Δ.Ν.Τ. με στόχο την απαξίωση του δημόσιου σχολείου και τελικά τη διάλυση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας …
      Παρά τις εξαγγελίες της Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων για διαφάνεια, διαύγεια, αξιοκρατία και τις «φιλότιμες» προσπάθειες για εγκυκλίους με αντικειμενικά κριτήρια, τα «κατορθώματά του Υπουργείου» εν μέσω θέρους και έναρξης της νέας σχολικής χρονιάς μας αποδεικνύουν ότι η θεωρία διαφέρει πολύ από την πράξη. Στην πράξη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου αναλώθηκε σε μία προσπάθεια επαναφοράς του κομματικού κράτους στη διοίκηση των σχολείων, προκειμένου να στηρίξει το «Νέο οικονομικής λειτουργίας Σχολείο» του Δ.Ν.Τ.  που έχει οραματιστεί.

      Μια σειρά από πρακτικές  και ενέργειες του Υπουργείου δείχνουν ξεκάθαρα την έλλειψη συντονισμού, οργάνωσης και προγραμματισμού που είναι εμφανείς σε όλες τις αποφάσεις και τις πράξεις του.
Οι συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων που έγιναν και αυτές που σχεδιάζονται είναι πέρα από κάθε λογική και κατά παράβαση των όρων παιδαγωγικής λειτουργίας που η ίδια η Υπουργός είχε  θέσει.
Οι συνεχείς αλλαγές  στη σύνθεση των υπηρεσιακών συμβουλίων, η έκδοση αλλεπάλληλων και σε πολλές περιπτώσεις αλληλοαναιρούμενων υπουργικών αποφάσεων και ερμηνευτικών εγκυκλίων για τα προσόντα των νέων Διευθυντών Σχολικών μονάδων μεσούσης  της διαδικασίας αξιολόγησής τους με καταστρατήγηση του νέου νόμου 3848/2010 που η ίδια κυβέρνηση ψήφισε, οι υπηρεσιακά διαβλητές και ηθικά απαράδεκτες κρίσεις είχαν σαν στόχο η επιλογή και η τοποθέτηση των νέων Διευθυντών στις σχολικές μονάδες να ανταποκρίνεται στην αρχή «το κατάλληλο πρόσωπο» στο «κατάλληλο σχολείο».
• Λόγοι οικονομίας και εξορθολογισμού των δαπανών οδήγησαν στην κατάργηση των Προϊσταμένων Γραφείων Εκπαίδευσης(;;;), αλλά το τραγελαφικό αλαλούμ συνεχίστηκε με τον ταυτόχρονο ορισμό Αναπληρωτών τους και την παράλληλη διατήρησή τους .
• Φέτος είχαμε μόλις 545 διορισμούς εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ 12.000 πέρσι, ενώ πάνω από 7.000 εκπαιδευτικοί μέχρι τώρα βγήκαν στη σύνταξη και υπολογίζεται ότι θα φτάσουν στις 10.000. Στην περίπτωση αυτή ξεπεράσαμε ακόμα και το δόγμα του Μνημονίου ‘δέκα φεύγουν, ένας προσλαμβάνεται’.
Οι μεταθέσεις μηδενίστηκαν, οι αποσπάσεις έγιναν καθυστερημένα, κυριολεκτικά στο παρά 5΄ σκορπίζοντας οικογένειες στα πέρατα της επικράτειας, φαινόμενο που θα συνεχισθεί με τις διαφαινόμενες αποσπάσεις των πλεοναζόντων εκπαιδευτικών.
• Αλήθεια τι μέλλει γενέσθαι με τις Ενιαίες ‘Καλλικρατινές’ σχολικές επιτροπές και με τα ταμεία των σχολείων; Πώς θα γίνεται η οικονομική διαχείριση; Μετά το πάγωμα της χρηματοδότησης των σχολικών μονάδων από τον Απρίλιο καλούνται οι νέοι Διευθυντές να  αναζητήσουν χορηγίες από τις τοπικές κοινωνίες ή να καλέσουν τους γονείς να συνεισφέρουν οικονομικά για την εκπαίδευση των παιδιών τους;
• Τα σχολεία ξεκινούν και σε πολλά από αυτά, ελλείψει μόνιμων καθαριστριών, δεν υπάρχει ούτε η στοιχειώδης καθαριότητα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την υγεία μαθητών και εκπαιδευτικών.
Για πρώτη φορά μετά το 1946 (17/2/1946), τα σχολεία ανοίγουν χωρίς βιβλία! Μόνο το 20% των βιβλίων έχει ετοιμαστεί για το 50% των σχολείων. Η υπουργός Παιδείας δηλώνει πως προς το παρόν μπορούμε “να βολευτούμε με DVD” και σημειώσεις. Φόρτωσε μάλιστα το λογαριασμό στις σχολικές επιτροπές που αγκομαχούν να ανταποκριθούν στις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων μετά την δραματική μείωση των προϋπολογισμών τους κατά 50% τουλάχιστον !
  Στον αέρα κυριολεκτικά, εκτός από την έκδοση των σχολικών βιβλίων, βρίσκεται και η μεταφορά δεκάδων χιλιάδων μαθητών της Α/θμιας και Δ/θμιας Εκπαίδευσης από τον τόπο κατοικίας των στα σχολεία που φοιτούν ή θα φοιτήσουν κατά το νέο σχολικό έτος.
 Και στην οικονομική μας κατάσταση όμως οι εξελίξεις είναι δραματικές. Μετά τον 13ο και 14ο μισθό που κατακρεουργήθηκαν από το μνημόνιο, καθώς και τη σφαγή των επιδομάτων μας (εξωδιδακτικό, προετοιμασίας) κατά 22%, ήρθε ο β’ κύκλος των εισπρακτόρων. Νέες περικοπές (σε ετήσια βάση ένας μισθός περίπου) έχουν εξαγγελθεί από το Σεπτέμβριο, με αναδρομικό μάλιστα χαρακτήρα λόγω της «απόλυτα» επιτυχημένης οικονομικής πολιτικής της Κυβέρνησης που πέραν των άλλων έφθασε την ανεργία στο  16,5% και το έλλειμμα του προϋπολογισμού πάνω από 8,8%. Κοντά σ` αυτά να συνυπολογίσουμε και την ανεπίτρεπτη καθυστέρηση πληρωμής όσων συμμετείχαν στις πανελλήνιες εξετάσεις, βαθμολογητών, επικουρικού προσωπικού, Λυκειακών επιτροπών όπως επίσης και υπερωριών πολιτιστικών προγραμμάτων, παρά τις αρχικές διαβεβαιώσεις του αρμόδιου Υφυπουργού ότι θα καταβληθούν άμεσα.

        Όλα τα παραπάνω συνθέτουν μια εκρηκτική ατμόσφαιρα στην εκπαίδευση για τη νέα χρονιά. Η επίθεση που δεχόμαστε είναι συνολική και αφορά όλους μας. Για το λόγο αυτό, λοιπόν, η αγωνιστική αφύπνιση και παρουσία όλων μας  είναι απαραίτητη προκειμένου να αντιμετωπίσουμε τις άθλιες μεθοδεύσεις και τα σχέδια που δρομολογούνται από τα εξωτερικά κέντρα αποφάσεων και τις πολιτικές μιας ανεύθυνης κυβέρνησης και στο χώρο της Παιδείας που τείνει να ισοπεδώσει ό,τι κερδίσαμε με σκληρούς αγώνες . Παράλληλα καλούμε την ΟΛΜΕ να αναλάβει όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες συντονισμού και  ενημέρωσης στην κατεύθυνση της ανάπτυξης μαζικών αντιστάσεων και αγώνων για την προάσπιση του δημόσιου σχολείου και απαιτούμε απ` αυτήν συγκεκριμένο σχέδιο δράσης που θα στοχεύει στην ανατροπή αυτής της αντιλαϊκής πολιτικής.

Καλή και δημιουργική χρονιά! Καλή δύναμη σε όλους μας!
       
                                                    Η Συντονιστική Επιτροπή ΔΑΚΕ Δ.Ε. Ν. Χαλκιδικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου