ΕΛΜΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
ΕΛΜΕ Χαλκιδικής: Ανακοίνωση για τις Πανελλήνιες εξετάσεις
Με την εξαγγελία και μόνο
κινητοποίησης από τη μεριά των εκπαιδευτικών μέσα σε
περίοδο Πανελλαδικών εξετάσεων, ολόκληρο το σύστημα βγήκε
στα χαρακώματα. Υπουργοί, κυβερνητικοί παράγοντες, και χρυσοπληρωμένοι
τηλεπαρουσιαστές, λοιδόρησαν και κατασυκοφάντησαν έναν ολόκληρο κλάδο,
δήθεν «για το καλό των παιδιών» και προκειμένου να μη θιγούν τα ιερά και
όσια των εξετάσεων.
Η επιστράτευση 86.000 εκπαιδευτικών, η ουσιαστική κατάλυση του δικαιώματος μας στην απεργία ήρθε
σαν επιστέγασμα αυτής της προπαγάνδας, προκειμένου οι εξετάσεις να
πραγματοποιηθούν κανονικά. Ο ίδιος ο κρατικός μηχανισμός που έναν
ολόκληρο χρόνο δεν μπορούσε να στελεχώσει τα σχολεία με καθηγητές, τώρα
λειτούργησε άψογα και σε χρόνο ρεκόρ επίταξε το προσωπικό της
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης...
Τελικά η απεργία δεν έγινε και «όλα κύλησαν ομαλά και σύμφωνα με το πρόγραμμα»...
Και για μια ακόμα φορά είδαμε :
Θέματα υπερβολικά απαιτητικά,
που απευθύνονται σε ένα μαθητικό κοινό που είχε προετοιμαστεί σε
συγκεκριμένους εξωσχολικούς χώρους, παραβιάζοντας ακόμα και τις βασικές
κατευθύνσεις που δίνει το υπουργείο, όπως στα Μαθηματικά Γενικής
Παιδείας.
Θέματα μη διαβαθμισμένα,
που «είναι τα δυσκολότερα των τελευταίων ετών και απαιτούν ειδικές
τεχνικές, που ίσως δεν προωθούν την έλξη και την αγάπη των μαθητών στα
Μαθηματικά» όπως κατήγγειλε η Μαθηματική Εταιρεία στα Μαθηματικά
Κατεύθυνσης.
Θέματα που «ήταν έξω από το πνεύμα διδασκαλίας,
το πνεύμα του σχολικού βιβλίου και της αξιολόγησης της Φυσικής», όπως
καταγγέλλει η Ένωση Ελλήνων Φυσικών για τη Φυσική Κατεύθυνσης.
Θέματα με λάθη και εσφαλμένες διατυπώσεις όπως στα Εσπερινά και τα ΕΠΑΛ.
Και επίσης είδαμε για μια ακόμα φορά μαθητές αλλά και γονείς και εκπαιδευτικούς να καταρρέουν ψυχικά και σωματικά κάτω από το βάρος ενός τρίωρου, που σύμφωνα με την κυρίαρχη λογική «κρίνει το μέλλον των παιδιών»....
Επιτέλους αυτός ο παραλογισμός πρέπει κάποια στιγμή να πάρει τέλος, η υποκρισία πρέπει να σταματήσει!
Από τη
μια αποδείχτηκε για μια ακόμα φορά ότι το υπουργείο όχι μόνο δεν
διαθέτει την απαιτούμενη κοινωνική ευαισθησία και στοιχειώδη αίσθηση
δικαιοσύνης, αλλά επιπλέον στερείται και των πιο βασικών παιδαγωγικών
αρχών και οργανωτικών ικανοτήτων προκειμένου να φέρει σε πέρας το
οποιοδήποτε έργο. Έγινε για μία ακόμα φορά φανερό ότι απαξιώνοντας το
δημόσιο σχολείο θέλουν να στρέψουν τις οικογένειες προς την ιδιωτική
εκπαίδευση.
Από την άλλη ως μαχόμενοι εκπαιδευτικοί οφείλουμε να αναδείξουμε το ζήτημα στην πραγματική του διάσταση : Οι
εξετάσεις βάζουν ταξικούς φραγμούς στους πολλούς, αποτελούν βασικό
μηχανισμό κοινωνικής αναπαραγωγής και υπονομεύουν το μορφωτικό ρόλο
του σχολείου με την τυποποίηση της γνώσης, τον κατακερματισμό των
επιστημονικών αντικειμένων, την πρόωρη ειδίκευση και την αποστήθιση.
Ταυτόχρονα δεσμεύουν ολόκληρο το εκπαιδευτικό σύστημα στη λογική τους
και υποτάσσουν τον εκπαιδευτικό περιορίζοντας την παιδαγωγική ελευθερία,
ακυρώνοντας οποιαδήποτε πρωτότυπη, ζωντανή ή καινοτόμα ιδέα.
Επειδή ξέρουμε ότι «Το σύστημα δεν κάνει λάθη αλλά είναι το ίδιο λάθος !», ενάντια στις εξετασιοκεντρικές λογικές, αγωνιζόμαστε για την ελεύθερη πρόσβαση όλων των παιδιών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και για
ένα σχολείο που θα προάγει την ολόπλευρη γνώση, την κριτική σκέψη, την
ομαδική εργασία, τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα και θα παράγει
ολοκληρωμένους ανθρώπους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου