Powered By Blogger

Τρίτη 5 Ιουλίου 2011

ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ


Είναι δυνατή η γελοιοποίηση της γελοιότητας; (ΕΙΝΑΙ!)

Π.Ε.ΚΑ.Π. - Οι καθηγητές Πληροφορικής και το αυτονόητο! 03/07/2011

Τετάρτη, 5 Μαίου 2010:
«...και όσον αφορά την παρατήρηση που κάνατε, απλό να διευκρινίσω ότι είναι σωστό ως σκέψη, αλλά θεωρείται αυτονόητο ότι αυτοί οι άνθρωποι έχουν τα επιπλέον μόρια. Το διευκρινίζω και προφορικά -με διαβεβαιώνουν και οι συνεργάτες μου- ότι αυτή είναι και η πρόθεση και η καταγραφή, δηλαδή οι άνθρωποι που κάνουν τα σεμινάρια, προφανώς θα παίρνουν τα μόρια τα οποία είναι απαραίτητα.» Αυτή ήταν η απάντηση της κ. Άννας Διαμαντοπούλου κατά τη συζήτηση στη Βουλή του νόμου 3848/2010 σε παρατήρηση του βουλευτή Α. Κουράκη σχετικά με την απόδοση των μορίων πιστοποίησης στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), στους καθηγητές Πληροφορικής. (Πρακτικά της Βουλής, ιγ' περίοδος Προεδρευόμενης Κοινοβουλευτικής Δημοκρατίας, σύνοδος Α', συνεδρίαση ΡΙΔ')
Στη συνέχεια ψηφίστηκε από τη Βουλή των Ελλήνων ο νόμος 3848/2010 με θέμα:«Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού - καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις», στο άρθρο 13, παρ. 2 του οποίου, μεταξύ άλλων, αναφέρεται:
ζ) Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Δ. επιπέδου-1: 2 μονάδες.
η) Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Δ. επιπέδο- 2: 3 μονάδες.
θ) Πιστοποιημένη γνώση μίας ξένης γλώσσας με τίτλο επιπέδου Β2:1,50 μονάδες.
ι) ... Δεν μοριοδοτείται η γνώση ξένης γλώσσας που αποτέλεσε ειδικό προσόν διορισμού.
Η Βουλή των Ελλήνων αποφάσισε δηλαδή ότι, στις επιλογές των στελεχών εκπαίδευσης θα μοριοδοτείται χωρίς κανένα περιορισμό η πιστοποιημένη επιμόρφωση στις Τ.Π.Ε.. Ο νομοθέτης δεν έκανε καμιά εξαίρεση, σε αντίθεση με τη μοριοδότηση της γνώσης μιας ξένης γλώσσας όπου ρητά και σαφώς διατυπώνεται ότι: «Δεν μοριοδοτείται η γνώση ξένης γλώσσας που αποτέλεσε ειδικό προσόν διορισμού».
Καλοκαίρι 2010:
Με βάση το νόμο 3848/2010 γίνεται η επιλογή των Δ/ντών των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. ΟΛΟΙ οι καθηγητές Πληροφορικής που ήταν υποψήφιοι για Δ/ντές Δ/νσεων Εκπαίδευσης, πήραν τα μόρια της πιστοποιημένης επιμόρφωσης στις Τ.Π.Ε., εφαρμόστηκε δηλ. ο νόμος ως έχει. Είχαν προηγηθεί μια σειρά επίσημα έγγραφα από υπηρεσίες του Υπουργείου που θεμελίωναν νομικά και βεβαίωναν ότι οι καθηγητές Πληροφορικής δικαιούνται το αυτονόητο!
Καλοκαίρι 2011:
Βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία επιλογής Δ/ντών Σχολικών Μονάδων. Στην αρχή της διαδικασίας επιλογής τα περισσότερα συμβούλια επιλογής εφαρμόζουν το νόμο και αποδίδουν τα μόρια των Τ.Π.Ε. στους καθηγητές Πληροφορικής. Σε ελάχιστες περιοχές τα συμβούλια επιλογής βλέπουν ότι οι επιθυμητές επιλογές δεν «βγαίνουν» και αποφασίζουν να κοπούν τα μόρια, από τους καθηγητές Πληροφορικής!
Για το θέμα ενημερώνονται στο υπουργείο υπηρεσιακά στελέχη και παράγοντες και μετά από την έκδοση μιας σειράς αλληλοσυγκρουόμενων διαδοχικών εγκυκλίων, αποφασίζουν ανεξήγητα, αυθαίρετα και παράνομα, να μην εφαρμόσουν το αυτονόητο, να μην αποδοθούν δηλ. τα μόρια στους καθηγητές Πληροφορικής, αφαιρώντας τα 2 ή 3 μόρια της πιστοποίησης στις Τ.Π.Ε., αφαιρώντας το καθοριστικό 20%-30% των μορίων που κατά μέσο όρο μπορεί να έχει ένας υποψήφιος Δ/ντής πριν τη συνέντευξη. Τους αποκλείουν ουσιαστικά από τις θέσεις των Δ/ντών σχολείων. Οι «παράγοντες» ερμηνεύουν το νόμο κατά το δοκούν.
Η συνέχεια για το αυτονόητο θα δοθεί στα δικαστήρια, με ότι αυτό συνεπάγεται για την ομαλή λειτουργία των σχολείων, αφού όταν εκδοθούν οι σχετικές δικαστικές αποφάσεις που θα δικαιώνουν τους καθηγητές Πληροφορικής, θα ανατραπούν οι πίνακες κατάταξης των υποψηφίων Δ/ντών.
Όμως θα παραμείνουν τα ερωτήματα:
  • Ποιες δυνάμεις και ποια συμφέροντα είναι ακόμα και πιο πάνω από τις επίσημα διακηρυγμένες θέσεις της πολιτικής ηγεσίας;
  • Για ποιο λόγο ξαφνικά κάποιοι, χωρίς να έχει υπάρξει κανένα ουσιαστικό πρόβλημα, αποφάσισαν να υπονομεύσουν κάθε προσπάθεια συνεργασίας, προσφοράς και καλής διάθεσης των καθηγητών Πληροφορικής;
  • Ποιοι και γιατί δεν αντιλαμβάνονται ότι το θέμα δεν αφορά μόνο τους ελάχιστους καθηγητές Πληροφορικής που είναι υποψήφιοι Δ/ντές, αλλά είναι θέμα ηθικής τάξης και αναγνώρισης προσφοράς, είναι θέμα που αφορά όλο τον κλάδο των 8.000 καθηγητών Πληροφορικής;
  • Με ποιά ηθική νομιμοποίηση και με ποια λογική, θα ζητήσουν, το Υπουργείο και οι νέοι Δ/ντές των σχολείων, από τους καθηγητές Πληροφορικής να διαθέσουν τις γνώσεις τους για την ψηφιακή υποστήριξη του σχολείου, όταν αυτές τις γνώσεις δεν τους τις αναγνωρίζουν; Δεν θα είναι εύλογο οι μοριοδοτηθέντες πιστοποιημένοι στις Τ.Π.Ε. συνάδελφοι να αναλάβουν εξ ολοκλήρου και αποκλειστικά αυτές τις εργασίες;
Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έστω και την ύστατη στιγμή, να δει το θέμα σε όλες του τις διαστάσεις, νομικές - ηθικές - υπηρεσιακές, και παραμερίζοντας ενδοιασμούς και «περιβάλλον», να αποδείξει τις προθέσεις της για δικαιοσύνη, ισότητα, συνεργασία και αξιοκρατία.
3 Ιουλίου 2011
Το Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου