ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Ημέρα κατά της σχολικής βίας την Τετάρτη στα σχολεία
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Με
δική της πρωτοβουλία η εισαγγελέας Ανηλίκων Ελένη Κωστίδου ξεκινάει
επισκέψεις σε σχολεία της Θεσσαλονίκης , προκειμένου να ενημερώσει
δασκάλους, καθηγητές και διευθυντές για τη σχολική βία .
Στο μεταξύ το υπουργείο Παιδείας με εγύκλιό του καλεί για τις 6 Μαρτίου , Ημέρα της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού , τις σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Το υπουργείο καλεί τους Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης να δώσουν σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις προς στους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπ/σης, στους Σχολικούς Συμβούλους, στους Διευθυντές Α/θμιας Εκπ/σης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων ώστε η 6η Μαρτίου να είναι η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στο χώρο των σχολείων με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Κατά την ημέρα αυτή , σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας είναι δυνατόν να διοργανωθούν:
- Ανάπτυξη συζητήσεων με τους μαθητές στις τάξεις με θέματα που αφορούν τη βία, τις αιτίες που την προκαλούν, τους τρόπους εκδήλωσης κ.λ.π.. Είναι σκόπιμο να ακούγεται η γνώμη των μαθητών και να προκύπτουν ιδέες για εναλλακτικούς τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, ανάληψης ευθυνών και ρόλων, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του κάθε σχολείου.
- Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στην σχολική βία, ύστερα από κατάλληλη προεργασία και με πρωτοβουλία παρουσιάσεων από τους ίδιους τους μαθητές.
- Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις.
- Δημιουργία αφισών ή/και φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών.
- Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών σχετικά με τη βία, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου, πιθανά δε και με δημιουργία σχετικών τοιχογραφιών σε επιλεγμένους χώρους της σχολικής μονάδας.
- Παρουσιάσεις σχετικά με επιμέρους άξονες της θεματολογίας, από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών.
- Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν θέματα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση και ειρηνική επίλυση της βίας.
- Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με το φαινόμενο.
- Συναντήσεις Σχολικών Συμβουλίων, Σχολικών Συμβούλων και Υπευθύνων Αγωγής Υγείας-Σχολικών δραστηριοτήτων με συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, με θέμα την βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με στόχο τη συστηματική πρόληψη, διαμεσολάβηση και ουσιαστική αντιμετώπιση περιστατικών βίας.
- Πραγματοποίηση διαδραστικών ομιλιών και βιωματικών σεμιναρίων για το φαινόμενο από εξειδικευμένους επιστήμονες σε ομάδες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, σε χρόνο εκτός της λειτουργίας του σχολείου.
Στο μεταξύ το υπουργείο Παιδείας με εγύκλιό του καλεί για τις 6 Μαρτίου , Ημέρα της Σχολικής βίας και του εκφοβισμού , τις σχολικές μονάδες Α/θμιας Εκπαίδευσης να αφιερώσουν χρόνο (δύο ή περισσότερες διδακτικές ώρες με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων) σε δράσεις – συζητήσεις – εκδηλώσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού με στόχο την ευαισθητοποίηση των σχολικών κοινοτήτων και την επαγρύπνηση όλων των μελών τους για την έγκαιρη παρέμβαση, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές της συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.
Το υπουργείο καλεί τους Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Α/θμιας & Δ/θμιας Εκπ/σης να δώσουν σχετικές οδηγίες και κατευθύνσεις προς στους Προϊσταμένους Επιστημονικής & Παιδαγωγικής Καθοδήγησης Α/θμιας Εκπ/σης, στους Σχολικούς Συμβούλους, στους Διευθυντές Α/θμιας Εκπ/σης και τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων Α/θμιας Εκπ/σης όλης της χώρας να συμβάλουν ενεργά στην αποτελεσματική προετοιμασία και υλοποίηση δράσεων ώστε η 6η Μαρτίου να είναι η απαρχή μιας συντονισμένης παρέμβασης στο χώρο των σχολείων με στόχο την πρόληψη και την αντιμετώπιση φαινομένων σχολικής βίας και εκφοβισμού.
Κατά την ημέρα αυτή , σύμφωνα με την εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας είναι δυνατόν να διοργανωθούν:
- Ανάπτυξη συζητήσεων με τους μαθητές στις τάξεις με θέματα που αφορούν τη βία, τις αιτίες που την προκαλούν, τους τρόπους εκδήλωσης κ.λ.π.. Είναι σκόπιμο να ακούγεται η γνώμη των μαθητών και να προκύπτουν ιδέες για εναλλακτικούς τρόπους πρόληψης, αντιμετώπισης, ανάληψης ευθυνών και ρόλων, ανάλογα με τις ειδικές συνθήκες του κάθε σχολείου.
- Βιβλιοπαρουσιάσεις και συζητήσεις μεταξύ μαθητών, με αφορμή βιβλία που αναφέρονται στην σχολική βία, ύστερα από κατάλληλη προεργασία και με πρωτοβουλία παρουσιάσεων από τους ίδιους τους μαθητές.
- Προβολές ταινιών συναφούς θεματολογίας, που ανταποκρίνονται στο ηλικιακό και γνωστικό επίπεδο των μαθητών, ακολουθούμενες από σχετικές συζητήσεις και περαιτέρω δράσεις.
- Δημιουργία αφισών ή/και φυλλαδίων με μηνύματα και πληροφορίες κατά της βίας, χρησιμοποιώντας κολλάζ, ζωγραφική και άλλα εργαλεία των νέων τεχνολογιών.
- Εικαστικά εργαστήρια με δημιουργίες των μαθητών σχετικά με τη βία, ακολουθούμενα από συζήτηση και έκθεση των έργων σε χώρους του σχολείου, πιθανά δε και με δημιουργία σχετικών τοιχογραφιών σε επιλεγμένους χώρους της σχολικής μονάδας.
- Παρουσιάσεις σχετικά με επιμέρους άξονες της θεματολογίας, από ομάδες μαθητών σχολείων, βασισμένες σε έρευνες υλικού από το διαδίκτυο, συζητήσεις, συμπλήρωση ερωτηματολογίων, καταγραφή απόψεων και αξιοποίηση σύγχρονων μέσων επικοινωνίας και νέων τεχνολογιών.
- Θεατρικά, μουσικά ή/και χορευτικά δρώμενα, σε σχολικές μονάδες όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί με εξειδικευμένη επιμόρφωση, ώστε να αναδειχθούν θέματα σχετικά με την πρόληψη και αντιμετώπιση και ειρηνική επίλυση της βίας.
- Αναρτήσεις στο διαδίκτυο, σε σχολικά sites / blogs, αναφορικά με δράσεις και έρευνες σχετικά με το φαινόμενο.
- Συναντήσεις Σχολικών Συμβουλίων, Σχολικών Συμβούλων και Υπευθύνων Αγωγής Υγείας-Σχολικών δραστηριοτήτων με συμμετοχή εκπροσώπων των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, με θέμα την βελτίωση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας, με στόχο τη συστηματική πρόληψη, διαμεσολάβηση και ουσιαστική αντιμετώπιση περιστατικών βίας.
- Πραγματοποίηση διαδραστικών ομιλιών και βιωματικών σεμιναρίων για το φαινόμενο από εξειδικευμένους επιστήμονες σε ομάδες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, σε χρόνο εκτός της λειτουργίας του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου