Powered By Blogger

Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ και ΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας: Σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων στη Θεσσαλονίκη
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ  ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
-----
                  Θεσσαλονίκη: 05-03-2012
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ
Α/ΘΜΙΑΣ & Β/ΘΜΙΑΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
-----
Ιστοσελίδα: 
http://kmaked.pde.sch.gr

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σχετικά με τις συγχωνεύσεις σχολείων στη Θεσσαλονίκη

Σε απάντηση του δελτίου τύπου των συναδέλφων της Γ΄, Δ΄, Ε΄ ΕΛΜΕ-Θ, με τίτλο «Ο περιφερειακός Διευθυντής δε δεσμεύτηκε να μην  εισηγηθεί συγχωνεύσεις - καταργήσεις σχολείων» σημειώνεται:

Κατά τη συνάντηση των ΕΛΜΕ-Θ με τον Περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θόδωρο Καρτσιώτη, στις 17 Φεβρουαρίου, ο Περιφερειακός διευθυντής δήλωσε ότι θα εισηγηθεί τη συγχώνευση σχολείων, μόνο όταν υπάρχει σχετική εισήγηση από τους Διευθυντές Εκπαίδευσης, σύμφωνη γνώμη των Δημοτικών Συμβουλίων και συντρέχουν ισχυροί παιδαγωγικοί λόγοι, όπως είναι η κατάργηση της διπλοβάρδιας.

Επί της ουσίας, σε σύνολο 632 σχολικών μονάδων Δ.Ε. της Κεντρικής Μακεδονίας, προτείνεται 1 μόνο συγχώνευση στο Δήμο Θεσσαλονίκης, η οποία θα έχει ως αποτέλεσμα όλα τα σχολεία του Δήμου να λειτουργούν σε πρωινή βάρδια.

Υπενθυμίζεται ότι με 1 συγχώνευση στο Δήμο Καλαμαριάς, το 2011, και με 1 στο Δήμο Σταυρούπολης, το 2010, όλα τα σχολεία αυτών των Δήμων λειτουργούν πλέον σε πρωινή βάρδια. Γενικότερα, σε όλη την Κεντρική Μακεδονία 4 μόλις σχολεία Δ.Ε., δηλαδή ποσοστό 0,6%,  λειτουργούν σε διπλή βάρδια.

Ταυτόχρονα, με τις ιδρύσεις νέων σχολείων, όχι μόνο δεν υπάρχει καμιά απώλεια θέσεων εργασίας, αλλά, αντίθετα, δημιουργούνται επιπλέον θέσεις. Έτσι, έναντι της 1 μόνο συγχώνευσης στο ευρύτερο πολεοδομικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης που προαναφέρθηκε, προτείνονται:

• Τρείς (3) ιδρύσεις Γενικών Λυκείων και μία (1) ίδρυση Λυκειακής τάξης
• Τέσσερις (4) ιδρύσεις Γυμνασίων

Σημειώνεται ότι η επιστροφή πολλών εκπαιδευτικών στην τάξη από διοικητικές θέσεις και ο γενικότερος εξορθολογισμός της κατανομής του εκπαιδευτικού δυναμικού οδήγησαν στην έγκαιρη στελέχωση των σχολικών μονάδων, παρά τις αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες, εξαιτίας της λειτουργίας 195 σχολείων αναμορφωμένου προγράμματος. Και όλα αυτά χωρίς να μετακινηθεί ούτε ένας εκπαιδευτικός εκτός Νομού παρά τη θέλησή του.

Τέλος, για τις ελάχιστες περιπτώσεις όπου υπάρχει υπέρβαση του ανώτατου αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ο Περιφερειακός διευθυντής έχει δώσει οδηγία στους Διευθυντές Εκπαίδευσης να συνεργασθούν με τους Δήμους, ώστε το πρόβλημα να αντιμετωπισθεί με την ανακατανομή των ορίων των σχολείων, που θα ισχύσει για την Α΄ Λυκείου.  
Ταυτόχρονα και παρά την έλλειψη οικοπέδων, συνεχίζεται η προσπάθεια για την ανέγερση νέων διδακτηρίων με πλήρεις υποδομές. Ειδικότερα, όμως, όσον αφορά το θέμα της σχολικής στέγης, με την ανάληψη των καθηκόντων μας το 2010, ενημερώσαμε αμέσως σε ειδική σύσκεψη 126 Δημάρχους για τη δυνατότητα άμεσης απορρόφησης κονδυλίων από το ΕΣΠΑ. Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί έργα υποδομών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπ/σης ύψους €103.020.393,24 (περιλαμβάνονται και τα μεταφερόμενα έργου του Γ΄ ΚΠΣ) και υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση με διαθέσιμο προϋπολογισμό €20.000.000.

Σε ό,τι αφορά τους εξοπλισμούς, η προτεραιότητα δίνεται στην ειδική αγωγή και στα τμήματα ένταξης. Σε συνεργασία με τους συναδέλφους των ειδικών σχολείων, συντάχθηκε κατάλογος δεκάδων εξειδικευμένων ειδών, που εγκρίθηκε από το Υπουργείο Παιδείας. Στη συνέχεια, ζητήθηκε από τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής να παραγγείλουν τα είδη εξοπλισμού που υποστηρίζουν το έργο τους. Ο συνολικός προϋπολογισμός για τους εξοπλισμούς των ειδικών σχολείων και των τμημάτων ένταξης ανέρχεται στο ποσό των €10.085.000. Μέχρι σήμερα έχουν ενταχθεί έργα ύψους €3.265.190,39 και υπάρχει ανοιχτή πρόσκληση με διαθέσιμο προϋπολογισμό €1.716.569,02. Σημειώνεται ότι οι Δήμοι στους οποίους υπάγονται τα σχολεία έχουν την ευθύνη διενέργειας των διαγωνισμών για την προμήθεια του εξοπλισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου