ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΚΩΝ.ΑΡΒΑΝΙΤΟΠΟΥΛΟΥ
«Επανέρχεται η βάση του 10 για εισαγωγή σε ΑΕΙ - ΤΕΙ»
Ανάσα για τη χώρα χαρακτηρίζει ο υπουργός Παιδείας κ. Κωνσταντίνος
Αρβανιτόπουλος την απόφαση του Eurogroup για την εκταμίευση της δόσης,
προαναγγέλλοντας σχέδιο για τη νεανική επιχειρηματικότητα που θα
ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες. Ερωτηθείς σχετικά με τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ.
Αρβανιτόπουλος κάνει λόγο για πλειοδότηση σε λαϊκισμό, ενώ καλεί τα
στελέχη της Χρυσής Αυγής να συμμορφωθούν με τους νόμους.
Ο κ. Αρβανιτόπουλος, ο οποίος αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» της κυβέρνησης Σαμαρά, επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό, ανακοινώνοντας στη συνέντευξή του στο «ΘΕΜΑ» σειρά από μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Ο υπουργός προαναγγέλλει την επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ενώ περιγράφει το νέο τοπίο που θα προκύψει μέσα από τις συγχωνεύσεις και θα αποτυπωθεί στο μηχανογραφικό που θα πάρουν στα χέρια τους οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων. Ο υπουργός ξεκαθαρίζει ότι όσοι εκπαιδευτικοί καταδικάζονται θα απολύονται, ενώ αποκαλύπτει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα στο υπουργείο Παιδείας για να τεθούν σε αργία υπάλληλοι στο πλαίσιο πειθαρχικής και ποινικής διαδικασίας.
-Τι πρέπει να περιμένουμε από τα νέα συμβούλια διοίκησης σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ;
Ο,τι ακριβώς ορίζει ο νόμος. Να χαράξουν τη στρατηγική για την ανάπτυξη του ιδρυμάτων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Να αναλάβουν τη γενική εποπτεία και τον έλεγχο της λειτουργίας των ιδρυμάτων. Να αναθεωρήσουν και να εγκρίνουν τους οργανισμούς και τους εσωτερικούς κανονισμούς των ιδρυμάτων. Κατά κύριο λόγο, όμως, αναμένουμε να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη σύνδεση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με την κοινωνία και την οικονομία, για τη συμβολή τους στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και τη συνεργασία με τα εκπαιδευτικά, μορφωτικά ιδρύματα, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού.
-Πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των συγχωνεύσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και τι θα γίνει με τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό;
Το επόμενο μηχανογραφικό δελτίο των Πανελληνίων θα αποτυπώνει τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τα νέα ισχυρότερα τμήματα που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις, για να υποδεχτούν τους εισακτέους της νέας χρονιάς. Από αυτή τη διαδικασία κανείς δεν έχει να χάσει, αντίθετα όλοι θα κερδίσουν. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία και θα γίνουν ανταγωνιστικότεροι στον δύσκολο στίβο της εργασίας. Τα ιδρύματα θα αναβαθμιστούν, οι συνάδελφοι καθηγητές, αλλά και το διοικητικό προσωπικό θα ωφεληθούν, καθώς θα εργάζονται πλέον σε ένα
Ο κ. Αρβανιτόπουλος, ο οποίος αναδεικνύεται σε ένα από τα πιο δυνατά «χαρτιά» της κυβέρνησης Σαμαρά, επιβεβαιώνει τον χαρακτηρισμό, ανακοινώνοντας στη συνέντευξή του στο «ΘΕΜΑ» σειρά από μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία. Ο υπουργός προαναγγέλλει την επαναφορά της βάσης του 10 για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ, ενώ περιγράφει το νέο τοπίο που θα προκύψει μέσα από τις συγχωνεύσεις και θα αποτυπωθεί στο μηχανογραφικό που θα πάρουν στα χέρια τους οι φετινοί υποψήφιοι των Πανελληνίων Εξετάσεων. Ο υπουργός ξεκαθαρίζει ότι όσοι εκπαιδευτικοί καταδικάζονται θα απολύονται, ενώ αποκαλύπτει ότι βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα στο υπουργείο Παιδείας για να τεθούν σε αργία υπάλληλοι στο πλαίσιο πειθαρχικής και ποινικής διαδικασίας.
-Τι πρέπει να περιμένουμε από τα νέα συμβούλια διοίκησης σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ;
Ο,τι ακριβώς ορίζει ο νόμος. Να χαράξουν τη στρατηγική για την ανάπτυξη του ιδρυμάτων σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο. Να αναλάβουν τη γενική εποπτεία και τον έλεγχο της λειτουργίας των ιδρυμάτων. Να αναθεωρήσουν και να εγκρίνουν τους οργανισμούς και τους εσωτερικούς κανονισμούς των ιδρυμάτων. Κατά κύριο λόγο, όμως, αναμένουμε να αναλάβουν πρωτοβουλίες για τη σύνδεση των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με την κοινωνία και την οικονομία, για τη συμβολή τους στην αναπτυξιακή προσπάθεια της χώρας και τη συνεργασία με τα εκπαιδευτικά, μορφωτικά ιδρύματα, τους επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της Ελλάδας και του εξωτερικού.
-Πότε θα ολοκληρωθεί η διαδικασία των συγχωνεύσεων σε ΑΕΙ και ΤΕΙ και τι θα γίνει με τους φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό;
Το επόμενο μηχανογραφικό δελτίο των Πανελληνίων θα αποτυπώνει τον νέο ακαδημαϊκό χάρτη της χώρας και τον Σεπτέμβριο θα λειτουργήσουν τα νέα ισχυρότερα τμήματα που θα προκύψουν από τις συγχωνεύσεις, για να υποδεχτούν τους εισακτέους της νέας χρονιάς. Από αυτή τη διαδικασία κανείς δεν έχει να χάσει, αντίθετα όλοι θα κερδίσουν. Οι φοιτητές θα αποκτήσουν ισχυρότερα πτυχία και θα γίνουν ανταγωνιστικότεροι στον δύσκολο στίβο της εργασίας. Τα ιδρύματα θα αναβαθμιστούν, οι συνάδελφοι καθηγητές, αλλά και το διοικητικό προσωπικό θα ωφεληθούν, καθώς θα εργάζονται πλέον σε ένα
εξορθολογισμένο και αναβαθμισμένο περιβάλλον. Το
σημαντικότερο, όμως, είναι ότι η χώρα θα ωφεληθεί μεσοπρόθεσμα, διότι η
αναβάθμιση της παιδείας είναι ο πιο σημαντικός μοχλός ανάπτυξης.
-Τα κριτήρια των συγχωνεύσεων ποια θα είναι;
Τα κριτήρια τα οποία έχουμε συζητήσει με τις ηγεσίες των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ αφορούν στο φυσικό μέγεθος και στη διάρθρωση των ιδρυμάτων, τη χωροταξική κατανομή, το γνωστικό αντικείμενο, την ποιότητα των σπουδών και τη βιωσιμότητα των τμημάτων. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε την αριστεία, την εξωστρέφεια, τη λογοδοσία, τον εξορθολογισμό, τις οικονομίες κλίμακας. Ο στόχος είναι να έχουμε ισχυρά και διεθνώς ανταγωνιστικά ιδρύματα και τμήματα, τα οποία θα ανταποκρίνονται στις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας.
-Η βάση του 10 θα επανέλθει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Τα ισχυρά τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ προϋποθέτουν και ένα μίνιμουμ προϋποθέσεων εισαγωγής. Γι’ αυτό και προσανατολιζόμαστε να τεθεί η βάση του 10 ως ελάχιστη προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
-Επαναφέρετε επίσης τις μεταγραφές στα πανεπιστήμια;
Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνουμε για τη δοκιμαζόμενη από την κρίση ελληνική οικογένεια, δίνουμε τη δυνατότητα μετεγγραφής στους εισακτέους της φετινής χρονιάς, με βάση οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Για πρώτη φορά καθιερώνουμε το κατά κεφαλήν εισόδημα ως κριτήριο προκειμένου να είμαστε δίκαιοι για τις πολύτεκνες οικογένειες, όπως και για τις μονογονεϊκές, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα διπλασιάζεται. Επίσης, υπάρχει μέριμνα για τους φοιτητές που οι γονείς τους έχασαν τις δουλειές τους εντός του 2012, γι' αυτούς που έχουν και τους δύο γονείς ανέργους ή ο ένας εκ των δύο είναι χωρίς δουλειά για τουλάχιστον έναν χρόνο. Ο στόχος είναι να βοηθήσουμε τις οικογένειες εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση, χωρίς να επιβαρύνουμε τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με παραπάνω από 10% των εισακτέων τους. Αφιερώσαμε πάρα πολύ χρόνο και μελετήσαμε το ζήτημα διεξοδικά προκειμένου να είμαστε δίκαιοι και να επωφεληθούν του μέτρου αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.
-Υπάρχει σχέδιο για συγχωνεύσεις σχολείων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πότε και με ποια κριτήρια;
Το κριτήριο είναι η δυνατότητα εφαρμογής του Ολοήμερου Σχολείου και του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος στο σύνολο των σχολείων της χώρας. Η δυνατότητα ενός σύγχρονου Ψηφιακού Σχολείου, χωρίς ελλείψεις, προϋποθέτει πολυθέσια σχολεία, οπότε θα γίνουν συγχωνεύσεις, όπου είναι απαραίτητες, εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς, χωρίς να αγγίξουν φυσικά περιοχές της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας.
-Υπάρχει ανάγκη εξορθολογισμού του προσωπικού σε όλο τον δημόσιο τομέα και ουσιαστικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να απομακρύνονται όσοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους και να υπάρξει μείωση του αριθμού τους. Στον κλάδο των εκπαιδευτικών προτίθεστε να προχωρήσετε σε ουσιαστική αξιολόγηση προς την κατεύθυνση αυτή;
Ουσιαστική αξιολόγηση είναι για εμάς αυτή που καταδεικνύει τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλαδή των δομών, των διαδικασιών και των αναγκών του εκπαιδευτικού μας δυναμικού ώστε να μπορέσουμε να τα διορθώσουμε. Εχω πει, και θα το πω ξανά, ότι η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρία και δεν οδηγεί σε απολύσεις. Υπάρχει πειθαρχικός έλεγχος γι’ αυτό. Μέσα από την αξιολόγηση θα δώσουμε, όμως, στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα της βελτίωσης, τη δυνατότητα της επιμόρφωσης και της μετεκπαίδευσης για να μπορέσουν να γίνουν καλύτεροι. Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει είναι να χτίσουμε ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς, για να προχωρήσουμε από κοινού στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
-Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε γραφεία ενώ εμφανίζονται κενά στα σχολεία;
Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα επιστρέψουν στις τάξεις τους και στους μαθητές τους από την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς. Το μείζον για μένα είναι να μην υπάρξει κενό σε τάξη τον Σεπτέμβριο και να μη χρειάζεται κάθε χρονιά να γίνεται αυτός ο αγώνας δρόμου προκειμένου να καλύπτονται τα κενά.
-Πότε θα απολυθούν οι επίορκοι εκπαιδευτικοί που συνδέονται με σοβαρά ποινικά αδικήματα όπως η ασέλγεια;
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσω το εξής: εκπαιδευτικοί που καταδικάζονται αμετάκλητα απολύονται αυτομάτως. Υπάρχει σε εξέλιξη μια διαδικασία από πλευράς του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για να τεθούν σε αργία δημόσιοι υπάλληλοι στο πλαίσιο πειθαρχικής και ποινικής διαδικασίας, που αφορά έναν πολύ μικρό αριθμό υπαλλήλων του υπουργείου μας.
-Θα γίνουν διορισμοί εκπαιδευτικών στα σχολεία για το 2013;
Θα γίνουν σε αναλογία ένα προς δέκα. Αυτό είναι το μέγιστο που μας επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Γι’ αυτό κινούμαστε αυτή τη στιγμή και επιστρατεύουμε κάθε διαθέσιμο μέσο ώστε να μην υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία τον Σεπτέμβριο.
-Πόσο μπορεί να αντέξει η τρικομματική κυβέρνηση με δεδομένη την πολιτική πίεση που υφίσταται από την κρίση, αλλά και αυτά των εσωκομματικών ισορροπιών;
Η κυβέρνηση Σαμαρά είναι κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας. Η πίεση είναι δεδομένη, όπως και οι διαφορετικές προσεγγίσεις που προέρχονται από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες των τριών κομμάτων. Είμαστε, όμως, αποφασισμένοι να τιμήσουμε την εντολή που πήραμε από τους πολίτες τον Ιούνιο και να προχωρήσουμε μέχρι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση.
-Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν τον ΣΥΡΙΖΑ να κερδίζει την πρώτη θέση. Είναι αναστρέψιμη αυτή η εικόνα;
Οι εκλογές έγιναν μόλις πριν από 5 μήνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η κυβέρνηση χρειάστηκε να πάρει δύσκολες αποφάσεις και είναι λογικό αυτό να αποτυπώνεται στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πλειοδοτήσει σε λαϊκισμό, υιοθετώντας κάθε συντεχνιακό αίτημα, αντιστεκόμενος σε κάθε μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Οταν οι πολιτικές της κυβέρνησης αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς, και αυτό θα το δείτε άμεσα, αυτή η εικόνα θα αναστραφεί.
-Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο Χρυσή Αυγή; Ανησυχείτε;
Η Χρυσή Αυγή θα πρέπει να ανησυχεί αν συνεχίσει έτσι, όχι εμείς. Δεν πιστεύω, πάντως, ότι πρέπει να τεθεί εκτός νόμου. Αντίθετα, τα στελέχη της θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.
-Το Φορολογικό θα περάσει από τη Βουλή;
Προχωράμε στη δημιουργία ενός δικαιότερου, απλούστερου και αποτελεσματικότερου φορολογικού συστήματος, το οποίο θα έχει αναπτυξιακή κατεύθυνση, αλλά και που θα εφαρμόζει ένα νέο αυστηρότερο πλαίσιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω της αναδιοργάνωσης του φορολογικού, ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού. Η ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου είναι το πρώτο βήμα. Θα το κάνουμε και αυτό το βήμα, όπως και τα επόμενα.
-Τι είναι πιο δύσκολο, η νομοθέτηση ή η εφαρμογή των νόμων;
Στο υπουργείο Παιδείας έχουμε δώσει εξετάσεις στον νόμο για την Τριτοβάθμια και τις περάσαμε. Ξεπεράσαμε ισχυρά εμπόδια και εφαρμόσαμε έναν νόμο που σε μεγάλο βαθμό έμενε στα χαρτιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας στις εκλογές για τα συμβούλια διοίκησης των ιδρυμάτων έφτασε το 80%. Και προχωράμε με σταθερά βήματα, χωρίς εμμονές και ιδεοληψίες, στις επόμενες αλλαγές. Η πολιτική, που είναι η τέχνη του εφικτού, κρίνεται πάντοτε από το αποτέλεσμα. Στην πράξη κρινόμαστε όλοι, και κρινόμαστε αυστηρά.
-Τα κριτήρια των συγχωνεύσεων ποια θα είναι;
Τα κριτήρια τα οποία έχουμε συζητήσει με τις ηγεσίες των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ αφορούν στο φυσικό μέγεθος και στη διάρθρωση των ιδρυμάτων, τη χωροταξική κατανομή, το γνωστικό αντικείμενο, την ποιότητα των σπουδών και τη βιωσιμότητα των τμημάτων. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε την αριστεία, την εξωστρέφεια, τη λογοδοσία, τον εξορθολογισμό, τις οικονομίες κλίμακας. Ο στόχος είναι να έχουμε ισχυρά και διεθνώς ανταγωνιστικά ιδρύματα και τμήματα, τα οποία θα ανταποκρίνονται στις αναπτυξιακές προτεραιότητες της χώρας.
-Η βάση του 10 θα επανέλθει στις Πανελλήνιες Εξετάσεις;
Τα ισχυρά τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ προϋποθέτουν και ένα μίνιμουμ προϋποθέσεων εισαγωγής. Γι’ αυτό και προσανατολιζόμαστε να τεθεί η βάση του 10 ως ελάχιστη προϋπόθεση εισαγωγής των υποψηφίων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
-Επαναφέρετε επίσης τις μεταγραφές στα πανεπιστήμια;
Στο πλαίσιο των μέτρων που λαμβάνουμε για τη δοκιμαζόμενη από την κρίση ελληνική οικογένεια, δίνουμε τη δυνατότητα μετεγγραφής στους εισακτέους της φετινής χρονιάς, με βάση οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια. Για πρώτη φορά καθιερώνουμε το κατά κεφαλήν εισόδημα ως κριτήριο προκειμένου να είμαστε δίκαιοι για τις πολύτεκνες οικογένειες, όπως και για τις μονογονεϊκές, όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα διπλασιάζεται. Επίσης, υπάρχει μέριμνα για τους φοιτητές που οι γονείς τους έχασαν τις δουλειές τους εντός του 2012, γι' αυτούς που έχουν και τους δύο γονείς ανέργους ή ο ένας εκ των δύο είναι χωρίς δουλειά για τουλάχιστον έναν χρόνο. Ο στόχος είναι να βοηθήσουμε τις οικογένειες εκείνες που έχουν πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση, χωρίς να επιβαρύνουμε τα τμήματα των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ με παραπάνω από 10% των εισακτέων τους. Αφιερώσαμε πάρα πολύ χρόνο και μελετήσαμε το ζήτημα διεξοδικά προκειμένου να είμαστε δίκαιοι και να επωφεληθούν του μέτρου αυτοί που έχουν τη μεγαλύτερη ανάγκη.
-Υπάρχει σχέδιο για συγχωνεύσεις σχολείων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Πότε και με ποια κριτήρια;
Το κριτήριο είναι η δυνατότητα εφαρμογής του Ολοήμερου Σχολείου και του Ενιαίου Αναμορφωμένου Προγράμματος στο σύνολο των σχολείων της χώρας. Η δυνατότητα ενός σύγχρονου Ψηφιακού Σχολείου, χωρίς ελλείψεις, προϋποθέτει πολυθέσια σχολεία, οπότε θα γίνουν συγχωνεύσεις, όπου είναι απαραίτητες, εν όψει της επόμενης σχολικής χρονιάς, χωρίς να αγγίξουν φυσικά περιοχές της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας.
-Υπάρχει ανάγκη εξορθολογισμού του προσωπικού σε όλο τον δημόσιο τομέα και ουσιαστικής αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων ώστε να απομακρύνονται όσοι δεν μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντά τους και να υπάρξει μείωση του αριθμού τους. Στον κλάδο των εκπαιδευτικών προτίθεστε να προχωρήσετε σε ουσιαστική αξιολόγηση προς την κατεύθυνση αυτή;
Ουσιαστική αξιολόγηση είναι για εμάς αυτή που καταδεικνύει τα κακώς κείμενα του εκπαιδευτικού συστήματος, δηλαδή των δομών, των διαδικασιών και των αναγκών του εκπαιδευτικού μας δυναμικού ώστε να μπορέσουμε να τα διορθώσουμε. Εχω πει, και θα το πω ξανά, ότι η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρία και δεν οδηγεί σε απολύσεις. Υπάρχει πειθαρχικός έλεγχος γι’ αυτό. Μέσα από την αξιολόγηση θα δώσουμε, όμως, στους εκπαιδευτικούς μας τη δυνατότητα της βελτίωσης, τη δυνατότητα της επιμόρφωσης και της μετεκπαίδευσης για να μπορέσουν να γίνουν καλύτεροι. Αυτό το οποίο πρέπει να γίνει είναι να χτίσουμε ένα συμβόλαιο εμπιστοσύνης με τους εκπαιδευτικούς, για να προχωρήσουμε από κοινού στη συνολική αναβάθμιση της ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
-Τι θα γίνει με τους εκπαιδευτικούς που είναι αποσπασμένοι σε γραφεία ενώ εμφανίζονται κενά στα σχολεία;
Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί θα επιστρέψουν στις τάξεις τους και στους μαθητές τους από την αρχή της επόμενης σχολικής χρονιάς. Το μείζον για μένα είναι να μην υπάρξει κενό σε τάξη τον Σεπτέμβριο και να μη χρειάζεται κάθε χρονιά να γίνεται αυτός ο αγώνας δρόμου προκειμένου να καλύπτονται τα κενά.
-Πότε θα απολυθούν οι επίορκοι εκπαιδευτικοί που συνδέονται με σοβαρά ποινικά αδικήματα όπως η ασέλγεια;
Κατ’ αρχάς να ξεκαθαρίσω το εξής: εκπαιδευτικοί που καταδικάζονται αμετάκλητα απολύονται αυτομάτως. Υπάρχει σε εξέλιξη μια διαδικασία από πλευράς του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης για να τεθούν σε αργία δημόσιοι υπάλληλοι στο πλαίσιο πειθαρχικής και ποινικής διαδικασίας, που αφορά έναν πολύ μικρό αριθμό υπαλλήλων του υπουργείου μας.
-Θα γίνουν διορισμοί εκπαιδευτικών στα σχολεία για το 2013;
Θα γίνουν σε αναλογία ένα προς δέκα. Αυτό είναι το μέγιστο που μας επιτρέπει η δημοσιονομική κατάσταση της χώρας. Γι’ αυτό κινούμαστε αυτή τη στιγμή και επιστρατεύουμε κάθε διαθέσιμο μέσο ώστε να μην υπάρχουν κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία τον Σεπτέμβριο.
-Πόσο μπορεί να αντέξει η τρικομματική κυβέρνηση με δεδομένη την πολιτική πίεση που υφίσταται από την κρίση, αλλά και αυτά των εσωκομματικών ισορροπιών;
Η κυβέρνηση Σαμαρά είναι κυβέρνηση εθνικής σωτηρίας. Η πίεση είναι δεδομένη, όπως και οι διαφορετικές προσεγγίσεις που προέρχονται από διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες των τριών κομμάτων. Είμαστε, όμως, αποφασισμένοι να τιμήσουμε την εντολή που πήραμε από τους πολίτες τον Ιούνιο και να προχωρήσουμε μέχρι να βγάλουμε τη χώρα από την κρίση.
-Οι τελευταίες δημοσκοπήσεις δείχνουν τον ΣΥΡΙΖΑ να κερδίζει την πρώτη θέση. Είναι αναστρέψιμη αυτή η εικόνα;
Οι εκλογές έγιναν μόλις πριν από 5 μήνες. Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα η κυβέρνηση χρειάστηκε να πάρει δύσκολες αποφάσεις και είναι λογικό αυτό να αποτυπώνεται στις τελευταίες δημοσκοπήσεις. Στο ίδιο χρονικό διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ έχει πλειοδοτήσει σε λαϊκισμό, υιοθετώντας κάθε συντεχνιακό αίτημα, αντιστεκόμενος σε κάθε μεταρρυθμιστική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. Οταν οι πολιτικές της κυβέρνησης αρχίσουν να αποδίδουν καρπούς, και αυτό θα το δείτε άμεσα, αυτή η εικόνα θα αναστραφεί.
-Πώς πιστεύετε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο Χρυσή Αυγή; Ανησυχείτε;
Η Χρυσή Αυγή θα πρέπει να ανησυχεί αν συνεχίσει έτσι, όχι εμείς. Δεν πιστεύω, πάντως, ότι πρέπει να τεθεί εκτός νόμου. Αντίθετα, τα στελέχη της θα πρέπει να συμμορφωθούν με τους νόμους της Ελληνικής Δημοκρατίας.
-Το Φορολογικό θα περάσει από τη Βουλή;
Προχωράμε στη δημιουργία ενός δικαιότερου, απλούστερου και αποτελεσματικότερου φορολογικού συστήματος, το οποίο θα έχει αναπτυξιακή κατεύθυνση, αλλά και που θα εφαρμόζει ένα νέο αυστηρότερο πλαίσιο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής μέσω της αναδιοργάνωσης του φορολογικού, ελεγκτικού και εισπρακτικού μηχανισμού. Η ψήφιση αυτού του νομοσχεδίου είναι το πρώτο βήμα. Θα το κάνουμε και αυτό το βήμα, όπως και τα επόμενα.
-Τι είναι πιο δύσκολο, η νομοθέτηση ή η εφαρμογή των νόμων;
Στο υπουργείο Παιδείας έχουμε δώσει εξετάσεις στον νόμο για την Τριτοβάθμια και τις περάσαμε. Ξεπεράσαμε ισχυρά εμπόδια και εφαρμόσαμε έναν νόμο που σε μεγάλο βαθμό έμενε στα χαρτιά. Αξίζει να σημειωθεί ότι η συμμετοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας στις εκλογές για τα συμβούλια διοίκησης των ιδρυμάτων έφτασε το 80%. Και προχωράμε με σταθερά βήματα, χωρίς εμμονές και ιδεοληψίες, στις επόμενες αλλαγές. Η πολιτική, που είναι η τέχνη του εφικτού, κρίνεται πάντοτε από το αποτέλεσμα. Στην πράξη κρινόμαστε όλοι, και κρινόμαστε αυστηρά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου