Powered By Blogger

Κυριακή 5 Φεβρουαρίου 2012

Ο.Λ.Μ.Ε. : ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ''ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ'' ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΕ ΑΕΙ - ΤΕΙ.

ΟΛΜΕ: Σχετικά με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την πρόσβαση στα ΑΕΙ - ΤΕΙ
Αρθρογράφος: ΟΛΜΕ
Ο.Λ.Μ.Ε.     
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382 – 33 11 338   
www.olme.gr    
e-mail: 
olme@otenet.gr                    Αθήνα, 4/2/12

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Σχετικά με τις εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας για το «Νέο Λύκειο» και την πρόσβαση στα ΑΕΙ - ΤΕΙ

Έναν ατελείωτο εξεταστικό μαραθώνιο καθιερώνει, με το «νέο Λύκειο» και το νέο σύστημα πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, το Υπουργείο Παιδείας.
Έτσι, πέρα από τα ωραία και μεγάλα λόγια και τις διακηρύξεις για «αποδέσμευση του λυκείου από την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση», σε  τελευταία ανάλυση όλες οι τελικές γραπτές εξεταστικές διαδικασίες, και στις τρεις τάξεις του Λυκείου, μετατρέπονται ουσιαστικά σε πανελλαδικού χαρακτήρα. Με αυτό τον τρόπο οι εξεταστικοί φραγμοί γίνονται ακόμα πιο ισχυροί.
Το όλο σύστημα είναι προσαρμοσμένο κατά κύριο λόγο στη διακηρυγμένη ήδη πρόθεση της Κυβέρνησης να μετακινήσει βίαια ένα σημαντικό ποσοστό μαθητών από την εκπαίδευση στην κατάρτιση.
Ορισμένες πρώτες παρατηρήσεις για τις εξαγγελίες:
• Η δήθεν μείωση μαθημάτων ουσιαστικά προκύπτει από τη συνένωση γνωστικών αντικειμένων.
• Οι φυσικές επιστήμες εκδιώκονται από τον «πυρήνα μαθημάτων γενικής παιδείας».
• Η καθιέρωση των ερευνητικών ή συνθετικών εργασιών δεν συνοδεύεται από άλλα αναγκαία μέτρα και υποδομές (π.χ. βιβλιοθήκες, επιμόρφωση κ.λπ.).
• Τα μαθήματα επιλογής ουσιαστικά θα περιορίζονται δραματικά λόγω των ελάχιστων προσλήψεων εκπαιδευτικών. Εξάλλου, ο εξετασιοκεντρικός χαρακτήρας του συστήματος κάνει σχεδόν υποχρεωτική την «εμβάθυνση» φροντιστηριακού τύπου στα μαθήματα που οδηγούν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
• Ο Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός ουσιαστικά καταργείται.
• Για μια ακόμη φορά οι εξαγγελίες για το γενικό λύκειο γίνονται χωριστά από το τεχνολογικό, παρά το γεγονός πως το Υπουργείο Παιδείας διακηρύσσει την ισοτιμία των Λυκείων.
• Αφαιρείται από το Υπουργείο Παιδείας η διαδικασία των εξετάσεων για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το ΥΠΔΒΜΘ δημιουργεί  έναν «ανεξάρτητο οργανισμό εξετάσεων», παραγνωρίζοντας το θετικό ρόλο και την πολυετή και πλούσια εμπειρία των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας.
• Σε ό,τι αφορά τις ενδοσχολικές εξετάσεις για την προαγωγή από τάξη σε τάξη, αφαιρείται η δυνατότητα να εξετάζονται οι μαθητές με βάση τη δουλειά που έχει γίνει στο συγκεκριμένο σχολείο, κοντά στις ανάγκες τους. Ο εκπαιδευτικός μετατρέπεται από δάσκαλος σε διεκπεραιωτής κεντρικών κατευθύνσεων μια διαδικασία που δεν έχει σχέση με τη σχολική πράξη.
Τελικά το προτεινόμενο «Νέο Λύκειο» με το νέο εξεταστικό σύστημα είναι δυσμενέστερο ακόμη και από το σύστημα που καθιέρωσε ο «νόμος Αρσένη», το οποίο, αφού εξώθησε χιλιάδες μαθητές εκτός Λυκείου, κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος τα επόμενα χρόνια.
Αν υλοποιηθεί μια τέτοια εκπαιδευτική πολιτική εκτιμούμε πως το αποτέλεσμα θα είναι η αύξηση της μαθητικής διαρροής καθώς χιλιάδες παιδιά δεν θα τελειώνουν το λύκειο, η παραπέρα αύξηση της παραπαιδείας και η ακόμη μεγαλύτερη υποταγή του περιεχομένου σπουδών μόνο στο «εξεταστικά» χρήσιμο. Η φροντιστηριακή «λογική» γίνεται πρότυπο για τη διδακτική πράξη, καθώς η παπαγαλία καταξιώνεται και η γνώση απαξιώνεται.
Η επιμονή του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει τώρα τις αλλαγές στο Λύκειο (Γενικό και Τεχνολογικό), υποκρύπτει, εκτός των άλλων, και τη βούλησή του για ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων – καταργήσεων σχολικών μονάδων, ιδιαίτερα στη ΤΕΕ, με πρόσχημα αυτές τις «μεταρρυθμίσεις».
Αν συνδυάσουμε δε τις προτάσεις για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που έχουν δει και πρόσφατα το φως της δημοσιότητας, τις δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας για το θέμα και τις νομοθετικές ρυθμίσεις του νέου μισθολόγιου – βαθμολόγιου (ν.4024/11) για την εξέλιξη των εκπαιδευτικών, με τις εξαγγελίες για τον πανελλαδικό – «αντικειμενικό» χαρακτήρα των εξετάσεων και στις 3 τάξεις του λυκείου, δεν είναι καθόλου απίθανο να σχεδιάζει το υπουργείο το πιο ακραία αντιδραστικό σενάριο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ώστε αυτή να γίνεται ουσιαστικά μέσα από τις επιδόσεις των μαθητών!!
Τέλος, όπως έχουμε επανειλημμένα τονίσει ως Ομοσπονδία, αυτή η κυβέρνηση δεν νομιμοποιείται να νομοθετήσει ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα επηρεάσει για δεκαετίες την παιδεία στη χώρα μας. 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου