''ΝΤΕΛΙΒΕΡΙ ΜΠΟΪΣ'' ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
Καθηγητές – «ντελίβερι μπόις» γνώσης
Σε «ντελίβερι μπόις» ειδικών αποστολών, που διασχίζουν βουνά και
θάλασσες για να παραδώσουν πακέτα διδακτικών ωρών καταβάλλοντας οι ίδιοι
τα οδοιπορικά έξοδα, μετατρέπει τους καθηγητές ο νέος χάρτης των
μεταθέσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Με απόφαση του υφυπουργού Παιδείας Θεόδωρου Παπαθεοδώρου καταργούνται
οι υποδιαιρέσεις που επέβαλλαν μέχρι σήμερα τόσο η ελληνική γεωγραφία
όσο και οι ιδιαίτερες ανάγκες της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οι
περιοχές μετάθεσης διευρύνονται στα όρια των παλιών νομών. Νησιά και
ηπειρωτική χώρα ενοποιούνται προκαλώντας ευρύτατες ανακατατάξεις στην
κατανομή των οργανικών θέσεων. Η παλιά σειρά ανακατεύεται φέρνοντας
μπροστά νεότερους καθηγητές από τα ορεινά ενός νομού και σπρώχνοντας
πίσω παλιότερους με μεγαλύτερη προϋπηρεσία στα αστικά κέντρα. Αστικά
κέντρα και δυσπρόσιτες περιοχές ενοποιούνται, επιμηκύνοντας κατά πολύ
τις αποστάσεις που πρέπει να διασχίζουν οι καθηγητές για να συμπληρώνουν
το ωράριό τους.
Ολόκληρη Αχαΐα καθορίζεται ως ενιαία περιοχή μετάθεσης. Το ίδιο και η
Λάρισα, η μεγαλύτερη ΕΛΜΕ της χώρας. Θεωρητικά αυτό σημαίνει ότι ένας
καθηγητής με οργανική θέση στην Πάτρα, όπου όμως δεν συμπληρώνει ωράριο,
μπορεί να πάρει φύλλο πορείας για τα Καλάβρυτα, όπου ενδεχομένως να
παρουσιαστεί κενό.
Στο νέο χάρτη ενοποιούνται οι Παξοί με την Κέρκυρα, η Σαμοθράκη με
την Αλεξανδρούπολη, η Θάσος με την Καβάλα, η Σκύρος με την Εύβοια, η
οποία προοριζόταν να μετατραπεί ολόκληρη σε ενιαία περιοχή μετάθεσης.
Τη γλίτωσε παρά τρίχα επειδή κινητοποιήθηκαν εγκαίρως οι τοπικοί
παράγοντες του νησιού που πέτυχαν να χωριστεί το νησί σε δύο περιοχές
μετάθεσης, της βόρειας και της νότιας Εύβοιας. Για τους ίδιους λόγους η
ηπειρωτική Μαγνησία δεν ενοποιήθηκε με τις Σποράδες, οι οποίες
παρέμειναν χωριστή περιοχή μετάθεσης. Στην περίπτωση των νησιών του
Αργοσαρωνικού δεν υπήρχε λόγος να κινητοποιηθούν τοπικοί παράγοντες,
αφού ο Πειραιάς εκλέγει τον ίδιο τον υπουργό Παιδείας. Έτσι, σε πείσμα
των ίσων ναυτικών μιλίων που χωρίζουν τόσο τον Πειραιά από την Αίγινα
όσο και τη Θάσο από την Καβάλα, η Αίγινα εντάχθηκε σε διαφορετική
περιοχή μετάθεσης από το ηπειρωτικό κομμάτι του νομού, ενώ η Θάσος όχι.
Η νέα δομή διαλύει τις οικογένειες των εκπαιδευτικών και επιβαρύνει
υπέρμετρα το κόστος υπηρέτησης, καθώς τα οδοιπορικά έχουν πάψει να
καταβάλλονται και οι εκπαιδευτικοί μετακινούνται χωρίς αποζημιώσεις.
Ο νέος χάρτης των μεταθέσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
ιχνογραφήθηκε με καρμπόν πάνω στον αντίστοιχο χάρτη της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης. Πλην όμως για τους δασκάλους δεν ανακύπτουν οι ίδιες
ανάγκες συμπλήρωσης ωραρίου όπως για τους καθηγητές, για τους οποίους
ίσχυε από παλιά μεγαλύτερος κερματισμός στις περιοχές μετάθεσης
απεικονίζοντας το γεωγραφικό ανάγλυφο κάθε νομού. Η ενοποίηση των
περιοχών μετάθεσης μεταξύ πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
εξυπηρετεί την ενιαία διοικητική δομή που προωθείται για τις δύο
βαθμίδες. Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια σχεδιάζεται να υπάγονται σε
κοινές διευθύνσεις εκπαίδευσης.
Εξοικονομούνται δαπάνες, συγχρόνως όμως τροφοδοτούνται σενάρια
ενοποίησης και του εκπαιδευτικού δυναμικού των δύο βαθμίδων. Αυτό
σημαίνει ότι η κοινή προϊσταμένη αρχή δασκάλων και καθηγητών θα έχει την
ευχέρεια να καλύψει το κενό δασκάλου στο Δημοτικό της περιοχής του όχι
μόνο με δάσκαλο, αλλά ενδεχομένως και με φιλόλογο που περισσεύει σε
Λύκειο της ίδιας περιοχής.
Η ΟΛΜΕ με ανακοίνωσή της κάνει λόγο για «αιφνιδιαστική απόφαση του
υπουργείου» την οποία συνδέει άμεσα με την περιβόητη διάταξη του 3ου
Μνημονίου για τις υποχρεωτικές μετακινήσεις των εκπαιδευτικών. Η
Ομοσπονδία προβλέπει ότι ο νέος χάρτης των μεταθέσεων εξυπηρετεί «την
περαιτέρω ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών» και
επιδιώκει «τη μετατροπή των εκπαιδευτικών σε “μετακινούμενους φαντάρους”
και “delivery λίγων ωρών” που θα “προσφέρουν υπηρεσία” σε σχολεία που
βρίσκονται σε μεγάλες αποστάσεις μεταξύ τους».
Η υπαγωγή σχολείων σε άλλη περιοχή μετάθεσης σημαίνει αυτοδίκαια και
υπαγωγή στη νέα περιοχή μετάθεσης των εκπαιδευτικών που έχουν οργανική
θέση στα σχολεία αυτά. Οι περιοχές μετάθεσης καθορίζουν τις τοποθετήσεις
σε οργανικές θέσεις, συνεπώς οι μετακινήσεις εντός των ορίων των νέων
περιοχών ενδέχεται να προκαλούν αδικίες για τους υπηρετούντες
εκπαιδευτικούς.
Η βροχή μέτρων για τον εργασιακό βίο των εκπαιδευτικών ειδικά και των
δημοσίων υπαλλήλων γενικότερα έχει προκαλέσει μείωση του εκπαιδευτικού
δυναμικού της χώρας κατά 20% την τελευταία τριετία. Η βροχή θα
συνεχιστεί μέσα στη χρονιά με μέτρα που θα επηρεάσουν τους
εκπαιδευτικούς είτε έμμεσα, όπως θα συμβεί με το νέο κύμα συγχωνεύσεων
περίπου 1.500 σχολικών μονάδων, είτε άμεσα με μέτρα που έχουν
δρομολογηθεί, όπως είναι η αύξηση του διδακτικού ωραρίου και το Π.Δ. για
την αξιολόγηση που έχει προγραμματιστεί να εκδοθεί τοn Μάρτιο.
Στο μεταξύ, καθυστερεί η εφαρμογή μέτρων κοινωνικού χαρακτήρα που
έχει εξαγγείλει το υπουργείο Παιδείας αλλά μπλέκονται στη γραφειοκρατία
των συναρμόδιων υπουργείων. Μόλις προχθές το υπουργείο ‘Aμυνας καθόρισε
τη διαδικασία για τη σίτιση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών στις
Στρατιωτικές Λέσχες ζητώντας την εγγραφή των ενδιαφερομένων στις Λέσχες
Αξιωματικών καταβάλλοντας μηναία συνδρομή ύψους 2,69 ευρώ. Το μέτρο
απευθύνεται αποκλειστικά στους αναπληρωτές παρά το γεγονός ότι
αμείβονται περισσότερο από τους πρωτοδιόριστους συναδέλφους τους, οι
οποίοι υφίστανται κρατήσεις νεοδιορισμού ύψους 120 ευρώ μηνιαίως.
Γιούλη Μανώλη, στον Ελεύθερο Τύπο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου