ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Ο υφυπουργός Παιδείας για τους «ντελίβερι» εκπαιδευτικούς
ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
«Επειδή θα πρέπει ο
κίνδυνος ακραίων καταστάσεων να απομακρυνθεί το υπουργείο Παιδείας θα
δώσει εκείνες τις εντολές, έτσι ώστε να μην έχουμε «ντελίβερι» εκπαιδευτικούς»
είπε ο υφυπουργός Παιδείας στη Βουλή κι εξήγησε:
Α. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση ο εκπαιδευτικός ο οποίος έχει να μετακινηθεί για να συμπληρώσει το ωράριό του, να πηγαίνει και να κάνει δεκάδες χιλιόμετρα για να το κάνει αυτό.
Β. Η πρόταση που κάναμε και η απόφαση που υπεγράφη, ήταν για να δοθούν περισσότερες δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να μετακινηθούν στο όριο ενός διευρυμένου νομού και από την άλλη πλευρά να απαντήσουμε στις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
Γ. Επομένως, έχω την εντύπωση και νομίζω ότι θα το δείτε και είναι δέσμευση του Υπουργείου ότι θα δοθούν οι κατάλληλες εγγυήσεις και οι κατάλληλες εντολές και οδηγίες στους περιφερειακούς διευθυντές, έτσι ώστε σε περίπτωση συμπλήρωσης ωραρίου, να γίνεται στα όμορα σχολεία όπως και η λογική το επιτάσσει, αλλά και οι ανάγκες των σχολείων το επιτάσσουν.
Δ. Από την άλλη πλευρά πιστέψτε με ότι αυτή η αναδιάρθρωση των περιοχών μετάθεσης είναι επ’ ωφελεία των σχολείων, αλλά και των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών, για να μη δούμε ακραίες καταστάσεις όπου είχαμε πλεονασματικές και υπερπλεονασματικές σε ορισμένες περιοχές και εντελώς ελλειμματικές ή όμορες περιοχές, έτσι ώστε να μην μπορούμε να αναπληρώσουμε ή να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ε. Νομίζω ότι εδώ μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση για εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα διανύουν χιλιόμετρα για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Θα έλεγα το αντίθετο μάλιστα.
ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ Θέλω να διαβεβαιώσω ότι εδώ δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, για τους λόγους που οδήγησαν το Υπουργείο να αναθεωρήσει, να αναδιαρθρώσει τον χάρτη των περιοχών μετάθεσης. Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης, είπε ο φυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε τα εξής: .
-Ο πρώτος είναι ότι μεταξύ των περιοχών μετάθεσης, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας, υπάρχει αναντιστοιχία. Βεβαίως υπάρχουν και λόγοι που ωθούν κάθε φορά για τη δευτεροβάθμια, επειδή έχουν διαφορετικές ειδικότητες και πολλές ειδικότητες, σε σχέση με την πρωτοβάθμια, οι περιοχές μετάθεσης να είναι ελαφρώς διαφοροποιημένες. Όμως σε πολύ μεγάλο βαθμό ήταν, αν θέλετε, αναντίστοιχες, όπως ήταν και αναντίστοιχες - είναι ο δεύτερος λόγος - με τα διοικητικά όρια των «Καλλικρατικών» δήμων, πλέον.
Οι περιοχές που είχαν προσδιοριστεί ήταν προϊόν των προηγούμενων δεκαετιών και δεν είχαν παρακολουθήσει τα διοικητικά όρια του Καλλικράτη. Αυτό λοιπόν το οποίο έγινε είναι να ξαναδούμε τις περιοχές σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια. Στην πρωτοβάθμια έγιναν ελάχιστες αλλαγές και πάντα με τις προτάσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης. Δηλαδή, από τις 58, δεν υπερβαίνουν τις 10 οι αλλαγές οι οποίες έγιναν. Στη δευτεροβάθμια έγιναν περισσότερες αλλαγές, αλλά δίνεται η δυνατότητα πλέον σήμερα και είναι ο τρίτος λόγος για μεγαλύτερες και περισσότερες επιλογές στους εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να μετακινούνται στα διευρυμένα όρια των νομών και από την άλλη πλευρά αυτές οι επιλογές, δεν γίνονται από το Υπουργείο αλλά γίνονται από τα ΜΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
Α. Δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση ο εκπαιδευτικός ο οποίος έχει να μετακινηθεί για να συμπληρώσει το ωράριό του, να πηγαίνει και να κάνει δεκάδες χιλιόμετρα για να το κάνει αυτό.
Β. Η πρόταση που κάναμε και η απόφαση που υπεγράφη, ήταν για να δοθούν περισσότερες δυνατότητες στους εκπαιδευτικούς να μπορούν να μετακινηθούν στο όριο ενός διευρυμένου νομού και από την άλλη πλευρά να απαντήσουμε στις λειτουργικές ανάγκες των σχολείων.
Γ. Επομένως, έχω την εντύπωση και νομίζω ότι θα το δείτε και είναι δέσμευση του Υπουργείου ότι θα δοθούν οι κατάλληλες εγγυήσεις και οι κατάλληλες εντολές και οδηγίες στους περιφερειακούς διευθυντές, έτσι ώστε σε περίπτωση συμπλήρωσης ωραρίου, να γίνεται στα όμορα σχολεία όπως και η λογική το επιτάσσει, αλλά και οι ανάγκες των σχολείων το επιτάσσουν.
Δ. Από την άλλη πλευρά πιστέψτε με ότι αυτή η αναδιάρθρωση των περιοχών μετάθεσης είναι επ’ ωφελεία των σχολείων, αλλά και των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών, για να μη δούμε ακραίες καταστάσεις όπου είχαμε πλεονασματικές και υπερπλεονασματικές σε ορισμένες περιοχές και εντελώς ελλειμματικές ή όμορες περιοχές, έτσι ώστε να μην μπορούμε να αναπληρώσουμε ή να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό.
Ε. Νομίζω ότι εδώ μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόθεση για εκπαιδευτικούς οι οποίοι θα διανύουν χιλιόμετρα για να συμπληρώσουν το ωράριό τους. Θα έλεγα το αντίθετο μάλιστα.
ΟΙ ΛΟΓΟΙ ΕΠΑΝΑΚΑΘΟΡΙΣΜΟΥ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΕΤΑΘΕΣΗΣ Θέλω να διαβεβαιώσω ότι εδώ δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος, για τους λόγους που οδήγησαν το Υπουργείο να αναθεωρήσει, να αναδιαρθρώσει τον χάρτη των περιοχών μετάθεσης. Τρεις είναι οι βασικοί λόγοι που οδήγησαν το υπουργείο Παιδείας στην απόφαση για τον επανακαθορισμό των περιοχών μετάθεσης, είπε ο φυπουργός Παιδείας και πρόσθεσε τα εξής: .
-Ο πρώτος είναι ότι μεταξύ των περιοχών μετάθεσης, της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας, υπάρχει αναντιστοιχία. Βεβαίως υπάρχουν και λόγοι που ωθούν κάθε φορά για τη δευτεροβάθμια, επειδή έχουν διαφορετικές ειδικότητες και πολλές ειδικότητες, σε σχέση με την πρωτοβάθμια, οι περιοχές μετάθεσης να είναι ελαφρώς διαφοροποιημένες. Όμως σε πολύ μεγάλο βαθμό ήταν, αν θέλετε, αναντίστοιχες, όπως ήταν και αναντίστοιχες - είναι ο δεύτερος λόγος - με τα διοικητικά όρια των «Καλλικρατικών» δήμων, πλέον.
Οι περιοχές που είχαν προσδιοριστεί ήταν προϊόν των προηγούμενων δεκαετιών και δεν είχαν παρακολουθήσει τα διοικητικά όρια του Καλλικράτη. Αυτό λοιπόν το οποίο έγινε είναι να ξαναδούμε τις περιοχές σε δευτεροβάθμια και πρωτοβάθμια. Στην πρωτοβάθμια έγιναν ελάχιστες αλλαγές και πάντα με τις προτάσεις των περιφερειακών διευθυντών εκπαίδευσης. Δηλαδή, από τις 58, δεν υπερβαίνουν τις 10 οι αλλαγές οι οποίες έγιναν. Στη δευτεροβάθμια έγιναν περισσότερες αλλαγές, αλλά δίνεται η δυνατότητα πλέον σήμερα και είναι ο τρίτος λόγος για μεγαλύτερες και περισσότερες επιλογές στους εκπαιδευτικούς. Εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να μετακινούνται στα διευρυμένα όρια των νομών και από την άλλη πλευρά αυτές οι επιλογές, δεν γίνονται από το Υπουργείο αλλά γίνονται από τα ΜΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου